Άνοδος τιμών σε φάρμακα, μεταφορές τον Φεβρουάριο οδήγησαν σε αύξηση το Δείκτη Τιμών Καταναλωτή

Ο δείκτης τιμών Καταναλωτή αυξήθηκε 0,2% τον Φεβρουάριο του 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2020 ο δείκτης παρουσίασε μείωση 0,5%.

Η αύξηση κατά 0,2% είναι η τάρτη στη σειρά για τον δέικτη τιμών καταναλωτή σε σχέση με αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.

Η αύξηση προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
• 1,5% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
• 3,4% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, αυτοκίνητα.
• 0,5% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
• 0,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενείακυλικεία.

και από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
• 0,1% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, ψάρια (γενικά), αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφές-κακάο-τσάι, χυμούς φρούτων. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: μοσχάρι, χοιρινό, αρνί και κατσίκι, αλλαντικά, γάλα νωπό πλήρες, νωπά φρούτα.
• 0,3% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
• 0,2% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• 1,2% στην ομάδα Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο, ηλεκτρισμό.
• 0,7% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• 0,7% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• 1,2% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμόυπολογιστές-επισκευές.
• 1,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019–Φεβρουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018-Φεβρουαρίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,3%.

Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή +0,4% το Φεβρουάριο

Σε ότι αφορά την εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2020 (έτος αναφοράς 2015=100,0) παρουσίασε αύξηση 0,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου του 2019.

Σε σχέση με τον με τον Ιανουάριο του 2020, ο δεικτης παρουσίασε μείωση 0,4%.
Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2019-Φεβρουαρίου 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2018-Φεβρουαρίου 2019, παρουσίασε αύξηση 0,5%.