Axel Hefer (CEO Trivago): Πως εξελίσσεται η τουριστική κίνηση σε ΗΠΑ και Ευρώπη

Ο CEO της Trivago, Axel Hefer.

Το ενδιαφέρον για ταξίδια έχει μειωθεί στις ΗΠΑ τα νέα κρούσματα κορωνοϊού συνεχίζουν να αυξάνονται, δήλωσε ο CEO της Trivago – ηλεκτρονική πλατφόρμα αναζήτησης και κράτησης ξενοδοχείων – Axel Hefer στο CNBC τη Δευτέρα, χαρακτηρίζοντας συνολικά την κατάσταση ως μία «ανώμαλη βόλτα».
«Η ζήτηση δεν έχει σταματήσει», είπε ο Hefer στο «Squawk on the Street», αλλά συνέχισε λέγοντας πως «μια σημαντική επιδείνωση της υγειονομικής κατάστασης παρατηρείται σημαντική μείωση και της ταξιδιωτικής δραστηριότητας».

Τόνισε ότι αυτή η σχέση μεταξύ ταξιδιού και υγειονομικής κατάσταση είναι αμφίδρομη προσθέτοντας ότι αντίθετα, όταν υπάρχει σημαντική βελτίωση στην κατάσταση της υγείας, καθώς και σαφής ανακοίνωση από την κυβέρνηση ότι είναι ασφαλές το να ταξιδέψετε, τότε υπάρχει και αύξηση της ζήτησης».

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Transportation Security Administration στις ΗΠΑ περισσότερα από 2,2 εκατομμύρια άτομα πέρασαν από διασυνοριακά σημεία ελέγχου την 1η Μαρτίου. Όμως, στα μέσα Απριλίου, καθώς η πανδημία επιδεινώθηκε, οι ημερήσιοι αριθμοί ήταν συνήθως κάτω από 100.000.

Πλέον σύμφωνα με τα στοιχεία της TSA η κίνηση έχει αυξηθεί αλλά δεν έχει επανέλθει στα επίπεδα προς της πανδημίας. Την Κυριακή 12 Ιουλίου 2020 πέρασαν από τα σημεία ελέγχου  754.545 άτομα, που σημαίνει ότι η ταξιδιωτική κίνηση έχει υποχωρήσει στο 1/3 της κίνησης πριν την πανδημία.

Αντίστοιχα τα στοιχεία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της Trivago, μέσω της οποίας ταξιδιώτες αναζητούν και κάνουν κρατήσεις ξενοδοχείων, δείχνουν και αυτά την ανάκαμψη. Τον Απρίλιο, οι άνθρωποι στις ΗΠΑ που αναζητούσαν στο εσωτερικό ξενοδοχεία μειώθηκαν στο 11% της ζήτησης του Ιανουαρίου πριν από την πανδημία.

Μέχρι τα μέσα Ιουνίου, ο αριθμός αυτός είχε φτάσει το 39% των επιπέδων Ιανουαρίου. Μειώθηκε κάτω από το 30% τον Ιούλιο καθώς αυξάνονται τα κρούσματα του Covid-19 και οι σχετικές νοσηλείες, ιδιαίτερα στις νότιες και δυτικές πολιτείες.

«Πιστεύουμε ότι θα είναι μια ανώμαλη βόλτα για τους επόμενους μήνες», είπε ο Χέφερ σχετικά με τη ταξιδιωτική ζήτηση.

Οι κορυφαίοι εγχώριοι ταξιδιωτικοί προορισμοί στον ιστότοπο της Trivago παρέμειναν γενικά σταθεροί σε όλη την πανδημία και περιλαμβάνουν τη Φλόριντα, την Καλιφόρνια και το Τέξας – τρεις πολιτείες που τις τελευταίες εβδομάδες έχουν δει μεγάλη επιδείνωση σε κρούσματα . Η Νεβάδα είναι ο τέταρτος δημοφιλέστερος προορισμός, ενώ η Νότια Καρολίνα πήρε τη θέση της πολιτείας της Νέας Υόρκης στην πέμπτη θέση, σύμφωνα με τα στοιχεία της Trivago.

«Από τα μέσα Ιουνίου, η προθυμία για ταξίδια και η ασφάλεια του ταξιδιού έχει μειωθεί, πρώτα στις πληγείσες πολιτείες και πολύ πρόσφατα επίσης πολύ ευρέως», δήλωσε ο Hefer. «Ωστόσο, η Φλόριντα εξακολουθεί να είναι ο Νο. 1 προορισμός.»

Ως αποτέλεσμα της κρίσης του κορωνοϊού, παρατήρησε ο ο Hefer είναι το γεγονός ότι οι άνθρωποι ταξιδεύουν εντός της πολιτείας τους. Αυτό δεν συμβαίνει  μόνο στις ΗΠΑ αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ ο Χέφερ είπε ότι η Trivago έχει δει «την επιστροφή του οδικού ταξιδιού», καθώς οι άνθρωποι θέλουν να ελέγχουν οι ίδιοι τη μεταφορά τους.

Ο Hefer είπε ότι η Trivago, η οποία εδρεύει στη Γερμανία, έχει αρχίσει να προβάλλει διαφημίσεις για την πλατφόρμα της, αλλά κυρίως στην Ευρώπη όπου η εξέλιξη του Covid-19 είναι «πιο σταθερή και συνολικά υπάρχουν περισσότερα ταξίδια που έχουν επιστρέψει». Τα ταξίδια, κυρίως οδικά, έχουν αυξηθεί σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή ήπειρο και πιο πρόσφατα στο Ηνωμένο Βασίλειο, είπε.