Συνεχίζονται τα φαινόμενα συνωστισμού στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Μπορεί η αστυνομία να έκανε έφοδο στην Πλατεία Βαρνάβα στο Παγκράτι για να διαλύσει τον συνωστισμό της νεολαίας αργά το βράδυ της Τρίτης, όμως δεν μπορεί να κάνει το ίδιο στα μέσα μαζικής μεταφοράς, που ο συνωστισμός και η ταλαιπωρία του κόσμου δεν έχει προηγούμενο. Και φυσικά αυτός ο συνωστισμός είναι ότι χειρότερο για τη μετάδοση της νόσου από πολίτη σε πολίτη.

Η εικόνα που επικρατεί στα μέσα μαζικής μεταφοράς στην Αθήνα αποδίδεται σε ελλείψεις οδηγών και οχημάτων, στην παλαιότητα του στόλου και στην κακή συντήρηση.

“Πρόσθετα μέτρα δεν μπορούμε να πάρουμε αφού οι χρονοαπoαστάσεις στις γραμμές 1 και 2 του μετρό είναι στα 4 και 4,5 λεπτά και αντίστοιχα στα 6 λεπτά στην γραμμή 1 (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος)” επισημαίνει ο Πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ κ. Χάρης Δαμάσκος. Όπως αναφέρει, “για να κατέβει ο χρόνος θα έπρεπε να έχουμε περισσότερους συρμούς αλλά και περισσότερους οδηγούς που σήμερα δεν υπάρχουν”.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής παρουσιάζοντας προ ημερών τον κυβερνητικό σχεδιασμό για τις δημόσιες συγκοινωνίες δήλωσε ότι προγραμματίζονται 655 προσλήψεις με ταχύτατες διαδικασίες που θα δώσουν οξυγόνο στα ΜΜΜ.

Επίσης, έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τη μίσθωση 300 μεταχειρισμένων λεωφορείων δεκαετίας, τα οποία όμως αναμένεται να κυκλοφορήσουν αρχές του 2021. Η σύμβαση έχει 3ετή διάρκεια, με δικαίωμα προαίρεσης επιπλέον ενός έτους και συνολικό προϋπολογισμό σχεδόν 50 εκατομμύρια.

Στα προβλήματα στα ΜΜΜ θα πρέπει να προστεθούν τα απανωτά κρούσματα βανδαλισμών που κατήγγειλε χθες η ΣΤΑΣΥ με επιθέσεις σε 15 συρμούς τις τελευταίες 10 μέρες, οι συχνές βλάβες σε οχήματα και συρμούς, οι οποίες προκαλούν μεγάλες καθυστερήσεις μέχρι να αποσυρθούν και να αντικατασταθούν, αυξάνοντας τις χρονοαποστάσεις αλλά και η προοδευτική αύξηση της επιβατικής κίνησης.

Σύμφωνα με στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών, την 1 Σεπτεμβρίου σημειώθηκαν 204.000 επικυρώσεις στην ΟΣΥ και 791.000 στην ΣΤΑΣΥ. Μία εβδομάδα αργότερα, στην ΟΣΥ επικυρώθηκαν 231.000 και αντίστοιχα 853.000 στην ΣΤΑΣΥ ενώ στις 15 Σεπτεμβρίου τα αντίστοιχα νούμερα ήταν 245.000 και 911.000. Το αντίστοιχο περσινό διάστημα η επιβατική κίνηση των οδικών μεταφορών ήταν 416.000 και αντίστοιχα 1.371.000 στις σταθερές συγκοινωνίες.

Αυτό δείχνει μια σταδιακή ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης, η οποία εξηγείται και από το άνοιγμα των σχολείων και η οποία συγκρινόμενη με πέρσι αντιπροσωπεύει περίπου το 70-80% των επιβατών.

Κατά τον κ. Δαμάσκο, όπλα για την μείωση της επιβατικής κίνησης μπορούν να αποτελέσουν μόνο η τηλεργασία η οποία πλέον τίθεται σε εφαρμογή για το 40% των εργαζόμενων στον ιδιωτικό τομέα αλλά και η προσέλευση σε διαφορετικές ώρες στον δημόσιο τομέα.