Goldman Sachs: Οι 20 ευρωπαϊκές εταιρείες που θα επωφεληθούν από το Green Deal – Καμία ελληνική

Το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κλιματική αλλαγή, η «Πράσινη Συμφωνία» (Green Deal) όπως λέγεται, υπόσχεται ότι η οικονομία θα αλλάξει και θα γίνει πιο καθαρή θέτοντας έτος-ορόσημο το 2050. Η Goldman Sachs μελέτησε αυτή την προοπτική και επέλεξε 20 εταιρείες της ΕΕ, που κατά την γνώμη των αναλυτών της είναι σε θέση να εκμεταλλευτούν αυτές τις αλλαγές και τις ονομάζει «Climate Champions», Πρωταθλητές Κλίματος. Ανάμεσα στις εταιρείες δεν υπάρχει κάποια ελληνική, που να πλοιρεί τους όρους των αναλυτών της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας. Αυτό δεν σημαίνει ότι καμία ελληνική εταιεία δεν θα επωφεληθεί από το Green Deal, αλλά και από την θέληση της ελληνικής κυβέρνησης να δώσει έμφαση στις πράσινες επενδύσεις. Ίσως το μέγεθος των ελληνικών εταιρειών να μην είναι τόσο μεγάλο για να συμπεριληφθεί έστω μία εταιρεία σε αυτή τη λίστα, αλλά αρκετοί εγχώριοι και ξένοι αναλυτές θεωρούν ότι η Τέρνα Ενεργειακή αποτελεί ένα όχημα, που θα ακολουθήσει την εξέλιξη του κλάδου στην Ευρώπη και όχι μόνο.

Όπως αναφέρει η αμερικανική επενδυτική τράπεζα η Πράσινη Συμφωνία της ΕΕ είναι «το μεγαλύτερο οικονομικό πρόγραμμα βοήθειας που έχει δει η Ευρώπη από το Σχέδιο Marshall», στοχεύει στην επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050 και μείωση κατά 50%-55% στις εκπομπές έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990.

Οι αναλυτές πιστεύουν ότι το σχέδιο – το οποίο «εκτιμούν συντηρητικά» θα κοστίσει περίπου 7 τρισ. ευρώ (7,9 τρισεκατομμύρια δολάρια) – θα ενισχύσει σταδιακά και άμεσα το βραχυπρόθεσμο ΑΕΠ και την απασχόληση χάρη σε ένα «μεγάλο κύμα επενδύσεων σε υποδομές ενέργειας, σε αναβάθμιση κτιρίων, σε οχήματα και βιομηχανικά προϊόντα».

Οι αναλυτές της Goldman θεωρούν ότι η αύξηση των κεφαλαιουχικών δαπανών που προκαλείται από τα εθνικά ενεργειακά σχέδια των 27 κρατών μελών της ΕΕ, επίσης από τα σχέδια δράσης για τις χώρες που θα πετύχουν τους στόχους της απολιγνιτοποίησης το 2030, θα μπορούσαν να δημιουργούσουν αύξηση κερδών στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις κοινής ωφελείας πολύ νωρίτερα από ό, τι αναμένεται.

Η αναφορά προβλέπει επιτάχυνση κεφαλαιουχικών δαπανών σε «καθαρές» υποδομές (ανανεώσιμες πηγές και δίκτυα) στην Ευρώπη έναντι του τρέχοντος ρυθμού, με «ορατά αποτελέσματα» από το 2021. «Καθώς η υποστήριξη για τις κλιματικές πολιτικές μηδενικών ρύπων συνεχίζει να κερδίζει έδαφος, προσαρμόζουμε τις εκτιμήσεις μας αναβαθμίζοντας κατά περίπου 2,2% το μέσο όρο των κερδών ανά μετοχή για την περίοδο 2025-30», αναφέρει το σημείωμα.

Σύμφωνα με την Goldman Sachs τα κέρδη ανά μετοχή της ομάδας των εταιρειών “Climate Champions” θα αυξηθούν περίπου 9% ετησίως μεταξύ 2020 και 2030 με τη δυνατότητα να φτάσει το 15-20% εάν οι επενδύσεις επιταχυνθούν.

