Intrakat: Αναλαμβάνει το πιλοτικό έργο για σήμα 5G στο μετρό

Την υλοποίηση πιλοτικού έργου για την εσωτερική ραδιοκάλυψη των σταθμών και των σηράγγων στο τμήμα της Γραμμής 2 του μετρό από Άγιο Δημήτριο μέχρι το Ελληνικό για λογαριασμό των τηλεπικοινωνιακών παρόχων. Η Intrakat αναμένεται να ολοκληρώσει το πιλοτικό έργο εντός του πρώτου εξαμήνου του 2023.

Στόχος είναι η κάλυψη του δικτύου του μετρό (σε σταθμούς και συρμούς) με σήμα κινητής τηλεφωνίας 5G και πρόσβαση στο διαδίκτυο. Το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να βελτιώσει την ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχονται στο επιβατικό κοινό της πρωτεύουσας, διευκολύνοντας τις επικοινωνίες αλλά και την πρόσβαση των επιβατών στον ψηφιακό κόσμο κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση το πιλοτικό έργο θέλει να εξασφαλίσει συνεχή και αδιάλειπτη κάλυψη σήματος στο συγκεκριμένο τμήμα της Γραμμής 2, συμπεριλαμβανομένων των πέντε σταθμών και των μεταξύ τους σηράγγων και να επιλεγεί, βάσει των σχετικών μετρήσεων και αναλύσεων των συστημάτων, η βέλτιστη λύση υλοποίησης για το σύνολο των υπόλοιπων σταθμών του μετρό της Αττικής στις γραμμές 2 & 3, οι οποίες θα ακολουθήσουν.

Ο σταθμός του Αλίμου θα λειτουργεί ως κεντρικός σταθμός διασύνδεσης (HUB) για όλο το πιλοτικό έργο με τα δίκτυα κορμού (backhauling) των τριών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας, αποκλειστικά οπτικών ινών νέας γενιάς. Η ενδοκτηριακή κάλυψη του σταθμού θα γίνει μέσω της εγκατάστασης τριών συστημάτων εσωτερικής κάλυψης, προκειμένου να αξιολογηθεί η βέλτιστη τεχνολογία, η οποία θα επιλεγεί για την κάλυψη των υπολοίπων σταθμών, με βάση τις μετρήσεις και τα αποτελέσματα των αναλύσεων που θα πραγματοποιηθούν στον Άλιμο.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Η κάλυψη σήματος κινητής τηλεφωνίας στους σταθμούς και τους συρμούς καθώς και πρόσβαση του επιβατικού κοινού στο διαδίκτυο, αναμένεται να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο το προφίλ της Ελλάδας, ως μιας σύγχρονης χώρας η οποία επενδύει στην ψηφιακή μετάβαση και στην αναβάθμιση των σχετικών υποδομών. Ο σημαντικός αντίκτυπος της αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών, ακόμα και κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων, αναμένεται να επηρεάσει θετικά τους χιλιάδες επιβάτες -κατοίκους της Αττικής αλλά και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας- που επιλέγουν να χρησιμοποιούν το μετρό σε καθημερινή βάση, βελτιώνοντας τη συνολική εμπειρία χρήσης των δημόσιων συγκοινωνιών.»