
Η Coca-Cola Inc. ανακοίνωσε την Τρίτη 21/7 τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση εσόδων (-28% οι πωλήσεις) σε επίπεδο τριμήνου τα τελευταία τουλάχιστον 30 χρόνια, αλλά η εταιρεία βλέπει τη ζήτηση να βελτιώνεται μετά την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων κατά της διασποράς του κορωνοϊού. Ο διευθύνων σύμβουλος James Quincey είπε ότι η εταιρεία πιστεύει ότι το δεύτερο τρίμηνο θα είναι πιθανώς το πιο δύσκολο της χρονιάς.
Ωστόσο, η τιμή της μετοχής της έκλεισε με άνοδο 2,34% στα 47,20 δολάρια, ενώ στο ξεκίνημα των συναλλαγών η άνοδος ήταν μεγαλύτερη του 3%. Ο λόγος που η τιμή αυξήθηκε είναι ότι τα αποτελέσματα της εταιρείας ήταν καλύτερα αυτών που ανέμεναν οι αναλυτές. Τα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν σε 42 σεντ, προσαρμοσμένα, έναντι 40 σεντ που ήταν η εκτίμηση και τα έσοδα στα 7,2 δισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή ακριβώς στα ίδια επίπεδα που οι αναλυτές ανέμεναν.
Η εταιρία ανακοίνωσε πτώση 33% στα καθαρά κέρδη δευτέρου τριμήνου στα 1,78 δισ. δολάρια ή 41 σεντ ανά μετοχή από 2,61 δισεκατομμύρια δολάρια ή 61 σεντ ανά μετοχή, ένα χρόνο νωρίτερα. Εξαιρουμένων των εκτάκτων αποτελεσμάτων, η Coca Cola εμφάνισε κέρδη ανά μετοχή 42 σεντ, ξεπερνώντας τα 40 σεντς που ανέμεναν οι αναλυτές.
Τα οργανικά έσοδα, τα οποία εξαλείφουν την επίδραση του νομίσματος, τις εξαγορές και τις εκποιήσεις, μειώθηκαν 26% το τρίμηνο.
Ο όγκος πωλήσεων των κιβωτίων μειώθηκε 16%. Η πτώση ήταν 25% τον Απρίλιο αλλά περιορίστηκε σε 10% τον Ιούνιο. Μέχρι στιγμής τον Ιούλιο, ο όγκος έχει μειωθεί με μονοψήφιο ποσοστό. Η εταιρεία απέδωσε την βελτίωση στις πωλήσεις εκτός σπιτιού, οι οποίες συνήθως αντιπροσωπεύουν περίπου το ήμισυ των εσόδων της διατηρούσαν και στις υψηλότερες πωλήσεις των αναψυκτικών κατανάλωση στο σπίτι.
Ο Quincey είπε ότι η μεγαλύτερη αβεβαιότητας είναι ο ο βαθμός των lockdown. Ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της αγοράς των ΗΠΑ έχουν σημειώσει εκ νέου αύξηση των κρουσμάτων του ιού. Ωστόσο, οι περιορισμοί στις επιχειρήσεις δεν ήταν τόσο αυστηροί όσο στην αρχή.
Στο σύνολο των αναψυκτικών ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε 12% στο τρίμηνο. Στα αναψυκτικά τύπου Cola ο όγκος μειώθηκε 7% ενώ η ζήτηση για την Coca-Cola Zero, η οποία συνήθως ενισχύει τις πωλήσεις, μειώθηκε 4%.
Άλλα προϊόντα είχαν ακόμα μεγαλύτερη πτώση. Ο όγκος των πωλούμενων ποσοτήτων τσαγιού και καφέ μειώθηκε 31%, κυρίως λόγω προσωρινών διακοπών λειτουργίας σχεδόν όλων των καφέ της Δυτικής Ευρώπης. Το νερό και τα ενεργειακά ποτά μειώθηκαν 24%. Οι χυμοί, τα γαλακτοκομικά και τα φυτικά ποτά ποτών υποχώρησαν 20%, αν και η Coca Cola ανέφερε ισχυρή ανάπτυξη στη Βόρεια Αμερική για το γάλα Fairlife και τους χυμούς Simply.
Θυμίζουμε πως η Coca Cola έχει ανακοινώσει στα τέλη Ιουνίου ότι θα σταματούσε όλες τις διαφημίσεις της στα κοινωνικά μέσα για 30 ημέρες, όμως δεν συμμετείχε επίσημα στο διαφημιστικό μποϊκοτάζ του Ιουλίου εναντίον της Facebook.
Ο CEO σχεδιάζει να κάνει προϊοντικές αλλαγές καθώς λιγότερες από τις μισές από τις 400 μεγάλες μάρκες της αντιπροσωπεύουν το 98% των εσόδων της εταιρείας. Ο Quincey είπε ότι οι αλλαγές αυτές μπορεί να συνεπάγονται και απολύσεις. Πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι διακόπτει την παραγωγή των προϊόντων Odwalla.





























