ΟΠΑΠ: Καθαρά κέρδη 285,8 εκατ. ευρώ στο 9μηνο του 2022 – Στο 1,4 δισ. ευρώ τα έσοδα

Στα 285,8 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη του ΟΠΑΠ το 9μηνο του 2022, έναντι €178,2εκ. το εννεάμηνο 2021 αυξημένα κατά 60,3% ή κατά 87,3% σε επαναλαμβανόμενη βάση.

Το γ’ τρίμηνο 2022 τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα €118,5εκ. αυξημένα κατά 19,4% ή κατά 16,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση, με βελτιωμένα χρηματοοικονομικά έξοδα λόγω της μείωσης των δανειακών υποχρεώσεων.

Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το εννεάμηνο 2022 αυξήθηκε κατά 40,0% σε ετήσια βάση στα €574,8εκ. (εννεάμηνο 2021: €410,5εκ.), λόγω της αύξησης των εσόδων σε συνδυασμό με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Το γ’ τρίμηνο 2022 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) αυξήθηκε κατά 10,3% στα €204,6εκ. (γ’ τρίμηνο 2021: €185,4εκ.).

Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το εννεάμηνο 2022 αυξήθηκαν κατά 40,4% στα €533,3εκ. (εννεάμηνο 2021: €379,9εκ.) ή αυξημένα κατά 48,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση, αντικατοπτρίζοντας την ομαλοποίηση των λειτουργικών δραστηριοτήτων μας ως αποτέλεσμα των αυξημένων εσόδων. Τα EBITDA γ’ τριμήνου 2022 ανήλθαν σε €197,6εκ. (γ’ τρίμηνο 2021: €175,0εκ.), ενισχυμένα κατά 12,9%, ή αυξημένα κατά 13,4% σε επαναλαμβανόμενη βάση.

Λειτουργικά έξοδα εννεαμήνου 2022 στα €251,2εκ. έναντι €228,6εκ. το εννεάμηνο 2021, αυξημένα κατά 9,9% σε ετήσια βάση υποστηρίζοντας την πλήρη λειτουργία του επίγειου δικτύου μας και την σημαντική online δραστηριότητα. Τα λειτουργικά έξοδα του γ’ τριμήνου 2022 ανήλθαν στα €79,4εκ. υψηλότερα κατά 2,8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Σε συγκρίσιμη βάση, μη συμπεριλαμβάνοντας έκτακτα κονδύλια, τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 6,7% το εννεάμηνο 2022 και 2,6% το γ’ τρίμηνο 2022.

Ισχυρή ταμειακή θέση, με καθαρό δανεισμό στα €243,6εκ., και δείκτη Καθαρού Δανεισμού/LTM EBITDA στο 0,35x (0,41x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).

Σχολιάζοντας τα ο Διευθύνων Σύμβουλος τπυ ΟΠΑΠ Jan Karas δήλωσε:

«Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022, οι επιδόσεις μας χαρακτηρίστηκαν από τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη των retail δραστηριοτήτων, ως αποτέλεσμα της σταδιακής επιστροφής των περιστασιακών παικτών, και τη σταθερά ισχυρή ανάπτυξη των online δραστηριοτήτων.

Επίσης, η ομαλοποίηση των επιχειρησιακών λειτουργιών μας οδήγησε σε βελτιωμένο περιθώριο EBITDA, συνεισφέροντας ταυτόχρονα στην ισχυρή οικονομική θέση του ΟΠΑΠ. Τα οφέλη που προέκυψαν από τις μοναδικές προϊοντικές προτάσεις μας και στα δύο κανάλια, καθώς και η εστίαση μας στη συνεχή αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη, αναδεικνύουν την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής Fast Forward.

Μεταξύ άλλων, οι νέες ενισχυμένες αποδόσεις του Πάμε Στοίχημα στα πρακτορεία μας, οι οποίες είναι ανταγωνιστικές με αυτές της online αγοράς, επιβεβαιώνουν την ικανότητά μας να υλοποιούμε τολμηρές και ρηξικέλευθες αποφάσεις, που αλλάζουν τα δεδομένα και οδηγούν σε ουσιαστικά αποτελέσματα.

Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του τριμήνου, ήρθαμε ακόμη πιο κοντά στους πελάτες μας και βελτιώσαμε τις επιδόσεις μας, μέσω πρωτοβουλιών όπως η διάθεση καινοτόμων ΣΚΡΑΤΣ επαυξημένης πραγματικότητας, η ολοκλήρωση της μετάβασης στη νέα εφαρμογή OPAP Store App, η ενσωμάτωση gamified χαρακτηριστικών στα widget του online ΤΖΟΚΕΡ και καζίνο και οι προωθητικές ενέργειες που ενισχύουν περαιτέρω τη θέση του χαρτοφυλακίου μας.

Κοιτώντας στο μέλλον – και καθώς η πολυαναμενόμενη, κορυφαία διοργάνωση του Παγκοσμίου Κυπέλλου έχει μόλις ξεκινήσει – πιστεύουμε ότι αυτή η ενθαρρυντική δυναμική θα οδηγήσει σε ένα δυνατό φινάλε για τη φετινή χρονιά».