Άλμα στον τζίρο του λιανεμπορίου – Τριψήφια άνοδος σε ρούχα, παπούτσια

Σημαντική αύξηση κατά σχεδόν 1/4 εμφάνισε τον Δεκέμβριο του 2021 ο τζίρος των λιανεμπορίου στην Ελλάδα, δείγμα της ανάκαμψης της οικονομίας από την πανδημική κρίση. 

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ): 

  • Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών, σε σύγκριση με τον δείκτη του Δεκεμβρίου 2020, παρουσίασε αύξηση 23,8% και σε σύγκριση με τον δείκτη του Νοεμβρίου 2021 αύξηση 10,2%. 
  • Ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), σε σύγκριση με τον δείκτη του Δεκεμβρίου 2020, εμφάνισε άνοδο 19,4% και σε σύγκριση με τον δείκτη του Νοεμβρίου 2021 άνοδο 9,4%. 
  • Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης κύκλου εργασιών, σε σύγκριση με τον δείκτη του Νοεμβρίου 2021, κατέγραψε βελτίωση 0,6%. 
  • Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης όγκου, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2021, παρουσίασε αύξηση 0,8%. 

Όσον αφορά την ετήσια άνοδο κατά 23,8%, η ΕΛΣΤΑΤ αποδίδει την εντυπωσιακή βελτίωση στις εξής κατηγορίες καταστημάτων: 

  • Ένδυση – Υπόδηση 131,6% 
  • Βιβλία – Χαρτικά – Λοιπά είδη 63,3% 
  • Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων 48,3% 
  • Φαρμακευτικά – Καλλυντικά 23,1% 
  • Μεγάλα καταστήματα τροφίμων 0,7% 

Αναφορικά με την ετήσια άνοδο του όγκου λιανεμπορίου κατά 19,4%, οφείλεται στις εξής μεταβολές: 

  • Ένδυση – Υπόδηση 124,9% 
  • Βιβλία – Χαρτικά – Λοιπά είδη 63,5% 
  • Φαρμακευτικά – Καλλυντικά 24,4% 
  • Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων 22,2% 

Ας σημειωθεί ότι στις υψηλότερες επιδόσεις του κλάδου σημαντικό ρόλο διαδραμάτισαν οι σχεδόν «κανονικές» εορτές των Χριστουγέννων, κάτι που βοήθησε στην αισθητή ανάκαμψη των καταναλωτικών δαπανών.