
H C-Class είναι το πιο πετυχημένο εμπορικά μοντέλο της Mercedes-Benz και αυτό δεν είναι τυχαίο. Το 2017 πουλήθηκαν 415.000 saloon και estate ενώ μέρος της τεράστιας επιτυχίας είναι η μεγάλη παλέτα εκδόσεων που περιλαμβάνει και δυο δίπορτες εκδόσεις, την coupe που παρουσιάστηκε το τέλος του 2015, και την cabriolet που είναι διαθέσιμη από το καλοκαίρι του 2016. Σήμερα ταυτόχρονα ανανεώνεται στα σημεία ολόκληρη η γκάμα, δημιουργώντας έτσι μια μοναδική δύναμη πυρός στην κατηγορία. Στα μάτια μας δεν ήταν τόσο αναγκαία μιας και θεωρούμε την τελευταία γενιά της C-Class, που παρουσιάστηκε στην sedan εκδοχή το 2014, ένα από τα πιο αξιόλογα και διαχρονικά μοντέλα της Mercedes-Benz, των τελευταίων δεκαετιών, που ταυτόχρονα ήταν μπροστά από την εποχή.
Περισσότερο μοντέρνο εξωτερικά
Σε όλες τις εκδόσεις έχουν ανασχεδιαστεί οι προφυλακτήρες, με περισσότερο μοντέρνα αλλά και αθλητική μορφή, όπως μάθαμε κατά την παρουσίαση. Ανάλογα με την έκδοση συναντάμε στη μάσκα μια παράλληλη γραμμή, δυο ή τρεις, με το “αστέρι” σε κάθε περίπτωση να βρίσκεται στο κέντρο. Στο πακέτο εξοπλισμού AMG η εικόνα είναι ακόμα πιο επιθετική απογειώνοντας στα μάτια μας τη C-Class. Περισσότερο άγριοι προφυλακτήρες, με τον πίσω να εφοδιάζεται με διαχύτη, αλλά και τονισμένες εξατμίσεις. Η πιο εξόφθαλμη διαφορά ωστόσο είναι τα νέας τεχνολογίας φωτιστικά σώματα. Ο πελάτης έχει να διαλέξει μεταξύ τριών επιλογών. Οι Saloon και Estate έχουν στον στάνταρ εξοπλισμό φώτα αλογόνου με LED φώτα ημέρας. Οι εκδόσεις Cabriolet και Coupe έχουν στο στάνταρ εξοπλισμό φώτα LED υψηλής απόδοσης, ενώ ανήκουν στον εξτρά εξοπλισμό των υπόλοιπων εκδόσεων. Τέλος, για πρώτη φορά στη C-Class διατίθενται φώτα MULTIBEAM LED και μεγάλη σκάλα ULTRA RANGE.
Εσωτερικό με άποψη και κορυφαία ποιότητα
Το εσωτερικό της τελευταίας γενιάς C-Class έδωσε μια νέα διάσταση στην κατηγορία και όχι μόνο. Μοναδική σχεδίαση με ουσία και λιτές γραμμές, συνδυασμένες με κορυφαία ποιότητα που θυμίζει τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρίας. Σήμερα πάμε ένα βήμα πιο πέρα. Νέα υλικά και νέοι πιθανοί χρωματικοί συνδυασμοί μεγαλώνουν τη δυνατότητα εξατομίκευσης. Η εκκίνηση χωρίς την ανάγκη κλειδιού είναι στάνταρ, ενώ το μπουτόν Start/Stop έχει σχήμα τουρμπίνας.
Ωστόσο η μεγάλη αλλαγή είναι ο extra ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 in με τρεις επιλογές προβολής “Classic”, “Sport” και “Progressive”. Νέα είναι και η οθόνη πολυμέσων με διαγώνιο 7in ενώ υπάρχει και η επιλογή μεγαλύτερης οθόνης με διαγώνιο 10,25 in. Εξαιρετική σε ευκρίνεια και με πολλές λειτουργίες, δένει άριστα με το εσωτερικό, ωστόσο θα προτιμούσαμε να έχει και δυνατότητα λειτουργίας αφής. Την πολύ όμορφη εικόνα συμπληρώνει το νέο πολυλειτουργικό τιμόνι με μπουτόν αφής για την οθόνη πολυμέσων, η οποία ελέγχεται και μέσω του touchpad στην κεντρική κονσόλα. Τέλος, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής συστήματος ήχου της Burmester, που όπως διαπιστώσαμε έχει κορυφαία απόδοση.
