Ο CEO της Volkswagen που “έβαλε” στον πάγο τον Ερντογάν

Ο CEO της Volkswagen Χέρμπερτ Ντις.,

“Δεν θα χτίσουμε εργοστάσιο δίπλα σε πεδίο μάχης”, δήλωσε ο CEO της Volkswagen Χέρμπερτ Ντις, επιμένοντας στην απόφαση της εταιρείας του να μεταθέσει την κατασκευή του καινούριου εργοστασίου της στην Τουρκία, εξαιτίας της εισβολής στη βόρεια Συρία.

«Όσο σκοτώνονται άνθρωποι, δεν θα βάλουμε θεμέλια κοντά σε ένα πεδίο μάχης», ανέφερε υπερασπιζόμενος την απόφαση του σε ανάρτησή στο LinkedIn, παρότι το εργοστάσιο αυτό είναι προς το συμφέρον της VW. Ωστόσο δεν απέκλεισε οριστικά την επιλογή της Τουρκίας. Για την ώρα μιλάει μόνο για αναβολή και όχι για ματαίωση, καθώς η τελική απόφαση παραμένει ανοιχτή. Το εργοστάσιο που θέλει να φτιάξει η VW είναι μια επένδυση ύψους 1,2-1,5 δισεκατομμυρίων ευρώ και θα απασχολήσει περίπου 4.000 άτομα.

Το πλάνο παραγόμενων μοντέλων του VW Group για το τρέχον έτος 2019.

Ο CEO της Volkswagen είχε ανακοινώσει στις 15 Οκτωβρίου 2019 ότι παρακολουθεί τις εξελίξεις, μετά την επίθεση των τουρκικών δυνάμεων σε κουρδικές περιοχές της Συρίας και πριν από μερικές μέρες δήλωσε ότι η ανέγερση ενός εργοστασίου υπό αυτές τις συνθήκες θα ήταν μια εντελώς ανεύθυνη πράξη. Η οριστική απόφαση για το θέμα ωστόσο, αναμένεται να ληφθεί στο τέλος του 2019 ή στις αρχές του 2020.

Ποιος είναι ο Χέρμπερτ Ντις

Ο Αυστριακής καταγωγής 60χρονος CEO της VW Group, με μεγάλη σταδιοδρομία σε υψηλές θέσεις της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, άφησε μια πολύ επιτυχημένη καριέρα στην BMW το 2015, για να αναλάβει το τιμόνι της Volkswagen, μετά το σκάνδαλο που ξέσπασε με την παραποίηση των ρύπων στους κινητήρες diesel, το οποίο προξένησε τεράστιο κόστος στην εταιρεία και μια από τις μεγαλύτερες κρίσεις στην ιστορία της (υπολογίζεται ότι το σκάνδαλο των εκπομπών ρύπων, το οποίο αποκαλύφθηκε από τις αμερικανικές αρχές, στοίχισε στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία περισσότερα από 25 δισ. δολάρια).
Επειτα από μια σημαντική ακαδημαϊκή πορεία στη μηχανολογία – στην οποία κατέχει διδακτορικό δίπλωμα – εντάχθηκε στην Bosch το 1989, όπου εργάστηκε σε διάφορες θέσεις πριν περάσει στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Στην BMW απέκτησε τη φήμη του πολύ καλού διαπραγματευτή και του έξπερτ στον εντοπισμό σπατάλης και μείωσης του κόστους.
Οταν ανέλαβε την VW, μετά το σκάνδαλο της παραποίησης ρύπων, κάποιοι πίστεψαν ότι κάθισε σε ηλεκτρική καρέκλα. Πολύ σύντομα όμως τα κατάφερε, πετυχαίνοντας σημαντικές αλλαγές και μείωση του κόστους παραγωγής. Επίσης άλλαξε κατεύθυνση, δίνοντας βάρος στην ηλεκτροκίνηση.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα του VW Group.

Η επιτυχία του αντανακλάται φυσικά και στα οικονομικά αποτελέσματα της Volkswagen. Πέρυσι, η εταιρεία πέτυχε ρεκόρ κερδών και εσόδων, καθώς και στις πωλήσεις αυτοκινήτων.
Ο όμιλος της VW έχει χάσει πολύ χρόνο προσπαθώντας να αντιμετωπίσει την κρίση του dieselgate, για αυτό και ο Χέρμπερτ Ντις έχει πολλή δουλειά να κάνει. Έχει ήδη όμως καταφέρει αρκετά, ανοίγοντας το δρόμο για νέες επιτυχίες.