Fourlis: Διεύρυνση ζημιών και απώλειες 23% επί των πωλήσεων το α΄εξάμηνο του 2020

Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΜΕΙΩΘΗΚΕ ΚΑΤΑ 183 ΑΤΟΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ 2020

Για το τι ακριβώς έχει συμβεί στο λιανεμπόριο κατά την περίοδο του β΄τριμήνου 2020, δηλαδή κατά τη διάρκεια του lockdown, τα αποτελέσματα του ομίλου FOURLIS (IKEA, Intersport, The Athlete’s Foot) είναι ενδεικτικά για την πορεία των «μεγάλων» του κλάδου, παρά την αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Οι μικρότεροι και λιγότερο ανταγωνιστικοί παίκτες επηρεάστηκαν σαφώς περισσότερο. Να σημειωθεί ότι ο αριθμός του απασχολούμενου προσωπικού ήταν 4.015 άτομα την 30/6/2020 έναντι  4.198, στις 31/12/2019 και 4.059 ένα χρόνο νωρίτερα (30/6/2019).

Στο α΄τρίμηνο του 2020 οι πωλήσεις του ομίλου FOURLIS ήταν 84,5 εκατ. ευρώ σημειώνοντας πτώση 12,6% έναντι των πωλήσεων του α΄τριμήνου του 2019. Στο εξάμηνο Ιανουαρίου-Ιουνίου οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 159,5 εκατ. ευρώ ήτοι μειωμένες κατά 23% σε σχέση με τις πωλήσεις του α΄εξαμήνου του 2019. Με άλλα λόγια ο ρυθμός της πτώσης στο εξάμηνο διπλασιάστηκε σε σχέση με την πτώση του α΄τριμήνου.

Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA), μειώθηκαν σε 15,9 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων 23,2 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Ο όμιλος εμφάνισε αρνητικό αποτέλεσμα προ φόρων -8,3 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών προ φόρων 1 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2019. Οι ζημίες μετά από φόρους διευρύνθηκαν σε 7,2 εκατ. ευρώ από 1,09 εκατ. ευρώ το α΄εξάμηνο του 2019.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της ΙΚΕΑ (e-commerce) αναπτύχθηκαν με ιδιαίτερα γρήγορο ρυθμό και στις τρεις χώρες, ιδιαίτερα κατά τους μήνες εφαρμογής των μέτρων κατά της εξάπλωσης του κορονοϊού. Ο όμιλος δεν αναφέρει μεγέθη, ούτε ποσοστά μεγέθυνσης.

Σχετικά με το ίδιο θέμα, δηλαδή των on-line πωλήσεων, ανατρέχοντας στις οικονομικές καταστάσεις του ομίλου αναφέρεται πως ότι το α’ εξάμηνο του 2020 οι πωλήσεις του Ομίλου μέσω των ηλεκτρονικών του Καταστημάτων (e-commerce) αυξήθηκαν κατά ποσό ευρώ 11,3 εκ. σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι ενώ, συνεχίστηκαν οι επενδύσεις στο συγκεκριμένο κανάλι πώλησης.

ΙΚΕΑ

Η λιανική οικιακού εξοπλισμού και επίπλων (ΙΚΕΑ), παρουσίασε πωλήσεις 106,0 εκατ. ευρρώ το πρώτο εξάμηνο του 2020, μειωμένες κατά 20,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (132,9 εκατ. ευρώ). Oι πωλήσεις στην Ελλάδα το πρώτο εξάμηνο του 2020 μειώθηκαν κατά 21,0%, ενώ στις υπόλοιπες χώρες οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 19% συγκρινόμενες με το πρώτο εξάμηνο του 2019. Το EBITDA ανήλθε σε 10,2 εκατ. ευρώ έναντι 12,4 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2019. Τα κέρδη προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε 4,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών προ τόκων και φόρων 5,1 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2019. Οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε 1 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι λειτουργούν συνολικά 7 καταστήματα ΙΚΕΑ, 5 από αυτά στην Ελλάδα, ένα στην Κύπρο, και ένα στη Σόφια της Βουλγαρίας. Επίσης λειτουργούν 10 σημεία παραγγελιοληψίας (Pick-up-Point) προϊόντων ΙΚΕΑ. Έξι από αυτά στην Ελλάδα, τρία στην Βουλγαρία και ένα στην Κύπρο.

Intersport, The Athlete’s Foot 

Στη λιανική αθλητικών ειδών (INTERSPORT & THE ATHLETE’S FOOT), οι πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2020 ανήλθαν στα 53,6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 28% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (74,4 εκατ. ευρώ). Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 15,8%. Στις υπόλοιπες χώρες παρουσιάστηκε μεσοσταθμική μείωση 41,5%. Η δραστηριότητα αθλητικών ειδών παρουσίασε EBITDA ύψους 6,5 εκατ. ευρώ έναντι 1,5 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2019. Οι ζημίες προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) ανήλθαν σε 2,7 εκατ. ευρώ έναντι κερδών προ τόκων και φόρων 3 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2019. Οι ζημίες προ φόρων ανήλθαν σε 6,3 εκατ. ευρώ.

