Λεωνίδας Βρεττάκος, CEO ΑΒ Βασιλόπουλος : Οι στρατηγικές μας επιλογές δικαιώνονται

Με τζίρο που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά κινείται πάνω από τα 2 δισ. ευρώ, δίκτυο καταστημάτων που αριθμεί αυτήν τη στιγμή 420 σημεία σε όλη την Ελλάδα και δυναμικές επενδυτικές κινήσεις σε ετήσια βάση, η θυγατρική του πολυεθνικού ομίλου Ahold DelhaizeΑΒ Βασιλόπουλος, πρωταγωνιστεί στην ελληνική αγορά σουπερ μάρκετ και πρόσφατα βραβεύθηκε και για τις επιδόσεις της στον πλαίσιο της διοργάνωσης «Πρωταγωνιστές της Ελληνικής Οικονομίας», που διοργάνωσε η Direction Business Network. Με αυτή την αφορμή, ο Διευθύνων Σύμβουλος της αλυσίδας, Λεωνίδας Βρεττάκος, μίλησε στο BusinessNews Magazine για τη φιλοσοφία και την πορεία της ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς και τα σχέδιά της για τη συνέχεια.

Πώς έκλεισε το 2017 για την ΑΒ Βασιλόπουλος και πώς «τρέχει» μέχρι στιγμής το 2018; Έχουν επηρεαστεί οι πωλήσεις από την όξυνση του ανταγωνισμού;

Το 2017, αλλά και το 2016, ήταν δύο πολύ ιδιαίτερες χρονιές, αφού χαρακτηρίστηκαν από τον επαναπροσδιορισμό της αγοράς στον κλάδο μας. Όλοι εμείς στην ΑΒ είμαστε περήφανοι που έχουμε ένα διαρκώς αναπτυσσόμενο δίκτυο, που μετρά περισσότερα από 420 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, καθώς και έναν τζίρο 2 δισ. ευρώ, με συνολική συνεισφορά της τάξεως του 1,24% του ΑΕΠ για τρίτη συνεχόμενη χρονιά. Με σταθερότητα συνεχίζουμε να ακολουθούμε απρόσκοπτη τροχιά ανάπτυξης, εξελίσσοντας ταυτόχρονα με καινοτομία τόσο τη λειτουργία μας, όσο και νέα επιχειρηματικά σχήματα, όπως το franchise, που στηρίζουν την ελληνική επιχειρηματικότητα, τονώνουν την απασχόληση και συμβάλλουν στην ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας. Είμαστε περήφανοι που οι στρατηγικές μας επιλογές δικαιώνονται, όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι η ραγδαία ανάπτυξη της Σκλαβενίτης, με την ενσωμάτωση 400 καταστημάτων στο δίκτυό της από τον περασμένο Μάρτιο, μεταφράστηκε σε μικρή υποχώρηση της τάξεως του 3% για τις πωλήσεις μας κι έτσι για τρίτη συνεχόμενη χρονιά βρισκόμαστε πάνω από τα 2 δισ. ευρώ τζίρο.

Τι προβλέπει το επενδυτικό σας πλάνο για φέτος και για την επόμενη τριετία; Ποιες είναι οι πρώτες κινήσεις που έχουν δρομολογηθεί;

Στόχος μας είναι η διαρκής στήριξη του καταναλωτικού κοινού, αλλά και όλων εκείνων που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο μας. Η ΑΒ θα συνεχίσει με την ίδια σταθερότητα και συνέπεια να ακολουθεί τις στρατηγικές της επιλογές, επενδύοντας περισσότερο από 90 εκατ. ευρώ στη διεύρυνση των υπηρεσιών αλλά και του δικτύου της.

Με νέα σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα, που το 2018 θα ξεπεράσουν τα 40, επιδιώκουμε να συμβάλλουμε έμπρακτα στην δημιουργία ακόμα περισσότερων θέσεων εργασίας, στην ενίσχυση της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας αλλά και του πρωτογενούς τομέα, που αποτελεί θεμελιώδη πυλώνα ανάπτυξης για τη χώρα.

