Autohellas: Ισχυρή αύξηση πωλήσεων 27% από το εμπόριο αυτοκινήτων

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας AUTOHELLAS ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ (HERTZ), που δραστηριοποιείται στον κλάδο ενοικίασης και εμπορίας αυτοκινήτων, Ευτύχης Βασιλάκης (είναι και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της αεροπορικής εταιρείας Aegean) δήλωσε σχετικά με την πορεία της Autohellas, ότι παρά την επιβράδυνση στο ρυθμό των αφίξεων στον τουρισμό και την ένταση του ανταγωνισμού στον κλάδο, οι προσδοκίες για περαιτέρω ανάκαμψη στην αγορά αυτοκίνητου και η αποκλιμάκωσης των επιτοκίων δημιουργούν προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της AutoHellas-Hertz, Ευτύχης Βασιλάκης.

Οι δηλώσεις έγιναν με αφορμή τη δημοσιοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων της Autohellas-Hertz για το 9μηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2019, όπου ο κλάδος εμπορίας αυτοκινήτουανταλλακτικών/service παρουσίασε αξιοζήλευτη αύξηση 27,6%, πολύ μεγαλύτερη από την αύξηση του κλάδου (10%), συνεισφέροντας το 53% του συνολικού κύκλου εργασιών, που ξεπέρασε τα 400 εκατ. ευρώ. Σε επίπεδο καθαρών κερδών η αύξηση περιορίστηκε σε μονοψήφιο ποσοστό.

Στα 418,9 εκατ. ευρώ ο τζίρος

Σύμφωνα με την εταιρεία, στο εννεάμηνο συνεχίστηκε η αναπτυξιακή πορεία με τον κύκλο εργασιών να φτάνει τα 418,9 εκατ. ευρώ έναντι 361,4 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2018, σημειώνοντας αύξηση 15,9%. Κατά την ίδια περίοδο, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (ΕBITDA) διαμορφώθηκαν στα 127,3 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 9,4%.
Τα αποτελέσματα μετά φόρων (ΕΑΤ) ανήλθαν σε κέρδη 40,5 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 37,6 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2018 παρουσιάζοντας αύξηση 7,9%.
Τα Ίδια Κεφάλαια του Ομίλου κατά την 30/09/2019 έφτασαν τα 272,5 εκατ. ευρώ έναντι 245,9 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο, αυξημένα κυρίως λόγω των κερδών της περίοδου.

Βασικά οικονομικά μεγέθη:

(σε εκατ. ευρώ) Ιαν-Σεπ. 2019 Ιαν.-Σεπ. 2018 Μετ. %
Σύνολο πωλήσεων 418,915 361,421 15,9%
από μισθώσεις βραχυχρόνιες -μακροχρόνιες 163,836 157,944 3,7%
Πωλήσεις μεταχειρισμένων 35,110 31,026 13,2%
Εμπορία αυτοκινήτω & υπηρεσιών 219,969 172,452 27,6%
EBITDA 127,293 116,324 9,4%
EBITDA 59,639 59,587 0,1%
Κέρδη προ φόρων 50,924 50,066 1,7%
Κέρδη μετά φόρων 40,541 37,572 7,9%

Στη διάρκεια του 9μήνου του 2019 πραγματοποιήθηκε επένδυση σε αγορές νέων αυτοκινήτων ύψους 143,9 εκατ. ευρώ. Ετσι, ο συνολικός στόλος του Ομίλου έχει αυξηθεί κατά 2.900 αυτοκίνητα σε σχέση με την 30/9/2018, φτάνοντας τα 47.600 αυτοκίνητα από τα οποία, τα 35.100 στην Ελλάδα και τα υπόλοιπα 12.500 στις 7 χώρες που δραστηριοποιείται ο Όμιλος στο εξωτερικό.

Συνολικά, η δραστηριότητα των μισθώσεων σε Ελλάδα και στις θυγατρικές στο Εξωτερικό σημείωσε αύξηση 3,7%. Οι μακροχρόνιες μισθώσεις συνέχισαν να αναπτύσσονται με μεγαλύτερο ρυθμό στην Ελλάδα -αλλά και στις χώρες του εξωτερικού- ενώ οι βραχυχρόνιες μισθώσεις σημείωσαν επιβράδυνση, επηρεαζόμενες και από την πορεία των αεροπορικών αφίξεων που ήταν οριακά θετική στην Ελλάδα αλλά και σε κάποιες αγορές του εξωτερικού. Η δραστηριότητα της πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ως συμπληρωματική δραστηριότητα των μισθώσεων, εμφανίστηκε ενισχυμένη κατά 13,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

220 εκατ. ευρώ από τo εμπόριο

Η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων, ανταλλακτικών και υπηρεσιών συνεισέφερε συνολικά 219,9 εκατ. ευρώ στον κύκλο εργασιών του Ομίλου έναντι 172,5 εκατ. ευρώ προηγούμενου έτους παρουσιάζοντας αύξηση 27,6% και συμβάλλοντας με ποσοστό της τάξεως του 53% στον κύκλο εργασιών του ομίλου. Το ποσοστό αύξησης του κλάδου της εμπορίας των αυτοκινήτων ξεπέρασε σημαντικά το ποσοστό αύξησης της αγοράς, το οποίο κυμάνθηκε στο 10% διευρύνοντας το μερίδιο που κατέχει στην ελληνική αγορά τόσο σε επίπεδο εισαγωγής χονδρικής όσο και λιανικών πωλήσεων.

Να σημειωθεί ότι η πλήρης ενσωμάτωση της ΕΛΤΡΕΚΚΑ Α.Ε. στον Όμιλο επηρέασε τον κύκλο εργασιών κατά το εννεάμηνο μόνο κατά 8 εκατ. ευρώ δεδομένου ότι η συναλλαγή ολοκληρώθηκε στις 31 Μαΐου 2019.

Η δήλωση του κ. Βασιλάκη:
«Οι συνέργειες μεταξύ των δραστηριοτήτων του oμίλου ωριμάζουν. Πάρα την επιβράδυνση των αφίξεων και την ένταση του ανταγωνισμού, η πορεία των μεγεθών είναι και πάλι θετική. Οι προσδοκίες για περαιτέρω ανάκαμψη στην αγορά αυτοκίνητου αλλά και αποκλιμάκωσης των επιτοκίων δημιουργούν προοπτικές για περαιτέρω ανάπτυξη. Φυσικά, το περιβάλλον παραμένει ανταγωνιστικό και είναι κρίσιμη η προοπτική εξέλιξης του Ομίλου για την διατήρηση ή διεύρυνση των μεριδίων αγοράς που έχουμε κατακτήσει».

(η εφαρμογή του νέου λογιστικού προτύπου ΔΠΧΑ 16 (IFRS 16) επηρέασε κατά 17 εκατ. ευρώ το Πάγιο Ενεργητικό και αντίστοιχα τις Υποχρεώσεις του Ομίλου και κατά 300 χιλ. ευρώ το αποτέλεσμα της περιόδου).