“Euroferry Olympia”: Σοβαρή βλάβη στο σκάφος που μετέφερε τον δημοσιογράφο της ΕΡΤ – Πως αποφεύχθηκε το ναυάγιο

Μια απίστευτη περιπέτεια έζησε ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Ιωαννίνων, Βασίλης Σιώμος, στην προσπάθειά του να καλύψει δημοσιογραφικά την πυρκαγιά στο πλοίο Euroferry Olympia.

Το ταχύπλοο σκάφος στο οποίο επέβαινε ο Β. Σιώμος, μαζί με τον εικονολήπτη Θεόδωρο Παπάζογλου και τον καπετάνιο Σωτήρη Σωτηρόπουλο, παρουσίασε σοβαρή βλάβη, με φωτιές να βγαίνουν από το μηχανοστάσιο, την ώρα που βρισκόταν δίπλα στο φλεγόμενο πλοίο και το ρεπορτάζ ήταν σε εξέλιξη. Το περιστατικό συνέβη λίγο μετά τις 9 το βράδυ του Σαββάτου (19/2), όταν ο Β. Σιώμος βρισκόταν με το σκάφος δίπλα στο φλεγόμενο πλοίο, Euroferry Olympia.

Ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ, όλη την ημέρα κατέγραφε τις προσπάθειες κατάσβεσης της φωτιάς και εντοπισμού των αγνοούμενων από σκάφη του Λιμενικού και του Πολεμικού Ναυτικού, όταν ξαφνικά ο καπετάνιος εντόπισε καπνούς να βγαίνουν από την μπουκαπόρτα της μηχανής. Την ίδια στιγμή, έσβησαν όλα τα φώτα του σκάφους, με αποτέλεσμα ο κίνδυνος να είναι διπλός:

Αφενός να υπάρχει φωτιά στο μηχανοστάσιο, αφετέρου να υπάρχει κίνδυνος ναυαγίου, αφού χωρίς φώτα, το σκάφος ήταν «αόρατο» στα παραπλέοντα σκάφη που εκτελούσαν πυρόσβεση και έρευνες για τους αγνοούμενους του Euroferry Olympia. 

Ψύχραιμος ο κάπτεν Σωτηρόπουλος, μας έδωσε αμέσως σωσίβια και ενημέρωσε το Λιμενικό. Δεν ξέραμε πόσο μεγάλη ήταν η βλάβη. Μας είπε να απασφαλίσουμε τους πυροσβεστήρες και να είμαστε έτοιμοι για κατάσβεση. Ανοιξε το καπάκι της μηχανής, με τον φόβο ότι το οξυγόνο που θα έμπαινε μέσα, θα προκαλούσε πυρκαγιά. Ευτυχώς δεν χρειάστηκε».

Ο έμπειρος καπετάνιος εντόπισε την βλάβη που είχε οδηγήσει σε υπερθέρμανση της μηχανής. Μια καμμένη φλάντζα είχε οδηγήσει την θερμοκρασία πολύ πάνω από τα όρια λειτουργίας του θηριώδη κινητήρα. Η περιπέτεια όμως δεν είχε τελειώσει. Το σκάφος έμενε ακυβέρνητο, 14 μίλια από το λιμάνι της Κέρκυρας και η τύχη του, μαζί με αυτή και των τριών επιβαινόντων, ήταν αβέβαιη. Σε λίγα λεπτά τους προσέγγισε το σκάφος του Λιμενικού. Ενημερώθηκαν για την βλάβη και ρώτησαν αν μπορεί να κάνει πλεύση με ασφάλεια. Ο καπετάνιος, ρίχνοντας συνεχώς νερό στο σύστημα ψύξης, εναλλάξ με τους επιβαίνοντες, κατάφερε να βάλει μπροστά την μηχανή. Με πολύ μικρή ταχύτητα και έχοντας συνεχώς την προσοχή τους στραμμένη στα παραπλέοντα σκάφη, κατάφεραν τελικά να αποβιβαστούν σώοι μετά από πολλή ώρα, στο λιμάνι της Κέρκυρας.

Πηγή: ΕΡΤ