Προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της χρήσης φυσικού αερίου στις μεταφορές και επέκταση της χρήσης των βιοκαυσίμων περιλαμβάνονται στον προγραμματισμό της κυβέρνησης στο πλαίσιο των δράσεων για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, επεσήμανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας σήμερα στο Ecomobility Conference που πραγματοποιείται στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.
Ο κ. Χατζηδάκης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στις δυνατότητες σύνδεσης του τουριστικού προϊόντος της χώρας με την ηλεκτροκίνηση. “Στα νησιά τα ηλεκτροκίνητα οχήματα (αυτοκίνητα, ποδήλατα, σκούτερ) δεν αντιμετωπίζουν ζήτημα αυτονομίας. Αξίζει να προστεθεί στο brand των νησιών η καθαρή μετακίνηση“, είπε ο υπουργός.
Όμως η αναφορά αυτή μπορεί να ερμηνευτεί διαφορετικά, καθώς ο υπουργός ναι μεν σκέφτηκε την καθαρότητα του περιβάλλοντος, όμως δεν σκέφτηκε τον χώρο, ο οποίος είναι περιορισμένος ούτως ή άλλως στα νησιά. Η αναφορά του και η σύνδεση του τουριστικού προϊθόντος θα μπορούσε να συνδεδθεί καλύτερ αμε τις πόλεις, αλλά όχι με τα νησιά είπαν κάποιοι.
Κίνητρα
Επανέλαβε ότι σχεδιάζονται κίνητρα (οικονομικά και στο επίπεδο της χρήσης) για τα ηλεκτρικά οχήματα με έμφαση στα εταιρικά αυτοκίνητα και τις δημοτικές συγκοινωνίες αλλά και συνολικά. “Καθιστούμε, είπε, την οικολογική μετακίνηση πιο προσιτή στο μέσο Έλληνα εντός και εκτός πόλεων”. Εκτίμησε εξάλλου ότι ο στόχος που περιλαμβάνεται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα, ένα στα τρία νέα οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτρικό, ο οποίος σήμερα ακούγεται φιλόδοξος, να ξεπεραστεί από τις εξελίξεις, την τεχνολογική πρόοδο και τη μείωση του κόστους.
Βιοκαύσιμα
Για τα βιοκαύσιμα τόνισε ότι στόχος της κυβερνητικής πολιτικής είναι η στήριξη της εγχώριας παραγωγής, ενώ παράλληλα διερευνώνται σενάρια αύξησης των ποσοστών υποχρεωτικής πρόσμιξης στα συμβατικά καύσιμα και επέκτασης της χρήσης τους πέραν των αυτοκινήτων. Ανέφερε δε ότι το υδρογόνο θα αποτελέσει βασικό παράγοντα στο μέλλον της ενέργειας με τη διοχέτευσή του – εκτός των άλλων – και στους αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου.
Φυσικό αέριο CNG και LNG
Και για τον τομέα του φυσικού αερίου ανέφερε ότι θα προωθηθεί η χρήση συμπιεσμένου (CNG) αερίου στα ελαφρά οχήματα και υγροποιημένου (LNG) στα βαρέα οχήματα και τη ναυτιλία. Ο εθνικός ενεργειακός σχεδιασμός, υπενθύμισε, προβλέπει την ανάπτυξη δικτύου 8 σταθμών ανεφοδιασμού LNG και 55 CNG ως το 2030 (έναντι μόλις 15 που υπάρχουν σήμερα).
Ο αντιπρόεδρος της ΔΕΠΑ Κώστας Ανδριοσόπουλος ανέφερε στο ίδιο συνέδριο ότι η κατασκευή σταθμών ανεφοδιασμού CNG περιλαμβάνεται στο επενδυτικό σχέδιο της εταιρίας ενώ ο ΔΕΣΦΑ προχωρά στην κατασκευή υποδομών για χρήση LNG σε βαρέα οχήματα.
Ομιλίες στο Ecomobility απηύθυναν ακόμη:
-Ο τομεάρχης Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος ο οποίος ζήτησε από την κυβέρνηση να διεκδικήσει περισσότερα κονδύλια για την απολιγνιτοποίηση και πρότεινε τη θέσπιση κινήτρων για αγορά μικρών ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε συνδυασμό με την απόσυρση παλιών και ρυπογόνων.
-Ο τομεάρχης Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής του ΚΙΝΑΛ Γιώργος Αρβανιτίδης συνέστησε εξηλεκτρισμό των μεταφορών και ανάπτυξη της χρήσης του σιδηροδρόμου ενώ τόνισε ότι ζητούμενο είναι η μέγιστη προστιθέμενη αξία για την ελληνική οικονομία.
-Ο καθηγητής Ιωάννης Αναγνωστόπουλος, μέλος της Ολομέλειας της ΡΑΕ παρουσίασε την πρόταση της Αρχής για την ηλεκτροκίνηση, που υπεβλήθη τον περασμένο Φεβρουάριο ενώ τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση έχει αξία μόνο αν η ενέργεια που θα καταναλώνεται στις μεταφορές παράγεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές.