Coca Cola HBC AG: 414 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη του 2020 (-14,9%) – Αυξημένο μέρισμα 0,64 ευρώ/μετοχή

Ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG.

H Coca-Cola HBC AG ανακοίνωσε τα αποτελέσματα τετάρτου τριμήνου 2020 και κατ΄επέκταση όλου του 2020. Η εταιρεία εμφάνισε βελτιωμένες επιδόσεις του όγκου πωλήσεων στο δεύτερο εξάμηνο, με μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 0,7% για το τέταρτο τρίμηνο σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης και με περιορισμό της μείωσης του όγκου πωλήσεων στο 4,6% για ολόκληρο το έτος σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης.

Για όλο του 2020 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 6,131 δισ. ευρώ μειωμένος 12,7% σε σχέση με το 2019. Ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε 5,7% στα 2.135,6 εκατ. κιβώτια.

Τα έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σταθεροποιήθηκαν κατά το δεύτερο εξάμηνο και μειώθηκαν 4,1% σε ετήσια βάση, σημειώνοντας βελτιωμένη επίδοση σε σχέση με την μείωση κατά 6,1% στο πρώτο εξάμηνο.

Οι επιδόσεις επηρεάστηκαν από τη σχετική έκθεσή στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης αλλά και από τη χρονική στιγμή επιβολής και το επίπεδο αυστηρότητας των περιοριστικών μέτρων κατά τη διάρκεια του έτους.

Ωστόσο, λόγω της μείωσης δαπανών οι καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν 54,4 εκατ. ευρώ στα 497 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Τα λειτουργικά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 660,7 εκατ. ευρώ ή 7,6% μικρότερα σε σχέση με το 2019.

Τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους έφθασαν τα 414,9 εκατ. ευρώ (-14,9% έναντι του 2019).

Τα κέρδη ανά μετοχή υποχώρησαν 14,9% και διαμορφώθηκαν στα 1,14 ευρώ. Τα συγκρίσιμα βασικά κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 1,19 ευρώ ή πτώση 17,5%, λόγω υψηλότερου μέσου φορολογικού συντελεστή και μικρής αύξησης στις δαπάνες χρηματοδότησης.

Το διοικητικό συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή €0,64, αυξημένο κατά 3,2% σε ετήσια βάση.

Ο όμιλος της Coca Cola είχε σε τέσσερις από τις μεγαλύτερες αγορές και συγκεκριμένα σε Νιγηρία, Ρωσία, Πολωνία και Ουκρανία αύξηση του όγκου πωλήσεων σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης.

Η Ελλάδα τη χειρότερη επίδοση λόγω τουρισμού 

Ο όγκος στην Ελλάδα μειώθηκε κατά 20,6% κατά τη διάρκεια του έτους, καθιστώντας την μία από τις χώρες που έχει πληγεί περισσότερο στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, δεδομένης της υψηλής έκθεσης στο κανάλι της κατανάλωσης εκτός σπιτιού και στον τουρισμό. Η επίδοση του όγκου πωλήσεων κατά το τέταρτο τρίμηνο σημείωσε σημαντική βελτίωση παρά την ιδιαίτερα υψηλή συγκριτική βάση.

Zoran Bogdanovic: Προσαρμοζόμαστε γρήγορα 

Ο Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε: «Τα νούμερα που παρουσιάσαμε σήμερα αποδεικνύουν τη μεγάλη πρόοδο του ομίλου μας στη διαμόρφωση λειτουργικής ευελιξίας αλλά και την αντοχή των περιθωρίων κέρδους σε βάθος χρόνου. Είμαι υπερήφανος για την ταχύτητα, ευελιξία και φροντίδα με την οποία ανταποκρίθηκαν οι άνθρωποί μας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και για τα αποτελέσματα που έχουμε επιτύχει. Είμαι επίσης ευγνώμων στους πελάτες και τους προμηθευτές μας για την πολύτιμη συνεργασία τους, η οποία είναι ακόμη περισσότερο ζωτικής σημασίας σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.

Η βελτιωμένη επίδοση κατά το δεύτερο εξάμηνο οφείλεται στην αύξηση της κατανάλωσης στο σπίτι και τη μεγαλύτερη ανθεκτικότητα της κατανάλωσης εκτός σπιτιού, παρά την επανεμφάνιση κρουσμάτων σε πολλές από τις αγορές μας προς το τέλος του έτους. Ο καθορισμός αυστηρών προτεραιοτήτων για τις επενδύσεις στην αγορά, πάντα σε στενή συνεργασία με την ομάδα της The Coca-Cola Company, σε συνδυασμό με την άμεση προσαρμογή της στρατηγικής διείσδυσης στην αγορά και την εξαιρετική εφαρμογή της εμπορικής μας στρατηγικής, είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλη αύξηση του μεριδίου αγοράς σε αξία τόσο στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα ποτά όσο και στα ανθρακούχα αναψυκτικά στις περισσότερες αγορές μας.

Με την αβεβαιότητα στις οικονομικές προοπτικές να παραμένει, είμαστε σίγουροι για τις ευκαιρίες και κατευθύνσεις που παρουσιάζονται για τον Όμιλο και επενδύουμε για να ενισχύσουμε τις ικανότητές μας, οι οποίες θα καθορίσουν, σε συνδυασμό με την περαιτέρω πρόοδο στο κομμάτι της βιωσιμότητας, την μακροπρόθεσμη απόδοσή μας. Το 2021, θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε γρήγορα σε μια δυναμική αγορά και θα συνεργαστούμε με τους πελάτες μας για να επιτύχουμε σημαντική ανάκαμψη στα έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, μαζί με μια μικρή αύξηση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους. Σε αναγνώριση της δύναμης του οργανισμού και των μελλοντικών ευκαιριών, το Διοικητικό Συμβούλιο έχει προτείνει μέρισμα ανά μετοχή ύψους €0,64, αυξημένο κατά 3,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Προχωράμε με αισιοδοξία και γνωρίζοντας ότι θα συνεχίσουμε να προσαρμοζόμαστε για να κερδίσουμε.»