ACS: Επενδύσεις €18 εκατ. και προσπάθεια να ανταποκριθεί στην τέλεια καταιγίδα 

Προσπάθεια να ανταποκριθεί στην «τέλεια καταιγίδα» κάνει η εταιρεία ταχυμεταφορών ACS επενδύοντας 18 εκατ. ευρώ ή το 16% του κύκλο εργασιών της για τη βελτίωση της δυναμικότητας. Η κατάσταση η οποία έχει δημιουργηθεί με το δεύτερο lockdown κατά την περίοδο των Χριστουγέννων έχει επιφέρει έως και τριπλάσιο όγκο αποστολών/ δεμάτων, με μεγαλύτερη αύξηση στα μεγάλα αστικά κέντρα, με αποτέλεσμα οι παραδόσεις να καθυστερούν.

Σύμφωνα με στοιχεία της ACS, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown. Στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν 30%.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας κατά τα έτη 2019 και 2020 έως σήμερα προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις για τη βελτίωση της δυναμικότητάς της, συνολικού ύψους άνω των €18 εκατ., ήτοι άνω του 16% του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών της. Μάλιστα η μεγάλη και απότομη αύξηση του όγκου των αποστολών δεν έχει επιφέρει αύξηση στα κέρδη, όπως κάποιοι ισχυρίζονται. Και αυτό γιατί εξαιτίας του μεγάλο όγκου τα έξοδα που προκύπτουν για την εξυπηρέτηση του όγκου αυτού σε σύντομο χρονικό διάστημα είναι υψηλότερα των εσόδων. Υπάρχει συνεπώς μείωση των κερδών, όπως φάνηκε στα οικονομικά αποτελέσματα της ACS κατά το Β΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Αγορά εξοπλισμού και προσλήψεις 

Η ACS από το πρώτο lockdown προσπάθησε να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση, με προσλήψεις προσωπικού (άνω των 500 ατόμων), αγορά και μίσθωση περισσότερων από 150 vans, περισσότερων από 20 φορτηγών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσης, μίσθωση περίπου 12.000 τ.μ. νέων αποθηκευτικών χωρών, αγορά περίπου 1.200 καροτσιών, άμεση οικονομική ενίσχυση του δικτύου συνεργατών της με πρόσθετες προμήθειες που ξεπερνούν το €1,5 εκατ,, αγορά και εγκατάσταση 2 νέων συστημάτων διαλογής δεμάτων, αξιοποίηση νέων τεχνολογικών λύσεων και πολλά άλλα, χωρίς να υπολογίσει τη σημαντική αύξηση του κόστους λειτουργίας της.

Επίσης προχωρά η κατασκευή του σύγχρονου κέντρου διαλογής δεμάτων (hub), με τη χρήση αυτόματων μηχανημάτων διαλογής δεμάτων τελευταίας τεχνολογίας, επί της Πέτρου Ράλλη, στο Αιγάλεω Αττικής, σε ένα κτίριο συνολικού εμβαδού 30.000 τμ, που θα λειτουργήσει εντός του 2021, υλοποιώντας μια εμβληματική επένδυση ύψους 40 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αυτή θα αλλάξει στην κυριολεξία τα δεδομένα στον κλάδο των ταχυμεταφορών, καθώς πενταπλασιάζει την έως πρότινος δυναμικότητα διαλογής δεμάτων της εταιρείας, εκτινάσσοντας την ωριαία δυνατότητα σε 50.000 αποστολές/ώρα.

Σε λίγους μήνες, με την ολοκλήρωση της επένδυσης αυτής, η εταιρεία θα είναι έτοιμη να διαχειριστεί όγκους κατά πολύ μεγαλύτερους από τους σημερινούς. Αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούν να αποφευχθούν πιθανές καθυστερήσεις σε απότομες αυξήσεις της ζήτησης και ακραίες συνθήκες όπως αυτές που ζούμε τώρα, δεδομένου ότι πέρα από το κέντρο διαλογής θα απαιτηθεί και αύξηση της δυναμικότητας σε ανθρώπους, οχήματα, λοιπούς χώρους διακίνησης κλπ, η οποία δεν είναι δυνατή σε πολύ σύντομα διαστήματα. Το βέβαιο όμως είναι ότι με την ολοκλήρωση της επένδυσης αυτής θα καλυφθούν πολύ καλύτερα οι ανάγκες των πελατών της και του καταναλωτικού κοινού, ακόμη και κάτω από τις συνθήκες που βιώνουμε σήμερα.

Η ACS ωφελείται με ευνοϊκές ρυθμίσεις, αφού περιλαμβάνεται στους ΚΑΔ που ευνοούνται από τη μείωση των ενοικίων;

Αυτό το θέμα έχει ήδη απαντηθεί και η ACS δεν μπορεί να συνεχίσει να κατηγορείται για κάτι που δεν φέρει ευθύνη. Με βάση δημοσιεύματα των ΜΜΕ που δημοσιεύθηκαν τον περασμένο Απρίλιο, το αίτημα προς την κυβέρνηση να περιληφθούν οι Ταχυμεταφορές στους πληττόμενους ΚΑΔ προήλθε από την εταιρεία ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές. Υπήρξε μάλιστα και σχετική επιστολή που δημοσιοποιήθηκε. Κάθε σχετική αναφορά για χάρες ή ανταλλάγματα προς την ACS είναι ανυπόστατη, δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και προφανώς εξυπηρετεί άλλου είδους συμφέροντα.