Προς μποϋκοτάζ των Volkswagen από την τουρκική κυβέρνηση

Η τουρκική κυβέρνηση θα αποσύρει τα αυτοκίνητα της Volkswagen (VW) που έχει στο στόλο των υπηρεσιακών της οχημάτων. Σύμφωνα με δημοσίευμα της επικριτικής για την τουρκική κυβέρνηση εφημερίδας “Sözcü”, το προεδρικό γραφείο φέρεται να έδωσε εντολή με εγκύκλιό του προς τα υπουργεία και τις αρχές να αποσύρουν τα αυτοκίνητα της Volkswagen (VW) ως υπηρεσιακά. Οι παρατηρητές εκτιμούν ότι η κίνηση αποτελεί αντίδραση εκ μέρους του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στην απόφαση της VW να μην επενδύσει στην Τουρκία.

Η VW αρχικά σχεδίαζε να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο για τα μοντέλα VW Passat και Skoda Superb κοντά στην τουρκική πόλη Manisa. Η επένδυση θα ανερχόταν σε περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Το εργοστάσιο θα δημιουργούσε περισσότερες από 4.000 θέσεις εργασίας και η παραγωγή θα ανέρχονταν σε 300.000 οχήματα ετησίως.

Τα επενδυτικά σχέδια της VW είχαν επικριθεί στη Γερμανία και αλλού λόγω των δημοκρατικών ελλειμμάτων στην Τουρκία. Το κρίσιμο γεγονός (για την ακύρωση της επένδυσης) ήταν η στρατιωτική επιχείρηση της Τουρκίας στη Συρία τον Οκτώβριο του 2019, η οποία επικρίθηκε έντονα διεθνώς και χαρακτηρίστηκε ως εισβολή. Μετά από αυτό το γεγονός η Volkswagen ανακάλεσε την απόφασή της να επενδύσει στην Τουρκία. Το σχέδιο ναυάγησε οριστικά το 2020, με την πανδημία του κορωνοϊού να αναφέρεται ως καθοριστικός παράγοντας για την λήψη της απόφασης. Η Volkswagen ανακοίνωσε επισήμως ότι “υπό τη σημερινές συνθήκες, δεν είναι αναγκαία η επιπρόσθετη παραγωγή οχημάτων”.

Ο Τούρκος υπουργός Οικονομικών Μουσταφά Βαράνκ αντέδρασε με αγανάκτηση: “Γνωρίζαμε ότι μερικοί άνθρωποι δεν ήθελαν πολιτικά αυτήν την επένδυση στην Τουρκία. Εάν μια εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο, τότε πρόκειται περί απάτης του επενδυτή εάν οι αποφάσεις του ληφθούν λόγω πολιτικής πίεσης. Η VW εξαπάτησε τους μετόχους της”, δήλωσε.

Στο παρελθόν, ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συμμετείχε προσωπικά στις διαπραγματεύσεις για την κατασκευή του εργοστασίου της Volkswagen (VW). Με το μποϊκοτάζ των υπηρεσιακών αυτοκινήτων, ο γερμανικός όμιλος χάνει μια προσοδοφόρα επιχειρηματική δραστηριότητα, αφού η τουρκική κυβέρνηση διαθέτει ένα στόλο άνω των 115.000 οχημάτων.