Γερμανία: Η μικρότερη κατανάλωση βαρελίσιας μπύρας από τότε που υπάρχουν στατιστικά στοιχεία (1993)

Η κρίση τoυ κορωνοϊού έπληξε το σύνολο της εστίασης σε όλο τον κόσμο και φυσικά τις μπυραρίες και τα εστιατόρια στη Γερμανία. Η κατηγορία που επλήγη ίσως ανεπανόρθωτα για κάποιες εταιρείες που δεν θα ξανα-ανοίξουν είναι της βαρελίσιας μπύρας. Αντίθετα κάποιες  άλλες μπύρες εμφιαλωμένες αύξησαν τις πωλήσεις τους.

Στο πρώτο εξάμηνο του έτους οι επιχειρήσεις πούλησαν 4,3 δισεκατομμύρια λίτρα μπύρας ή ή σχεδόν 300 εκατομμύρια λίτρα λιγότερα από την αντίστοιχη περίοδο του ήδη αδύναμου προηγούμενου έτους. Πρόκειται για την μικρότερη κατανάλωση μπύρας από την εισαγωγή της τρέχουσας στατιστικής μεθόδου το 1993, όπως ανακοίνωσε σήμερα η Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, η οποία εδρεύει στο Βιζμπάντεν. Οι εξαγωγές, ιδίως προς χώρες της ΕΕ, μειώθηκαν ακόμα πιο πολύ από τις σαφώς κυρίαρχες εγχώριες πωλήσεις.

Ειδικά κατά τους μήνες Απρίλιο (-17,3%) και Μάιο (-13%), οι πωλήσεις ήταν συγκριτικά χαμηλότερες από εκείνες του 2019. Μπαρ και εστιατόρια έκλεισαν, γιορτές και άλλες σημαντικές εκδηλώσεις ακυρώθηκαν. Στη συνέχεια, με τη σταδιακή χαλάρωση των μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού, οι πωλήσεις μπύρας ανέκαμψαν και τον Ιούνιο ήταν μόλις -1,9% κάτω από τον μήνα του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τις στατιστικές.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής της Γερμανικής Ένωσης Ζυθοποιών, Χόλγκερ Άιχελε, θα κλείσουν πολλές μπυραρίες, μπαρ, κλαμπ και εστιατόρια και θα ακολουθήσουν μόνιμες πολύ σκληρές περικοπές στους κλάδους του τουρισμού, των συνεδρίων, των εκδηλώσεων και των επαγγελματικών ταξιδιών.

«Η βαθιά διαρθρωτική αλλαγή μόλις ξεκίνησε και θα αλλάξει επίσης και τη γερμανική αγορά μπύρας. Ο κόσμος μετά τον κορωνοϊό θα είναι διαφορετικός», πρόσθεσε ο Άιχελε. Η Ένωση ζυθοποιίας είχε ήδη περιγράψει τον Μάιο ότι, εκτός από την πτώση των πωλήσεων μπύρας, οι ζυθοποιίες ανησυχούσαν επίσης σοβαρά για την έλλειψη μισθώσεων, δυνατότητας αποπληρωμής δανείων και καταβολής ενοικίων από τις επιχειρήσεις γαστρονομίας.

Αντίθετα κάποιες ζυθοποιίες αντιστάθμισαν τη μείωση της βαρελίσιας μπύρας με την αύξηση των πωλήσεων εμφιαλωμένης μπύρας. Επωφελήθηκαν κυρίως εμπορικά σήματα γνωστά σε ομοσπονδιακό επίπεδο, όπως η η ζυθοποιεία Veltins, η οποία, σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας, αύξησε τις πωλήσεις μπουκαλιών κατά 10%.

Σύμφωνα με την Ένωση της ζυθοποιίας, οι περισσότερες εταιρείες αξιοποιούν τα ευέλικτα ωράρια εργασίας και η πλειονότητα αξιοποιεί την αναβολή της καταβολής του φόρου μπύρας λόγω της κρίσης του κορωνοϊού. Σύμφωνα με έρευνα της Ενωσης μόνο το 16% των ζυθοποιείων χαρακτήρισε την κρατική υποστήριξη επαρκή. Ο Χούμπερ επεσήμανε ότι οι αναβαλλόμενοι φόροι θα πρέπει να καταβληθούν αργότερα καθώς θα επικρέμονται ως δαμόκλειος σπάθη επί της κεφαλής των ζυθοποιών τον επόμενο χρόνο.