
Ανοίχθηκαν οι προσφορές στην οποία μειοδότησε η κοινοπραξία στην οποία ηγείται η ΑΒΑΞ (ΑΒΑΞ–Ghella–Alstom Transport) με ποσό 1,58 δισ.ευρώ (περίπου 12%). Η κοινοπραξία είναι πλέον επικεφαλής της κούρσας αναδοχής του “χρυσού” συμβολαίου των 1,8 δισ. ευρώ, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020. Μεγάλη χαμένη είναι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ–ANSALDO– HITACHI που έδωσε ποσό 1,18 δισ.ευρώ (ποσοστό έκπτωσης περίπου 10,5-11%) που είχε επενδύσει πολλά στο έργο αυτό.
Η τεχνική προσφορά της ίδιας κοινοπραξίας ΑΒΑΞ–Ghella–Alstom Transport, έχει είχε συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία, συγκριτικά με αυτήν της ΑΚΤΩΡ. Τα επόμενα βήματα του μεγαλύτερου δημόσιου συγχρηματοδοτουμένου έργου των τελευταίων δεκαετιών περιλαμβάνουν τη σύνταξη του πρακτικού διενέργειας του διαγωνισμού από την επιτροπή διαγωνισμού της Αττικό Μετρό.
Εν συνεχεία μέλει να φανεί εάν θα κατατεθούν προσφυγές, καταρχάς στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και ακολούθως στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Σε κάθε περίπτωση, η αποσφράγιση, σήμερα, των οικονομικών προσφορών είναι ένα σημαντικό βήμα για την πρόοδο του έργου που παρέμενε “κολλημένο” για τουλάχιστον ενάμιση χρόνο.
Έρχεται έξι χρόνια μετά την εξαγγελία του έργου και τρία χρόνια μετά τη δημοπράτησή του. Η πρώτη φάση της γραμμή 4 του μετρό Άλσος Βεΐκου – Γουδή περιλαμβάνει 15 συνολικά σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).
Αποτελείται από δύο σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 χλμ, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα Α, Β, Γ, Δ και Ε:
Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)
Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)
Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)
Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη (μήκους 7,5 χλμ και 6 σταθμούς)
Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)
Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια).
O κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε: «Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη. Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους».