Damian Cope, CEO ΟΠΑΠ: Συνεχίζουμε να επενδύουμε στη βελτιστοποίηση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου μας

Τη σημαντική πρόοδο που έχει συντελεστεί σε όλες τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΟΠΑΠ και ιδιαίτερα στον τεχνολογικό μετασχηματισμό της εταιρείας, την επένδυση στο δίκτυο των πρακτορείων, την ανάπτυξη του δικτύου των παιγνιομηχανήματων (VLTs) και την εγκατάσταση συσκευών αυτόματης εξυπηρέτησης στοιχηματισμού (SSBTs) ανέδειξε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΠΑΠ Α.Ε., Ντάμιαν Κόουπ, κατά την τηλεδιάσκεψη για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2018.

Ο επικεφαλής του ομίλου στάθηκε επίσης στην ενίσχυση των εσόδων και των κερδών, τονίζοντας ότι η εταιρεία κεφαλαιοποιεί τις επενδύσεις και τις πρωτοβουλίες που υλοποιήθηκαν το 2017.

Συγκεκριμένα, σχολίασε πως “οι επιδόσεις του πρώτου τριμήνου δίνουν τον τόνο για το υπόλοιπο του 2018, το οποίο πιστεύουμε ότι θα είναι έτος ουσιώδους ανάπτυξης για τον ΟΠΑΠ. Είμαι αισιόδοξος ότι στο τέλος της εφετινής χρονιάς, θα είμαστε ακόμη πιο κοντά στην πραγματοποίηση του Οράματος 2020 της εταιρείας”.

Σημειώνεται πως για το πρώτο τρίμηνο του 2018, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) διαμορφώθηκαν στα 377,3 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 5,1% σε ετήσια βάση. Επιπλέον, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα 87,2 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 11,1%. Τα καθαρά κέρδη έφτασαν στα 39,9 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας αύξηση 20%.

Επένδυση στο δίκτυο

Σύμφωνα με τον κύριο Κόουπ, οι επενδύσεις στο δίκτυο των πρακτορείων ΟΠΑΠ, οδήγησαν στην αύξηση της μέσης προμήθειας για τους πράκτορες. Μέσα στους πρώτους μήνες του 2018, άνοιξαν 150 καταστήματα, συμπεριλαμβανομένων νέων πρακτορείων και καταστημάτων που μετεγκαταστάθηκαν. Η διαδικασία προσέλκυσης νέων πρακτόρων εξελίσσεται θετικά και αναμένεται να ανοίξουν εκατοντάδες νέα καταστήματα εντός των επόμενων μηνών.

Ο CEO έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο έργο του τεχνολογικού μετασχηματισμού της εταιρείας. Σήμερα, έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση περίπου 10.000 νέων τερματικών στα πρακτορεία ΟΠΑΠ. Βάσει του σχετικού προγραμματισμού, η μετακίνηση των προϊόντων στα νέα τερματικά και η μετάβαση στη νέα πλατφόρμα αθλητικού στοιχηματισμού της Playtech θα ολοκληρωθούν εντός του καλοκαιριού.

Όσον αφορά τη νέα διαδικτυακή πλατφόρμα αθλητικού στοιχηματισμού, ο κύριος Κόουπ ανέφερε ότι η παρουσίασή της αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί με τη νέα ποδοσφαιρική σεζόν, καθώς η μετάβαση στη νέα πλατφόρμα θα ήταν μια περίπλοκη διαδικασία ενόψει της απαιτητικής περιόδου του Παγκοσμίου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου της Ρωσίας.

Τα VLTs

Σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη του δικτύου των VLTs, αυτή προχωρά με βάση τον σχεδιασμό της εταιρείας, ανέφερε η διοίκηση στους αναλυτές.

Όπως σημειώθηκε, στο τέλος του πρώτου τριμήνου, είχαν τεθεί σε λειτουργία 11.350 VLTs και σήμερα, περισσότερα από 12.800 μηχανήματα λειτουργούν σε αποκλειστικά καταστήματα και πρακτορεία ΟΠΑΠ, ενώ σήμερα άνοιξε το 300ο αποκλειστικό κατάστημα OPAP Play.

Στόχος της εταιρείας είναι να έχουν συνολικά εγκατασταθεί περίπου 20.000 VLTs, έως το τέλος του 2018. Όπως σημείωσε ο κύριος Κόουπ, ο ΟΠΑΠ έχει πλέον καλύτερη εικόνα για το περιεχόμενο που προτιμούν οι παίκτες και σκοπεύει να προχωρήσει σε προϊοντικές βελτιώσεις εντός των επόμενων μηνών.

Ακόμη σημειώθηκε πως το στοιχηματικό χαρτοφυλάκιο του ΟΠΑΠ κατέγραψε ισχυρές επιδόσεις στο πρώτο τρίμηνο της χρονιάς. Ο κύριος Κόουπ εξέφρασε την ικανοποίησή του από την απόδοση των Virtual παιχνιδιών και επεσήμανε ότι η εταιρεία θα εισάγει νέο περιεχόμενο έως το τέλος του έτους. Επιπλέον, ο ρυθμός εγκατάστασης των SSBTs έχει επιταχυνθεί σημαντικά, καθώς έχουν ήδη εγκατασταθεί 3.100 μηχανές σε 1.500 πρακτορεία. Το μέγεθος αυτό θα αυξηθεί περαιτέρω εντός του έτους, ενώ στα πλάνα της εταιρείας περιλαμβάνεται η αξιοποίηση των SSBTs και για άλλα προϊόντα.

Εξελίξεις στην ιπποδρομιακή δραστηριότητα

Να σημειωθεί πως ο CEO του ΟΠΑΠ ανέφερε πως η ιπποδρομιακή δραστηριότητα παραμένει ζημιογόνος, παρά τις μεγάλες προσπάθειες για την αναγέννηση των ιπποδρομιών και την ανάπτυξη ενός ελκυστικού προϊόντος. Μεταξύ άλλων, οι προσπάθειες αυτές περιλάμβαναν επενδύσεις στις εγκαταστάσεις του ιπποδρόμου, την απλοποίηση του στοιχηματικού προϊόντος και τη διοργάνωση δημοπρασιών ίππων με ευνοϊκούς όρους για τους ιδιοκτήτες. Στο πλαίσιο αυτό, ο κύριος Κόουπ τόνισε ότι απαιτείται στρατηγική αναθεώρηση και βελτιστοποίηση του λειτουργικού κόστους.

Δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου του OΠΑΠ, κου Damian Cope για τα οικονομικά αποτελέσματα α’ τριμήνου 2018:

« Στο πρώτο τρίμηνο καταγράφηκε αύξηση τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και κερδοφορίας, καθώς η εταιρεία ξεκίνησε να κεφαλαιοποιεί τις επενδύσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2017. Τα παιχνίδια αθλητικού στοιχηματισμού και τα παιγνιομηχανήματα (VLTs) σημείωσαν θετικές επιδόσεις, ενώ το νέο πλαίσιο συνεργασίας με τους πράκτορές μας συνέβαλε στην επίτευξη απτών θετικών αποτελεσμάτων.

Συνεχίζουμε να επενδύουμε στη βελτιστοποίηση και τον εκσυγχρονισμό του δικτύου μας, με μερικές εκατοντάδες νέα πρακτορεία OΠΑΠ να ανοίγουν κατά τη διάρκεια του 2018. Το πρόγραμμα μας για τον μετασχηματισμό του ρόλου της τεχνολογίας εισέρχεται στην τελική του φάση, καθώς σκοπεύουμε να έχουμε ολοκληρώσει τη μετάβαση όλων των κύριων τεχνολογικών πλατφορμών στα πρακτορεία μας και την παρουσίαση της νέας πλατφόρμας για το διαδίκτυο, έως το τέλος του τρίτου τριμήνου του 2018.

