
Πριν από περίπου δύο χρόνια το 2018 η ισραηλινή ξενοδοχειακή αλυσίδα Brown Hotels, αγόρασε έξι ακίνητα στην Αθήνα στην πλατεία Ομονοίας, στην πλατεία Κοτζιά, στο Κολωνάκι, στο Μετς και στα Εξάρχεια. Ένα χρόνο μετά, κλείνει οριστικά η συμφωνία για την ανακαίνιση του εμβληματικού Acropol Hotel στη γωνία της οδού Πειραιώς με την πλατεία Ομονοίας, το οποίο ήταν χρόνια εγκαταλελειμμένο. Η εταιρεία έχει επίσης προχωρήσει και σε διαπραγματεύσεις για την απόκτηση δύο ακόμη κτιρίων στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, με στόχο τη μετατροπή τους σε boutique ξενοδοχεία.
Η Brown Hotels διαθέτει boutique ξενοδοχεία στο Τελ Αβίβ, στην Ιερουσαλήμ και στην πόλη Τρογκίρ στις Δαλματικές ακτές της Κροατίας. Τα τελευταία χρόνια, όπως αποδεικνύεται και από τις μέχρι τώρα κινήσεις της, έχει εκπονήσει σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα, σκοπεύοντας να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική τουριστική αγορά. Το στυλ της Fancy luxury chic, που απευθύνεται κυρίως σε νεανικό κοινό που έχει οικονομική άνεση και λατρεύει τις καινούριες τάσεις της τεχνολογίας.
Από… έρωτα για την Ελλάδα
«Ερωτευμένος με την Ελλάδα» τόνιζε σε πρόσφατες δηλώσεις του Ισραηλινός Leon Avigad, Founder and Co-Owner της Brown Hotels, ένας μποέμ επιχειρηματίας που παρά το νεαρό της ηλικίας του είναι από τους πιο δραστήριους του κλάδου τα τελευταία χρόνια, επισημαίνοντας ότι η επένδυση αυτή που συνεχίζει, παρά την κρίση, ήρθε περισσότερο από «αγάπη για την Αθήνα».
«Ερωτεύθηκα την Ελλάδα, βλέπω την φιλοξενία στη χώρα σας ως μια γιορτή, δεν ήταν θέμα αριθμητικής και λογιστικής αυτή η επένδυση», ανέφερε.
Ωστόσο, θίγει εμμέσως πλην σαφώς και το… δύσκολο του επιχειρείν στη χώρα μας, υπογραμμίζοντας ότι «εκεί που οι άλλοι βλέπουν γραφειοκρατία και δυσκολίες», εκείνος βλέπει «καλό καιρό και θετική διάθεση» και πιστεύει ότι «η Αθήνα είναι το νέο Βερολίνο».
Άσχημο timing
Το άνοιγμα του Acropol Brown Hotel συνέπεσε με το ξεκίνημα της πανδημίας του νέου κορωνοϊού στην Ελλάδα και την λήψη των περιοριστικών μέτρων κατά της διασποράς του ιού. Άνοιξε τελικά τις πύλες του μόλις λίγες ημέρες πριν αποφασιστεί το lock down τον Μάρτιο, υποχρεώθηκε να κλείσει και λειτούργησε εκ νέου μετά την παρουσίαση της αναγεννημένης πλατείας Ομονοίας με το νέο συντριβάνι αλλά εν μέσω κορωνοιού και απαγορεύσεων πτήσεων.
Ως εκ τούτου, οι κρατήσεις δεν ανταποκρίνονται ακόμα στις αρχικές προσδοκίες, ενώ και το ξενοδοχείο δεν έχει ολοκληρώσει όλες του τις εργασίες όπως π.χ. τα εγκαίνια του Roof Garden με θέα όλη την Αθήνα.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της GBR Consulting, η απώλεια των εσόδων των ξενοδοχείων της Αθήνας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2020 ξεπερνά τα € 300 εκατ. Το μήνα Μάρτιο σε λειτουργία ήταν το 73% των διαθέσιμων δωματίων στην Αθήνα – Αττική, ενώ τους μήνες Απρίλιο και Μάιο μόνο το 5% του συνόλου των δωματίων της Αττικής ήταν διαθέσιμα. Τον δε, Ιούνιο, όταν αποφασίστηκε η επαναλειτουργία των ξενοδοχείων, διαθέσιμο ήταν μόνο το 21% των δωματίων. Αυτή η εικόνα έρχεται σε αντίθεση τα ξενοδοχεία της Αθήνας το 2019, όταν η πληρότητα ήταν 93% – με πλήρη λειτουργία τους.
Η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα με τη λειτουργία του δεύτερου ξενοδοχείου, που θα λειτουργήσει σύντομα κοντά στην πλατεία Ομονοίας. Πρόκειται για το Dave Red Athens στη συμβολή των οδών Βερανζέρου και Μαρίκας Κοτοπούλη, απέναντι από το αστυνομικό τμήμα της Ομόνοιας, σε κτήριο που πριν από πολλά χρόνια λειτουργούσε ως ξενοδοχείο, στη συνέχεια φιλοξένησε για αρκετά χρόνια γραφεία του ΚΚΕ και τώρα μετατρέπεται πάλι σε ξενοδοχείο.