 

Ποιο είναι το σχόλιό σας για την πρόσφατη επέκταση της Μασούτης και στην Αττική; Θεωρείτε πως θα αλλάξει τους συσχετισμούς στην αγορά της πρωτεύουσας αλλά και γενικά στην Ελλάδα;

Ο κλάδος μας χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό και ιδιαίτερα αυξανόμενες προκλήσεις. Λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της αγοράς, κάθε παίκτης στη θέση της Μασούτης θα λειτουργούσε επιχειρηματικά με τον ίδιο τρόπο. Δεν μας φοβίζει όμως, αλλά μας βελτιώνει, εφόσον όλοι θέλουμε να δραστηριοποιούμαστε σε μια υγιή και δυναμική αγορά. Συνειδητά και πάγια επιλέγουμε να μη σχολιάζουμε τον ανταγωνισμό, εφόσον για εμάς καθημερινή μέριμνα αποτελεί το αποτύπωμα στην ελληνική αγορά και σε κάθε καταναλωτή προσωπικά. Σε αυτό το πλαίσιο, ακολουθούμε απαρέγκλιτα το πλάνο που έχουμε σχεδιάσει για τη συνέχιση της σταθερά ανοδικής πορείας μας.

 

Θεωρείτε πως θα συνεχιστούν οι τάσεις συγκέντρωσης στην αγορά των σούπερ μάρκετ;

Είναι σημαντικό το γεγονός ότι η ελληνική οικονομία σταδιακά παρουσιάζει σημάδια ανάκαμψης μετά από τη βαθιά ύφεση των τελευταίων ετών. Το 2017 έφερε σημαντικές ανακατατάξεις στον κλάδο μας, επαναφέροντας, όπως φαίνεται, την εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Από την πλευρά μας, βλέπουμε με συγκρατημένη αισιοδοξία το μέλλον, συνεχίζοντας να επενδύουμε διαρκώς στην κοινωνία και στους νέους επιχειρηματίες, με αφετηρία τη δημιουργικότητα και το μεράκι των ανθρώπων μας.

 

Μέσα στο 2018 παρουσιάσατε το concept των προσωποποιημένων προσφορών. Ποιας ανταπόκρισης έχουν τύχει από το καταναλωτικό κοινό και πώς έχουν βοηθήσει την αλυσίδα;

Το κοινό έχει αγκαλιάσει στην πράξη αυτό το concept, με εμπιστοσύνη και ανταπόκριση στις προτάσεις μας. Είμαστε περήφανοι που ο δείκτης ικανοποίησης των πελατών μας αυξάνεται ολοένα και περισσότερο.

Τοποθετώντας στο επίκεντρο τις ανάγκες κάθε πελάτη ξεχωριστά, πραγματοποιούμε εξατομικευμένες προσφορές προσαρμοσμένες στις προτιμήσεις του καθενός, διασφαλίζοντας συμφέροντα και ανταγωνιστικά οφέλη. Έτσι, αξιοποιώντας τα κανάλια επικοινωνίας μας με το κοινό και θέτοντας σε εφαρμογή τις πιο σύγχρονες μεθόδους προσωποποίησης, αξιοποιούμε το επιτυχημένο σχήμα πιστότητας ΑΒ Plus, προτείνοντας συμφέρουσες λύσεις σε προσιτές και ανταγωνιστικές τιμές.

 

Η ελληνική αγορά χαρακτηρίζεται από έντονη προωθητική δραστηριότητα, με τα στοιχεία να δείχνουν πως οι περισσότερες από τις προσφορές δεν έχουν ουσιαστικό αποτέλεσμα, αλλά αντιθέτως έχουν οδηγήσει σε ένα «promo spiral», εκπαιδεύοντας τον καταναλωτή στις μόνιμες προσφορές. Ποιο είναι το δικό σας σχόλιο για το καθεστώς αυτό;

Ζούμε σε μια εποχή που η καθημερινότητα χαρακτηρίζεται από γρήγορους ρυθμούς, σε ένα ρευστό οικονομικό περιβάλλον. Στη δύσκολη οικονομική συγκυρία, που μας επηρεάζει όλους, οι επιχειρήσεις του κλάδου επιλέγουν να στηρίξουν το καταναλωτικό κοινό, μέσα από ενέργειες που στο τέλος της ημέρας ωφελούν τελικά τους καταναλωτές.