Η εγκατάσταση νέων προϊόντων, ιδιαίτερα των VLTs και των συσκευών αυτόματης εξυπηρέτησης στοιχηματισμού (SSBTs), συνεχίζεται, συνεισφέροντας στη δημιουργία ενός πιο ισορροπημένου προϊοντικού χαρτοφυλακίου. Ωστόσο, στο εξωτερικό περιβάλλον, το διαθέσιμο εισόδημα των πελατών μας συνεχίζει να επηρεάζεται από τις μακροοικονομικές προκλήσεις.

Οι επόμενοι μήνες θα είναι ιδιαίτερα απαιτητικοί, καθώς – μεταξύ άλλων – ξεκινά το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου της Ρωσίας τον ερχόμενο μήνα. Στον OΠΑΠ παραμένουμε προσηλωμένοι στην επίτευξη των στόχων μας, με γνώμονα την πραγματοποίηση του Οράματος 2020.»

8 στρατηγικές προτεραιότητες του ΟΠΑΠ από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο

Πελάτες, δίκτυο, προϊόντα και νέες τεχνολογίες στο επίκεντρο σημαντικών πρωτοβουλιών

Θέτοντας ως όραμά του ο ΟΠΑΠ να αποτελέσει τα επόμενα χρόνια μια κορυφαία εταιρεία τυχερών παιγνίων και ψυχαγωγίας σε παγκόσμιο επίπεδο, ο κύριος Κόουπ, παρουσίασε την ξεκάθαρη στρατηγική κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσει ο Όμιλος. Τοποθέτησε μεταξύ άλλων στο επίκεντρο των δράσεων τους πελάτες, το δίκτυο, τα προϊόντα και τις ψηφιακές και τεχνολογικές δυνατότητες.

«Παρά τις πολλές προκλήσεις του περιβάλλοντος που λειτουργούμε, ο ΟΠΑΠ έχει μπροστά του λαμπρό μέλλον. Ήδη τα τελευταία χρόνια έχουν μπει γερά θεμέλια και έχει συντελεστεί σημαντική πρόοδος. Με την υλοποίηση του στρατηγικού μας σχεδίου και τη συμβολή των ανθρώπων μας μπορούμε να υλοποιήσουμε το Όραμά μας, το οποίο με τη σειρά του θα έχει ως αποτέλεσμα έναν πιο κερδοφόρο και επιτυχημένο Όμιλο ΟΠΑΠ», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κος Κόουπ.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ προσδιόρισε τις οκτώ στρατηγικές προτεραιότητες του:

Τα πάντα για τον πελάτη

Ως εταιρεία ο ΟΠΑΠ θα επικεντρωθεί ακόμη περισσότερο στον πελάτη. Όπως σημείωσε ο κος Κόουπ αυτό θα το επιτευχθεί κατανοώντας τον πελάτη καλύτερα, αυξάνοντας εσωτερικά την εστίαση σε αυτόν και ανταποκρινόμενοι συνεχώς στις ανάγκες και απαιτήσεις του.

Επένδυση στο δίκτυο

Το δίκτυο πρακτορείων αποτελεί την ραχοκοκαλιά του ΟΠΑΠ. «Θα επενδύσουμε στα καταστήματά μας, θα εισάγουμε σε αυτά νέα προϊόντα και υπηρεσίες, όπως χαρακτηριστικά συσκευές για αυτόματη εξυπηρέτηση πελατών, μια διαδεδομένη υπηρεσία σε Ευρωπαϊκές χώρες. Επίσης, θα ευθυγραμμίσουμε τα συμφέροντά μας με εκείνα των πρακτόρων μας και θα αυξήσουμε την υποστήριξη που τους παρέχουμε. Παράλληλα επιδίωξή μας είναι να ενδυναμωθεί η σχέση και η συνεργασία με τους πράκτορες», τους οποίους όπως είπε χαρακτηριστικά ο κος Cope συμπεριλαμβάνει μαζί με τους εργαζόμενους στους ανθρώπους της εταιρείας.

Ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού

Το ανθρώπινο δυναμικό του ΟΠΑΠ έχει ζωτική σημασία για την εταιρεία. Στόχος είναι η προσέλκυση νέων ταλέντων, η περαιτέρω ανάπτυξη του υπάρχοντος δυναμικού μέσω της Ακαδημίας ΟΠΑΠ καθώς και η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων που αναλαμβάνουν εντός της εταιρείας. Σημείωσε επίσης ότι μέσω πρωτοβουλιών όπως πιο τακτική αμφίδρομη εσωτερική επικοινωνία θα αναπτυχθούν ισχυρότεροι δεσμοί των εργαζομένων με την εταιρεία.

Δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών παγκόσμιων προδιαγραφών

«Ένας τομέας στον οποίο γνωρίζω ότι μπορούμε να βελτιωθούμε είναι αυτός των Προϊόντων. Ο Όμιλος έχει πολλά προϊόντα. Αυτό που μπορούμε να βελτιώσουμε είναι το επίπεδο έμφασης που δίνουμε σε αυτά. Έχω αποφασίσει ότι θα έχουμε μια νέα ομάδα Προϊόντων, που θα καθοδηγείται από τον Επικεφαλής Προϊόντων. Τα καθήκοντα της ομάδας αυτής θα περιλαμβάνουν τη βελτίωση των υφιστάμενων προϊόντων, ειδικά του αθλητικού στοιχηματισμού, την εισαγωγή νέων προϊόντων, όπως καλύτερα προϊόντα Virtual, καθώς και τα VLTs, εφόσον θεσπιστεί ένα λογικό και ισορροπημένο κανονιστικό και ρυθμιστικό πλαίσιο. Επίσης θα προσφέρουμε νέες υπηρεσίες, πέραν των τυχερών παιχνιδιών, όπως αυτές της Payzone» σημείωσε ο κος Κόουπ.

Αξιοποίηση των ψηφιακών και τεχνολογικών δυνατοτήτων

«Ο ρόλος της τεχνολογίας θα πρέπει να αναβαθμιστεί και να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες που παρέχει. Η σημερινή εικόνα θα πρέπει να αλλάξει, με ενέργειες που θα δώσουν μεγαλύτερη ταχύτητα και καλύτερο έλεγχο στην προσφορά των προϊόντων της εταιρείας». Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε αυτό απαιτεί επένδυση σε ανθρώπους και συστήματα, η οποία θα οδηγήσει σε βελτίωση.

Ισχυρή δέσμευση στην κοινωνία

Ο ΟΠΑΠ διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις κοινότητες όπου δραστηριοποιείται τόσο στην Ελλάδα όσο και την Κύπρο και ο Διευθύνων Σύμβουλος σημείωσε τη δέσμευσή του ότι «θα συνεχιστούν οι πρωτοβουλίες αυτές στους τομείς της Υγείας, του Αθλητισμού, της Απασχόλησης και του Υπεύθυνου Παιχνιδιού».

Ενίσχυση της δύναμης της Εταιρικής Εικόνας

Ο κύριος Κόουπ ανέφερε την υψηλή αναγνωρισιμότητα που έχει το όνομα του ΟΠΑΠ και τις δυνατότητες που υπάρχουν για ενίσχυση της δυναμικής του.

Βελτίωση σχέσεων με το Κράτος, τη Ρυθμιστική Αρχή και άλλους φορείς

Οι σχέσεις του ΟΠΑΠ με τη ρυθμιστική αρχή, καθώς και την κυβέρνηση, είναι τομέας που πρέπει να βελτιωθεί. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε ο κος Cope «χρειάζεται στενή συνεργασία με όλους: την κυβέρνηση, τη ρυθμιστική αρχή και άλλους φορείς, διατηρώντας ανοιχτή επικοινωνία και επιτυγχάνοντας καλύτερη κατανόηση για θέματα κοινού ενδιαφέροντος».