Νέοι κινητήρες
Η Mercedes-Benz είναι από τις εταιρίες που πρωτοστατούν στην τεχνολογία των κινητήρων, οπότε δεν θα μπορούσαν να μη δώσουν στη νέα C-Class τα καλύτερα δυνατά σύνολα. Στην γκάμα των εκδόσεων βενζίνης συναντάμε το νέο τετρακύλινδρο των 1,5 lt. με ηλεκτρικό κύκλωμα 48V. Πρόκειται για ένα μοναδικό σύνολο στην κατηγορία, το οποίο αποδίδει 184 άλογα στην έκδοση C200 και C200 4Matic. Νέα επίσης είναι η έκδοση C300 , με απόδοση 258 άλογα από δίλιτρο κινητήρα. Τέλος, αναβαθμισμένη είναι η Mercedes-AMG C 43 4MATIC με απόδοση πλέον που φτάνει τα 390 άλογα.
Στην πλευρά των κινητήρων πετρελαίου οι αλλαγές αφορούν τις C180d και C200d που πλέον έχουν νέο κινητήρα με κυβισμό 1,6lt. Στην πρώτη περίπτωση αποδίδει 122 άλογα και στη δεύτερη 160 άλογα. Νέα επίσης ήταν και η έκδοση C220d με απόδοση 194 άλογα.
Οδηγώντας τέσσερις εκδόσεις
Η εμπειρία μας περιελάμβανε την οδήγηση δυο εκδόσεων πετρελαίου και δυο βενζίνης. Ξεκινήσαμε με την C220d, με αμάξωμα estate. Μπορεί στη χώρα μας να μην είναι τόσο δημοφιλή, αλλά στην κεντρική Ευρώπη έχουν μεγάλη ζήτηση. Αρχοντική, με όμορφες γραμμές είναι η ιδανική περίπτωση αμαξώματος για εκείνους που θέλουν πρακτικότητα. Η ποιότητα κατασκευής στο εσωτερικό αψεγάδιαστη, ενώ ο νέος πίνακας οργάνων κλέβει την παράσταση. Ο κινητήρας έχει αρκετή δύναμη ώστε να κινήσει σβέλτα το αμάξωμα. Ήσυχος στις περισσότερες των περιπτώσεων, θα ακουστεί μόνο με το γκάζι στο πάτωμα. Το αυτόματο κιβώτιο έχει πολύ ομαλή λειτουργία, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία.
Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και την C300d. Εδώ τα δεδομένα είναι κάπως διαφορετικά. Η ροπή είναι πληθωρική και τα σχεδόν 250 άλογα αρκετά για να απογειώσουν το estate αμάξωμα. Θέλαμε σε αυτή την περίπτωση μια πιο σκληρή ανάρτηση και η επιθυμία μας έγινε πραγματικότητα μιας και μέσω τον προφίλ οδήγησης, υπήρχε η δυνατότητα σφιχτότερου set up. Το αποτέλεσμα ήταν παραπάνω από εντυπωσιακό. Ένα πρακτικό αμάξωμα που είχε τη δυνατότητα να κινηθεί με εντυπωσιακό ρυθμό.
Περνώντας στην γκάμα των εκδόσεων βενζίνης, αλλάξαμε ταυτόχρονα και αμάξωμα. Έτσι οδηγήσαμε τη C300 σε έκδοση Cabriolet. Σε λευκή απόχρωση ήταν κάτι παραπάνω από σαγηνευτική. Η ανοικτή έκδοση της C-Class μας άρεσε από την πρώτη στιγμή που την είδαμε και συνεχίζει να μας γοητεύει με τον ίδιο τρόπο. Ο συννεφιασμένος ουρανός δεν μας εμπόδισε στο να ανοίξουμε την οροφή. Η επαφή με το περιβάλλον σου φτιάχνει τη διάθεση. Η C 300 σε εντυπωσιάζει με την προστασία από τον αέρα αλλά και με την ψυχή του δίλιτρου κινητήρα. Στις υψηλές στροφές ακούγεται λίγο παραπάνω αλλά σε ανταμείβει με την απόδοσή του. Έτσι τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε μόλις 6,2 sec ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 250 km/h.! Πραγματικά ένα αυτοκίνητο που χαίρεσαι να οδηγείς σε επαρχιακό αλλά και ανοιχτό δρόμο.