Στη Βουλή το νομοσχέδιο για το ψηφιακό σχολείο

Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν στις πανελλαδικές έδωσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης από το βήμα της Ολομέλειας στη Βουλή, όπου συζητείται το νομοσχέδιο για το ψηφιακό σχολείο, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί αργά το απόγευμα σήμερα Παρασκευή.

«Συγχαρητήρια τόσο σε εκείνα τα παιδιά που χαμογελούν λίγο περισσότερο μετά τις ανακοινώσεις των βάσεων χθες, όσο και σε εκείνα που δεν είδαν το όνομά τους δίπλα από τη σχολή που περίμεναν. Αυτές δεν είναι το τέλος μια διαδρομής αλλά η αρχή της. Και το σημαντικότερο στη ζωή είναι ο αγώνας, είναι το να μπορεί κανείς να συνεχίζει, να σηκώνει τον πήχη, να προσπαθεί και να πραγματώνει τα όνειρά του. Εύχομαι καλή δύναμη και χαμόγελο σε όλα τα παιδιά για την πραγματικά σπουδαία προσπάθεια που κατέβαλαν» τόνισε χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας, ενώ δεν παρέλειψε να ευχηθεί καλή επιτυχία και στην Εθνική Ολυμπιακή Ομάδα που βρίσκεται στο Παρίσι.

Όσον αφορά τα του νομοσχεδίου «Ρυθμίσεις για την ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο, επαγγελματικός προσανατολισμός στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές» ο κ. Πιερρακάκης επεσήμανε: «Μετά από 50 χρόνια δημοκρατίας στην οποία η παιδεία υπήρξε ο κυρίαρχος ιμάντας κοινωνικής κινητικότητας της χώρας, το στοίχημά μας είναι αν τα επόμενα 50 χρόνια καταφέρουμε να κάνουμε την υπέρβαση ώστε σε κάποια στοιχειώδη πράγματα να καταφέρουμε να συνεννοηθούμε… Θα είναι επίσης μεγάλη κατάκτηση αν καταφέρουμε να σπάσουμε κάποια ταμπού, για κάποια πράγματα τα οποία κάνουμε ότι δεν υπάρχουν».

Αναφερόμενος σε ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα για την κυβέρνηση της ΝΔ, τα κρατικά πανεπιστήμια, ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε: «Τηρήσαμε τη δέσμευση να φέρουμε το άρθρο 32 που μιλά για την αναγνώριση από διεθνείς οργανισμούς των μεταπτυχιακών τους, όπως αυτά υλοποιούνται στη χώρα, το οποίο απαιτεί και έλεγχο της ΕΘΑΑΕ». Παράλληλα, καταλόγισε «στρουθοκαμηλισμό στα κόμματα που κυβέρνησαν» καθώς, όπως είπε: «Στη χώρα μας υπάρχουν κολέγια που παράγουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα, ενώ μπορεί να διοριστεί στο Δημόσιο κάποιος με το πτυχίο κολεγίου».

«Αυτό έχει προκύψει από ευρωπαϊκές θεσμικές αποφάσεις. Καμία κυβέρνηση οποιουδήποτε χρώματος ή πρόσημου δεν το αναίρεσε αυτό, γιατί είναι ειλημμένες αποφάσεις και εμείς με τη δική μας νομοθετική πρωτοβουλία κάναμε μια άσκηση ανάκτησης κυριαρχίας. Είπαμε ότι το πρόσθετο ακαδημαϊκό δικαίωμα παράγεται μόνο αν οι αρμόδιες Αρχές κρίνουν ότι αυτό μπορεί να γίνει. Άρα η οποιαδήποτε σχολή αναφέρεται σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας θα μπορούσε κάλλιστα να ιδρυθεί. Στην πραγματικότητα ήταν ήδη δρομολογημένο και είχαν ιδρυθεί άλλες 30. Το ότι εσείς στρίβατε την πλάτη και δεν τις βλέπατε, δεν πάει να πει ότι αυτές δεν υπήρχαν. Υπήρχαν ερήμην της Πολιτείας μας, με πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Το κράτος λοιπόν έρχεται με τη νέα νομοθετική πρωτοβουλία να ανακτήσει επί της ουσίας την χαμένη κυριαρχία με κριτήρια ποιότητας» επεσήμανε ο υπουργός Παιδείας.

«Ένα άλλο ταμπού ήταν το ψηφιακό φροντιστήριο για το οποίο οι νέες διατάξεις του νομοσχεδίου είναι ευεργετικές, προς τη σωστή κατεύθυνση» είπε ακόμη ο υπουργός Παιδείας, ενώ χαρακτήρισε λανθασμένη την κριτική ότι έρχεται να υποκαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση, τονίζοντας: «Το μέτρο έχει κοινωνικό πρόσημο και έρχεται να ενδυναμώσει την εκπαίδευση, να παρέχει ψυχολογική στήριξη στους μαθητές και να αφαιρέσει οικονομικά βάρη των οικογενειακών προϋπολογισμών».

«Με τους 10.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών που κάνουμε στην εκπαίδευση είναι αυταπόδεικτο ότι θέλουμε να ενισχύσουμε τη διά ζώσης εκπαίδευση, χωρίς όμως να αρνηθούμε τον θετικό ρόλο στον οποίο συμβάλλει η αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα για τις απομακρυσμένες περιοχές» πρόσθεσε, ενώ επιτέθηκε στον ΣΥΡΙΖΑ: «Θυμάμαι τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, τον κ. Κασσελάκη, να πηγαίνει στη Γαύδο και να μας ψέγει ότι δεν έχουμε ξεκινήσει πλήρως ψηφιακό μάθημα. Ο νόμος αυτός δεν έρχεται να κάνει καν αυτό. Θα υπάρχουν τρεις εκπαιδευτικοί με φυσική παρουσία συν ψηφιακό μάθημα. Θεωρώ λοιπόν αυτονόητο ότι θα ψηφίσετε τη διάταξη που είναι πιο λάιτ από την εκτεταμένη λύση».

«Ένα κομμάτι της μεταρρύθμισης του σχολείου αφορά την επαγγελματική εκπαίδευση, ένα άλλο την ανώτατη και πώς μπορούμε να τη διεθνοποιήσουμε και να κάνουμε την Ελλάδα περιφερειακό κέντρο ανώτατης εκπαίδευσης. Δεν υπάρχει περίπτωση να εγκλωβιστούμε στην ακινησία. Θα γίνουν αλλαγές στα πάντα, σε όλα τα σημεία που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία, από το βιβλίο, που θα γίνει πολλαπλό, μέχρι και τα κτίρια. Θα παρέμβουμε σε όλες τις πτυχές για να διαφυλάξουμε την κοινωνική κινητικότητα και να κατακτήσουμε ό,τι καλύτερο για τη χώρα μας» κατέληξε ο κ. Πιερρακάκης.

Από την πλευρά τους, όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης άσκησαν έντονη κριτική στη κυβέρνηση για την πολιτική που ακολουθεί, κατηγορώντας την για σκόπιμη αποδυνάμωση της δημόσιας εκπαίδευσης και παράδοσής της στα ιδιωτικά συμφέροντα. Χαρακτήρισαν το νομοσχέδιο αποσπασματικό και χωρίς ενιαίο στρατηγικό σχεδιασμό και δήλωσαν ότι το καταψηφίζουν επί της αρχής.

Η γενική εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ Ράνια Θρασκιά υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο έχει ταξικό πρόσημο και δεν περιέχει καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση.

Ο γενικός εισηγητής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Στέφανος Παραστατίδης το χαρακτήρισε αποσπασματικό και χωρίς ολοκληρωμένο σχέδιο για την ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Για «ψηφιακά φούμαρα» έκανε λόγο ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, προσθέτοντας: «Κάθε άρθρο του έρχεται να υπηρετήσει την αντιεκπαιδευτική πολιτική».

Από την πλευρά της, η ειδική αγορήτρια της Ελληνικής Λύσης Σοφία Χάιδω μίλησε για ρεσιτάλ εξυπηρετήσεων, ενώ η ειδική αγορήτρια της Νέας Αριστεράς Μερόπη Τζούφη ανέφερε ότι είναι ένα νομοσχέδιο χωρίς επαφή με τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ο ειδικός αγορητής της ΝΙΚΗΣ Σπύρος Τσιρώνης υποστήριξε ότι στόχος του νομοσχεδίου είναι η εξοικονόμηση πόρων, ο ειδικός αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας Σπύρος Μπιμπίλας μίλησε για δημιουργία μαθητών δύο ταχυτήτων και ο ειδικός αγορητής των Σπαρτιατών Θανάσης Χαλκιάς έκανε λόγο για αοριστίες και ασάφειες.