Ο Όμιλος FOURLIS αριθμεί σήμερα 138 καταστήματα στη λιανική αθλητικών ειδών. Το δίκτυο καταστημάτων Intersport αποτελείται από 51 καταστήματα στην Ελλάδα, 33 στη Ρουμανία, 22 στην Τουρκία, 9 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο. Αντιστοίχως λειτουργούν 14 καταστήματα The Athlete’s Foot στην Ελλάδα και 3 στην Τουρκία.

Το πρώτο μεσαίου μεγέθους κατάστημα ΙΚΕΑ 8.000 τ.μ. περίπου στη Βάρνα Βουλγαρίας και το πρώτο μικρού μεγέθους 2.000 τ.μ. περίπου στον Πειραιά, έχουν προγραμματιστεί να λειτουργήσουν το 3ο και 4ο τρίμηνο του 2020 αντίστοιχα.

Μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού 

Τα μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού συνοψίζονται στα εξής: μείωση δαπανών, εξασφάλιση χρηματοδοτικών γραμμών από τράπεζες, μετάθεση και αλλαγή όρων πληρωμής των προμηθευτών, αξιοποίηση κυβερνητικών μέτρων στήριξης σε όλες τις χώρες, τηλεργασία  και διενέργεια επενδύσεων σε on-line πωλήσεις. Αναλυτικά:

  • Αύξηση των ταμειακών διαθεσίμων του Ομίλου την 30/6/2020 κατά ποσό ευρώ 61 εκ. σε σχέση με την 31/12/2019 λόγω αξιοποίησης των ανοικτών γραμμών πίστωσης και των χρηματοδοτικών μέτρων στήριξης για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
  • Μείωση των λειτουργικών εξόδων του Ομίλου το α’ εξάμηνο του 2020 κατά ποσό ευρώ 13,1 εκ. σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι και συγκεκριμένα μείωση του μισθολογικού κόστους κατά ποσό ευρώ 6,0 εκ., των υπηρεσιών τρίτων (δικαιώματα, μισθώσεις, ενέργεια κλπ) κατά 1,3 εκ. , των λοιπών εξόδων (διαφήμιση, αποθήκευτρα, μεταφορικά κλπ) κατά ποσό ευρώ 5,6 εκ. και των φόρων κατά ποσό ευρώ 0,2 εκ.
  • Ο Όμιλος αξιοποίησε σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται τα κρατικά μέτρα στήριξης για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας είτε αυτά αφορούσαν μισθολογικό κόστος, είτε κόστος μισθωμάτων, είτε φοροελαφρύνσεις, είτε χρηματοδότηση, είτε διευκόλυνση πληρωμών.
  • Εξασφάλισε συμφωνίες «παγώματος» των πληρωμών προς τους βασικούς του προμηθευτές κατά την περίοδο της αναστολής της λειτουργίας των Καταστημάτων καθώς και τροποποίηση των όρων πληρωμής για την περίοδο μετά τη λήξη της αναστολής και έως το τέλος του έτους.
  • Η διαθεσιμότητα εμπορευμάτων κατά το α’ εξάμηνο του 2020 δεν επηρεάστηκε σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι ούτε αναμένεται να επηρεαστεί για το υπόλοιπο του έτους.
  • Η Διοίκηση του Ομίλου έχει εφαρμόσει τηλεργασία σε όλες τις χώρες που δραστηριοποιείται.
  • Ο Όμιλος έχει ενισχύσει τις υποδομές του τόσο σε ό,τι αφορά τα πληροφοριακά συστήματα όσο και τη λειτουργία των logistics centers, προκειμένου η επιχειρησιακή και εμπορική του  λειτουργία όχι μόνο να συνεχίζεται απρόσκοπτα αλλά και να ενισχύεται περαιτέρω. Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιούνται νέες επενδύσεις από τη θυγατρική TRADE LOGISTICS AEBE για την επέκταση των κτιρίων αποθήκευσης και διαχείρισης παραγγελιών ηλεκτρονικού εμπορίου και την αυτοματοποίηση της παροχής των σχετικών υπηρεσιών. Επίσης, για την ενίσχυση της κάλυψης
    των αυξανόμενων προσδοκιών των καταναλωτών του και τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης θετικής εμπειρίας για τον πελάτη ο Όμιλος επιδιώκει τον αρμονικό συνδυασμό του e-commerce με το «παραδοσιακό» μοντέλο ανάπτυξης, αξιοποιώντας στο έπακρο τα ψηφιακά μέσα και τις νέες τεχνολογίες, ώστε να προσφέρει μια omnichannel εμπειρία τόσο σε offline όσο και σε online επίπεδο.