Ενέργεια

Στον τομέα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων κοινής ωφελείας, η Goldman εξέδωσε επενδυτικές συστάσεις για «αγορά» των μετοχών της ιταλικής πολυεθνικής εταιρείας ενέργειας Enel, της γερμανικής εταιρείας ηλεκτρικής ενέργειας RWE, της ισπανικής Iberdrola, της πορτογαλικής EDP και της ισπανικής θυγατρικής της EDPR, της δανέζικης πολυεθνικής  Orsted και της βρετανική SSE.

Μεταφορές

Οι τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας και των μεταφορών προσδιορίστηκαν ως κλάδοι που δυνητικά θα επωφεληθούν λόγω σημαντικών επενδύσεων για την αναμόρφωση του κλάδου, συμπεριλαμβανομένων πιθανών κινήτρων και συστημάτων απόσυρσης παλιών αυτοκινήτων. Η γαλλική κυβέρνηση παρουσίασε ένα πακέτο στήριξης ύψους 8 δισεκατομμυρίων ευρώ για την αυτοκινητοβιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης της στήριξης άνω του 1 δισεκατομμυρίου ευρώ για την τόνωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα και η Goldman εξέδωσε μια σύσταση «αγοράς» για τη Renault σε αυτή τη βάση.

Το σιδηροδρομικό δίκτυο Alstom προτάθηκε επίσης λόγω των κυβερνητικών κινήτρων και της απελευθέρωσης των ευρωπαϊκών εσωτερικών σιδηροδρόμων.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen είναι σε θέση να κερδίσει μερίδιο αγοράς από την πράσινη επανάσταση στον κλάδο, ανέφεραν οι αναλυτές, λόγω του ακολουθούν μία ολοκληρωτική προσέγγιση στην ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων από τους ανταγωνιστές και μια έντονη εστίαση στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία.

Επίσης η γερμανική εταιρεία προμηθεύτρια ανταλλακτικών Hella και της βελγικής Umicore του Βελγίου, που θα παράγει υλικά για ηλεκτρικά οχήματα, συμπεριλαμβάνονται στις εταιρείες που θα επωφεληθούν από τη «Πράσινη Συμφωνία».

Κτίρια και υποδομές

Η Πράσινη Συμφωνία αναμένεται να οδηγήσει σε κύμα αναβάθμισης των κτιρίων, καθώς οι κυβερνήσεις επενδύουν και χρηματοδοτούν τους πολίτες να κάνουν τα κτίρια πιο ενεργειακά αποδοτικά. Ο γαλλικός βιομηχανικός όμιλος Legrand, ο μεγαλύτερος πάροχος διακοπτών και υποδοχών στον κόσμο, αναφέρεται από τη Goldman ως βασικός παίκτης που θα ευνοηθεί από όλη αυτή την διαδικασία. Επίσης, η εταιρεία Rexel, που αποτελεί βασικό διανομέα της Legrand συγκαταλέγεται στις εταιρείες που θα ευνοηθούν από την κτιριακή αναβάθμισης μαζί  με τις κατασκευαστικές εταιρείες Saint-Gobain, Vinci και Covestro.

Προμηθευτές εξοπλισμού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας

Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αναμένεται να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη. Ετσι, εξειδικευμένες εταιρείες όπως η Vestas Wind Systems που θεωρείται από τους καλύτερους κατασκευαστές εξοπλισμού αιολικής ενέργειας, οι εταιρείες καλωδίων τηλεπικοινωνιών Prysmian και Nexans (γαλλική εταιρεία που έχει εργοστάσιο στην Ελλάδα και ήταν εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών αλλά αποχώρησε), συμπληρώνουν τη λίστα με τις 20 εταιρείες που αναμένεται να παρουσιάσουν ισχυρότερη ανάπτυξη από ό, τι τα προηγούμενα 20 χρόνια λόγω της αυξανόμενης υπεράκτιας διασύνδεσης αιολικής ενέργειας σε μία παγκοσμιοποιημένη αγορά.