ΤΑΙΠΕΔ: Μετάθεση για το 2021 αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων εκτός από τρεις περιπτώσεις: Αφάντου «Β», Ελληνικό, Μαρίνα Αλίμου

του Χρήστου Ιωάννου

Μόνο τρεις περιπτώσεις αξιοποίησης περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού δημοσίου αναμένεται να κλείσουν και τυπικά μέχρι το τέλος του 2020, καθώς τα περισσότερα έργα μετατίθενται λόγω των προβλημάτων και των εμποδίων που έθεσε και θέτει στις μετακινήσεις και τα οικονομικά δεδομένα η πανδημία του κορωνοϊού.

Σύμφωνα με το το εγκεκριμένο από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan /ADP) το οποίο εγκρίθηκε και από το ΚΥΣΟΙΠ την προηγούμενη εβδομάδα οι περιπτώσεις που αναμένεται να κλείσουν εντός του 2020 με τα σημερινά δεδομένα είναι η αξιοποίηση της περιοχής Β’ Αφάντου, της Μαρίνας Αλίμου και του Ελληνικού.

Από εκεί και πέρα τρέχουν κάποιες διαγωνιστικές διαδικασίες με την υποβολή προσφορών να έχει προγραμματιστεί εντός του 2020/αρχές 2021, οι οποίες αναφέρονται παρακάτω. Οι υπόλοιπες είτε έχουν αναβληθεί (Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών), είτε εξετάζονται τρόποι αξιοποίησης (ΔΕΗ, ΕΛΠΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ κλπ.) είτε θα ξεκινήσει η διαδικασία του διαγωνισμού το 2021, όπως για παράδειγμα της Αττικής Οδού.

ΑΦΑΝΤΟΥ:
Γκολφ και τουριστική ανάπτυξη σε δύο ιδιοκτησίες στην περιοχή Αφάντου, Ρόδου

Αναμένεται οικονομικό κλείσιμο συναλλαγής της Β. περιοχής Αφάντου. Η Α’ περιοχή δεν έχει κλείσει γιατί χρειάζονται διατυπώσεις και εγκρίσεις από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Σε συνδυασμό με το ότι ο επενδυτής είναι στην άλλη άκρη του Ατλαντικού (ΗΠΑ), υπάρχουν καθυστερήσεις.

Μαρίνα Αλίμου
Μαρίνα 1.246 θέσεων για σκάφη μέχρι και 45 μέτρα σε μήκος στο νότιο παράλιο μέτωπο των Αθηνών με εξαιρετικά χαρακτηριστικά. Χερσαία ζώνη
έκτασης 210 στρ. με δυνατότητα συνολικής δόμησης 18.520 τμ. χρήσεων Τουρισμού-Αναψυχής

Η ολοκλήρωση της Συναλλαγής αναμένεται να γίνει εντός του έτους υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα εκκρεμούν αιρέσεις μεταξύ αυτών η απομάκρυνση από την ΕΤΑΔ αυθαίρετων κατασκευών.

ΕΛΛΗΝΙΚΟ
Πρώην Αεροδρόμιο Αθηνών, μια παραθαλάσσια ακίνητη περιουσία που ξεπερνά τα 6,000,000 τ.μ.

Σε εξέλιξη είναι ο διαγωνισμός για τη χορήγηση άδειας καζίνου. Οταν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός θα ακολουθήσουν

  • Διανομή δικαιωμάτων πλήρους κυριότητας μεταξύ ελληνικού δημοσίου και ΤΑΙΠΕΔ επί της έκτασης (ΥΠΟΙΚ/ΤΑΙΠΕΔ) και σύσταση δικαιώματος επιφάνειας υπέρ ΤΑΙΠΕΔ.
  • Μεταβίβαση εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στην Ελληνικό ΑΕ (ΤΑΙΠΕΔ/ΕΛΛΗΝΙΚΟΝ Α.Ε.)
  • Κύρωση Σύμβασης εισφοράς των εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στην ΕΛΛΗΝΙΚΟ Α.Ε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο
  • Εγγραφή των ΚΥΑ χωροθέτησης στο Κτηματολόγιο (ΥΠΕΝ/ΤΑΙΠΕΔ Κτηματολόγιο)
  • Οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής

Διαγωνισμοί

Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση τριών λιμένων, της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας.

Ημερομηνία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τους 3 διαγωνισμούς είναι η 02/10/2020

Μαρίνα Ιτέας
Μαρίνα με χερσαία ζώνη έκτασης 25 στρεμμάτων περίπου, με δυνατότητα ελλιμενισμού περίπου 142 σκαφών

Αναμένονται δεσμευτικές προσφορές
στις 16/10/20

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ
Ένας πλήρως κατασκευασμένος και εν λειτουργία αυτοκινητόδρομος μήκους 648 χιλιομέτρων, με διόδια, στη Βόρεια Ελλάδα, που συνδέει την Ηγουμενίτσα με τα Τουρκικά σύνορα και οι επί του αυτοκινητοδρόμου τρεις Κάθετοι Άξονες.

Υποβολή Δεσμευτικών Προσφορών
(11/12/2020)

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΕΡΙΟΥ (ΔΕΠΑ)
ΔΕΠΑ Υποδομών: Αναμένονται δεσμευτικές προσφορές τέλος Ιανουαρίου 2021.

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Αναμένονται δεσμευτικές προσφορές στο τέλος Δεκεμβρίου 2020.

ΥΠΟΓΕΙΑ ΑΠΟΘΗΚΗ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ ΣΤΗ Ν.ΚΑΒΑΛΑ
Το έργο έγκειται στη μετατροπή του εξαντλημένου κοιτάσματος φυσικού αερίου της Ν. Καβάλας στην πρώτη Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) της χώρας. Το κοίτασμα βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή περί τα 30 χλμ νότια της Καβάλας. Προκαταρκτικός σχεδιασμός εκτιμά χωρητικότητα κοιτάσματος ύψους 360 εκατ. κυβ. μέτρω

Υποβολή Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος από ενδιαφερόμενους επενδυτές έως
30/09/2020

ΠΡΩΗΝ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑΚΟΙ ΧΩΡΟΙ ΕΡΓΟΥ ΖΕΥΞΗΣ ΡΙΟΥ – ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ ΑΒΚ 314
Ακίνητο έκτασης 165.460,40 τ.μ., το οποίο αποτελείται από 4 μη όμορα τμήματα στην βόρεια απόληξη της γέφυρας Ρίου- Αντιρρίου. Επί του ακινήτου δεν υφίστανται κτίσματα

• Αξιολόγηση της υποβληθείσας προσφοράς

Αναλυτικά το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2020