Για όλους εμάς στην ΑΒ, το να απαντάμε στις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών, διευρύνοντας και διευκολύνοντας τις επιλογές τους με βάση τις προτιμήσεις τους, αποτελεί στρατηγική επιλογή. Παράλληλα, μεταξύ άλλων, εδώ και χρόνια έχουμε αναπτύξει συνειδητά ένα ισχυρό σχήμα πιστότητας, το πρώτο στην ελληνική αγορά, το οποίο μεταξύ άλλων προσφέρει πολλαπλά οφέλη σε όλους εκείνους που επιλέγουν την ΑΒ Plus.

 

Η ΑΒ Βασιλόπουλος επενδύει σημαντικά και στην ΕΚΕ. Τι σας έχει οδηγήσει σε αυτή τη λογική και φιλοσοφία παρά τις πιέσεις του οικονομικού περιβάλλοντος;

Για την ΑΒ Βασιλόπουλος η εταιρική υπευθυνότητα αποτελεί επιλογή και αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας των ανθρώπων της. Σε όλη μας τη διαδρομή, από την ίδρυσή της ΑΒ μέχρι σήμερα, στεκόμαστε υπεύθυνα δίπλα στις τοπικές κοινωνίες βοηθώντας συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη, φροντίζοντας παιδιά, ενισχύοντας τους τοπικούς παραγωγούς και προστατεύοντας το περιβάλλον, σχεδιάζουμε και υλοποιούμε ολοκληρωμένα προγράμματα Εταιρικής Υπευθυνότητας, που στοχεύουν στην ενεργοποίηση του όλων των ενδιαφερομένων μερών. Για εμάς -την ΑΒητικη οικογένεια- η Εταιρική Υπευθυνότητα είναι στάση ζωής και συνειδητή επιλογή.

 

Who is who

Ο κ. Λεωνίδας Βρεττάκος είναι Managing Director και ηγείται του Executive Committee  της ΑΒ Βασιλόπουλος Α.Ε.

Έως τις 15 Ιουλίου 2013, κατείχε τη θέση του Senior Vice President (SVP)Στρατηγικής & Marketing για τις εταιρείες του Oμίλου Delhaize στη Νοτιανατολική Ευρώπη & SVP Επιχ. Ανάπτυξης για Σερβία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Μαυροβούνιο και Βουλγαρία.

Ξεκίνησε την επαγγελματική του πορεία στο χώρο του Retail και των Πωλήσεων, τον Ιανουάριο του 1990 στην εταιρεία Continent Hellas.

Το  καλοκαίρι του 1997 προσλαμβάνεται στη  θέση του Διευθυντή Αγορών στην ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ,  και το 1998 προάγεται σε  Εκτελεστικό Εμπορικό Διευθυντή και μέλος του Steering Committee (που αργότερα ονομάστηκε Executive Committee). Στη θέση αυτή παρέμεινε μέχρι και 30/11/2007, και στη συνέχεια μετακινείται στη θέση του Εκτελεστικού Διευθυντή Επιχ. Ανάπτυξης, Στρατηγικής & Marketing. Τον Ιούλιο του 2011 ανέλαβε τη  θέση του στον τομέα της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Είναι πτυχιούχος του Παντείου Πανεπιστήμιου του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών, με ειδίκευση στις Διεθνείς Σχέσεις. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια Logistics, Negotiations και Store Management στη Γαλλία και στην Ισπανία. Μιλά Αγγλικά και Γαλλικά σε καλό επίπεδο. Είναι κάτοχος MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Συνέντευξη στον Δημήτρη Τσουκαλά (businessnews.gr)