Εγκαινιάστηκε η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή «Κιάτο-Ροδοδάφνη» στην Πελοπόννησο

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής (Δ), ο πρόεδρος της Mytilineos Ευάγγελος Μυτιληναίος (Κ) και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών αρμόδιος για θέματα Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης (Α) μιλάνε στα εγκαίνια της νέας γραμμής του Προαστιακού «Κιάτο - Ροδοδάφνη». ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΧΑΣΙΑΛΗΣ ΒΑΪΟΣ

Εγκαινιάστηκε την Τρίτη 14 Ιουλίου 2020 από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων του τμήματος Κιάτο – Ροδοδάφνη. Πρόκειται για ένα έργο, που ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια διαφορετικές συμβάσεις, πάρα πολλά προβλήματα, έφτασε στην ολοκλήρωσή του.
Το έργο είναι μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας, συνολικού μήκους 71 χλμ., που εξυπηρετεί τρεις νέους σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς, του Ξυλόκαστρου, της Ακράτας και του Αιγίου, έξι στάσεις, με έξι σήραγγες συνολικού μήκους 11 χλμ και 8 σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους άνω των 2 χλμ, 13 cut and cover, 18 σιδηροδρομικές γέφυρες και 60 ανισόπεδες διαβάσεις, ενώ διαθέτει σύγχρονα συστήματα σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών, που εκτός των άλλων, εξασφαλίζουν την λειτουργία της γραμμής με απόλυτη ασφάλεια.

Ο υπουργός ανέφερε ότι παρέλαβαν το έργο με αρκετές καθυστερήσεις, με πολλά προβλήματα, γεγονός που δημιουργούσε έναν πολύ μεγάλο κίνδυνο, της επιστροφής ευρωπαϊκών κονδυλίων από τη χώρα μας. «Γι αυτό το λόγο καθίσαμε κάτω και ολοκληρώσαμε με γρήγορα βήματα για να φτάσουμε σήμερα εδώ, για να φτάσουμε πριν το τέλος του 2019, να έχουμε ολοκληρώσει, αυτό που λέμε το φυσικό αντικείμενο του έργου. Το έργο αυτό θα είχε παραδοθεί στα τέλη Μαρτίου του 2020, εάν δεν είχε μεσολαβήσει η πανδημία του κορωνοϊού. Το σημαντικό είναι ότι χρειαστήκαμε κάποιους μήνες ακόμα, αλλά το έργο έγινε πραγματικότητα. Και κυρίως, καταφέραμε να αποτρέψουμε να επιστρέψουμε χρήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ύψους 240 εκατ. ευρώ», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής, ενώ συμπλήρωσε ότι το έργο επετεύχθη έπειτα από την εξαιρετική συνεργασία που είχαν με την ΕΡΓΟΣΕ και με την εταιρεία που ανέλαβε το έργο. Το μεγαλύτερο μέρος του κόστους του έργου έχει καλυφθεί από κοινοτικούς πόρους, αρχικά από το ταμείο συνοχής και στο τέλος με χρήματα από το ΕΣΠΑ.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στα προβλήματα που συνεχίζει να έχει το έργο, καθώς όπως είπε, μπορεί να είναι ολοκληρωμένο σε υψηλό επίπεδο, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετά προβλήματα με την πρόσβαση στο σταθμό του Αιγίου.

«Παρόλο που τα έργα των οδικών συνδέσεων προβλέπονταν στις μελέτες του 2009, μέχρι σήμερα δεν κατόρθωσε η ελληνική Πολιτεία να τις υλοποιήσει», τόνισε, ενώ γνωστοποίησε ότι στις αμέσως επόμενες μέρες βάζουν μπροστά για να γίνουν κι αυτά τα έργα των οδικών συνδέσεων. «Είναι κάτι που το χρωστάμε στην τοπική κοινωνία και είναι κάτι για το οποίο δεσμευόμαστε σήμερα εδώ, να δώσουμε λύσεις. Μιλάμε για ένα πραγματικά σύνθετο και απαιτητικό έργο, και για να γίνει πραγματικότητα, σε αυτό χρειάστηκε να εργαστούν σκληρά πολλοί άνθρωποι. Η ολοκλήρωση ενός τόσο μεγάλου και σύνθετου έργου αποτελεί τη δικαίωση και την προσπάθεια πολλών ανθρώπων», σημείωσε ο κ. Καραμανλής. Παράλληλα υπογράμμισε: «Στον κλάδο τον κατασκευαστικό υπάρχουν 2 ειδών εταιρείες: αυτές που καθυστερούν τα έργα, που καθυστερούν τις πληρωμές, που δίνουν παράλογες και τεράστιες εκπτώσεις. Αυτό εδώ το έργο είναι η κλασική περίπτωση ενός έργου που μέχρι το 2014 είχανε πάει όλα στραβά. Υπάρχουν όμως κι άλλες εταιρείες άλλες μεγαλύτερες άλλες μικρότερες, οι οποίες είναι συνεπείς, οι οποίες είναι υγιείς και οι οποίες παραδίδουν τα έργα. Η εταιρεία που τελικά ανέλαβε να υλοποιήσει το έργο, και το έργο που εγκαινιάζεται σήμερα, η εταιρεία ‘’MYTILINEOS”, έκανε μία πολύ σοβαρή δουλειά κι έδειξε ότι έχει να προσφέρει πολλά στον τομέα των κατασκευών». Στο πλαίσιο αυτό, ευχαρίστησε για την παρουσία του στην εκδήλωση και τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας ‘’MYTILINEOS“, Ευάγγελο Μυτιληναίο.

Επιπλέον, ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στην επίσκεψη που πραγματοποίησε πριν από λίγες μέρες στην Πάτρα, όπου όπως είπε, παρουσίασαν μία λύση που είναι εφαρμόσιμη και η οποία θα δώσει μία απάντηση σε ένα χρόνιο ζήτημα. «Μια λύση ρεαλιστική, εφαρμόσιμη, ολοκληρωμένη για τη τελική σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με τον σιδηρόδρομο. Μια λύση που απαντά νομίζω, στις σύγχρονες ανάγκες της περιοχής», επισήμανε ο κ. Καραμανλής ενώ προσέθεσε ότι «σήμερα εδώ, και μετά από συστηματική δουλειά και με χαμηλούς τόνους, δίνουμε επισήμως στην κυκλοφορία ένα έργο το οποίο επίσης έχει ανάγκη η ευρύτερη περιοχή». Σύμφωνα με τον υπουργό, τα δύο αυτά έργα είναι αλληλένδετα και η στάση τους σε αυτά επιβεβαιώνει και τις προτεραιότητες που έχει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. «Επιβεβαιώνει και αποδεικνύει ότι η Πελοπόννησος είναι στο επίκεντρο της πολιτικής μας. Επιβεβαιώνει ότι η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου αποτελεί κεντρικό στόχο και είμαστε αποφασισμένοι να τον πετύχουμε αυτόν τον στόχο, χωρίς προκαταλήψεις, χωρίς ιδεοληψίες, χωρίς δεύτερες σκέψεις. Είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο που μας δίνει η Ε.Ε., και που μπορούμε να έχουμε στη διάθεσή μας. Με σχέδιο, με μεθοδική δουλειά, αφήνοντας το χθες πίσω μας, είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε να δουλεύουμε με τον τρόπο που σας έχουμε δείξει. Με λίγα λόγια και με σκληρή προσπάθεια», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.