Jim Gianopulos (CEO Paramount Pictures): Η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει την τάση επέκτασης της παγκόσμιας κινηματογραφικής βιομηχανίας

Την εκτίμηση ότι η Ελλάδα μπορεί να αξιοποιήσει ως μεγάλη ευκαιρία την τάση επέκτασης της παγκόσμιας κινηματογραφικής βιομηχανίας στην ψηφιακή σφαίρα, εξέφρασε ο πρόεδρος και CEO της Paramount Pictures, Jim Gianopulos, κατά την ομιλία του στο πρώτο διεθνές ψηφιακό συνέδριο «Καινοτόμοι Έλληνες» («Innovative Greeks»), που διοργάνωσαν την Τρίτη ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) και η Endeavor Greece.

Μέσω μιας οπτικής ίνας, είπε, το Χόλιγουντ μπορεί σήμερα να συνδεθεί με οποιοδήποτε μέρος στον κόσμο, όπου υπάρχουν εγκαταστάσεις σπέσιαλ εφέ, animation ή post production και να ελέγχει την όλη διαδικασία -κι αυτό αποτελεί ευκαιρία για την Ελλάδα.

«Πιστεύω πως η μεγάλη ευκαιρία που έχουμε ως χώρα είναι στον ψηφιακό τομέα, ο οποίος δεν έχει ακόμα πλήρως αναπτυχθεί. Είναι θαυμάσιο να έχουμε σκηνογράφους και κάμεραμαν και υπεύθυνους φωτισμού και όλο αυτό σε όρους απασχόλησης είναι πάρα πολύ σημαντικό, αλλά ο κινηματογράφος εξελίσσεται και πολλά γίνονται πλέον εικονικά. Στην ταινία “‘Αβαταρ” για παράδειγμα, ούτε ένα χορταράκι ήταν αληθινό, όλα έγιναν (σε ένα στούντιο) σε μια μικρή πόλη στη Νέα Ζηλανδία. Μπορούμε να συζητήσουμε το πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί αυτός ο τομέας στην Ελλάδα και αν έχουμε τις κατάλληλες δεξιότητες, μπορούμε να προχωρήσουμε πολύ» επισήμανε.

Πρόσθεσε δε, αναφερόμενος και προσωπικά στον πρωθυπουργό και τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη, ότι η σημερινή κυβέρνηση έχει κάνει πάρα πολλά για να προσελκύσει στην Ελλάδα μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές, ενώ μνεία έκανε και στο «Athens Film Office», επισημαίνοντας ότι έχει υπάρξει πολύ μεγάλη πρόοδος ως προς την πρόσβαση σε συγκεκριμένες τοποθεσίες για κινηματογράφηση.

Ερωτηθείς τι είναι αυτό που κάνει τους κολοσσούς της κινηματογραφικής βιομηχανίας να επιλέγουν μια χώρα για να γυρίσουν εκεί μια ταινία, ο Jim Ganopulos ανέφερε παράγοντες, που αφορούν τόσο τα logistics, όσο και οικονομικές παραμέτρους. Ιδιαίτερη μνεία έκανε στα οφέλη της επιδότησης κινηματογραφικών παραγωγών, σε ό,τι αφορά τις ταινίες υψηλού προϋπολογισμού: «Πολλές κυβερνήσεις, πρόσφατα και η Ελλάδα, αλλά και οι μισές πολιτείες των ΗΠΑ, κατάλαβαν πια πως είναι πολύ σημαντικό να προσκαλούν (με επιχορηγήσεις και επιδοτήσεις) τις κινηματογραφικές παραγωγές στη χώρα τους, γιατί υπάρχουν πολλά δευτερογενή οφέλη για την οικονομία, πχ, για τα ξενοδοχεία ή τα ταξί» σημείωσε.

Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα έχει καλές τιμές και είναι ανταγωνιστική, αλλά υπάρχουν και άλλα προαπαιτούμενα: «Υπάρχουν για παράδειγμα τα κατάλληλα συνεργεία και το κατάλληλο τεχνικό προσωπικό, για να γυρίσουμε μια ταινία; Τα πράγματα σε αυτό το πεδίο βελτιώνονται. Μετά υπάρχει το ερώτημα: Πού γυρίζουμε; Υπάρχουν τα κατάλληλα στούντιο; Εκεί χρειάζεται κάποια πράγματα να βελτιωθούν, αλλά τελευταία, επειδή υπάρχει η επιδότηση διάφορων παραγωγών, τα πράγματα είναι πιο ευνοϊκά και κάποιοι σκέφτονται να δημιουργήσουν και εγκαταστάσεις για γυρίσματα. Τρίτον: μπορείς να κλείσεις δρόμους; Μπορείς να γυρίσεις σε συγκεκριμένες τοποθεσίες; Εκεί υπάρχει μεγάλη πρόοδος με το Athens Film Office» σημείωσε.