Dollarama: Η εταιρεία του «$1» δεν σκιάστηκε από τον κορονοϊό και επεκτείνεται

Η Dollarama Inc., εταιρεία που διαθέτει καταστήματα πώλησης με είδη που διατίθενται στην τιμή των τεσσάρων δολαρίων ή χαμηλότερα, ακολουθεί το επιχειρηματικό της μοντέλο, παρά την πτώση της κίνησης στα καταστήματα λιανικής κατά τη διάρκεια της πανδημίας κορονοϊού. Η διαδικτυακή της επιχείρηση αναπτύχθηκε κατά τη διάρκεια των μέτρων για τον COVID-19, όμως τα σχέδια επέκτασης παραμένουν αμετάβλητα: θέλει να δημιουργήσει 1.700 σημεία πώλησης σε ολόκληρο τον Καναδά έως το 2027. Αυτό θα σήμαινε την προσθήκη 400 καταστημάτων σε επτά χρόνια. Σχεδιάζει επίσης να αυξήσει το αποτύπωμα της Dollarcity, μιας επίσης αλυσίδας καταστημάτων λιανικής πώλησης, η οποία δραστηριοποιείται σε χώρες της Λατινικής Αμερικής (Ελ Σαλαβαδόρ και Κολομβία) και που η Dollarama ξεκίνησε συνεργασία από το 2013 ενώ το καλοκαίρι του 2019 αύξησε τη συμμετοχή της στο μετοχικό της κεφάλαιο.

Επιμένει με φυσικά παρουσία αλλά αναπτύχθηκαν και οι on-line πωλήσεις 

«Το επίκεντρό μας είναι τα παραδοσιακά καταστήματα, με φυσική παρουσία», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Neil Rossy κατά τη διάρκεια μιας διαδικτυακής συνάντησης με επενδυτές. Όταν ρωτήθηκε για αλλαγές στο μοντέλο της Dollarama λόγω του ιού, είπε ότι δεν είδε καμία.
«Από μια βασική επιχειρηματική προοπτική, εκτός από το να διατηρούμε τους πελάτες και τους υπαλλήλους μας ασφαλείς, η δουλειά γίνεται ως συνήθως», είπε.
Η εταιρεία που εδρεύει στο Μόντρεαλ αντιμετώπισε βραδύτερη κίνηση και υψηλότερο κόστος για να διατηρήσει τα καταστήματα, το προσωπικό και τους πελάτες της ασφαλή κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.
Οι μετοχές της Dollarama σημείωσαν άνοδο έως και 6,2% στο Τορόντο την Τετάρτη αφού η εταιρεία παρουσίασε ανθεκτικότητα σε κρίσεις με αύξηση 0,7% στις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων – εξαιρουμένων των προσωρινά κλειστών τοποθεσιών. Η τιμή της μετοχής της σημειώνει άνοδο 8% εφέτος.

Αύξηση κόστους και μικρότερα περιθώρια κέρδους

Οι πελάτες μπορεί να έχουν επισκεφθεί τα φυσικά καταστήματα της Dollarama λιγότερο συχνά, αλλά ξόδεψαν περισσότερα χρήματα κάθε φορά. Κάποιοι στράφηκαν στην πραγματοποίηση αγορών στο διαδίκτυο, δραστηριότητα που αναπτύχθηκε επτά φορές στους τέσσερις μήνες έως τον Μάιο. Ωστόσο, η κερδοφορία αποδυναμώθηκε καθώς οι αγοραστές συγκεντρώθηκαν σε προϊόντα χαμηλότερου κέρδους όπως χαρτί υγείας και απολυμαντικά χεριών. Η εταιρεία ανέλαβε επίσης πρόσθετο κόστος, συμπεριλαμβανομένου του ατομικού εξοπλισμού προστασίας για τους υπαλλήλους της.
Η Dollarama είπε ότι προσπαθεί τώρα να αποφύγει την αύξηση των τιμών. Το κόστος για πολλά είδη έχει αυξηθεί από 20% σε 40%, είπε ο Rossy. «Δεν μπορούμε να απορροφήσουμε απλώς υψηλότερα κόστη για πάντα», δήλωσε στους αναλυτές.