Η Amazon σπάει τα κοντέρ των πωλήσεων, αλλά αυξάνει και το κόστος

Η Amazon «έσπασε τα κοντέρ» πωλήσεων, επιτυγχάνοντας ρυθμό ανάπτυξης 37% το τρίτο τρίμηνο του 2020.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο οι πωλήσεις ανήλθαν σε 96,15 δισ. δολ. έναντι 92,7 δισ. δολάρια που ήταν η πρόβλεψη. Η διοίκηση της εταιρείας ανέφερε πως στο τέταρτο τρίμηνο αναμένει πωλήσεις μεταξύ 112 και 121 δισ. δολαρίων (για το σύνολο του έτους οι αναλυτές αναμένουν έσοδα 112,3 δισ. δολαρίων).

Όμως δεν άρεσε η πρόβλεψη για λειτουργικά κέρδη από 1 δισ. έως 4,5 δισ. δολάρια, λόγω αυξημένου κόστους 4 δισ. δολαρίων που αφορά σε δαπάνες που συνδέονται με τον COVID-19. Αυτό είναι το δεύτερο τρίμηνο, κατά το οποίο η Amazon είπε ότι θα δαπανήσει περισσότερα από 2 δισ. δολάρια για μέτρα που σχετίζονται με τον κορωνοϊό, συμπεριλαμβανομένης αύξησης του προσωπικού, βελτίωση του προστατευτικού εξοπλισμού, και αύξηση μισθών. Οι αναλυτές ανέμεναν λειτουργικά κέρδη 5,8 δισ. δολάρια.

Ο CEO της Amazon Jeff Bezos είπε πως περιμένουν μία εξαιρετική περίοδο το επόμενο διάστημα γιατί οι πελάτες ψωνίζουν νωρίς τα δώρα των διακοπών των Χριστουγέννων. Ο ίδιος επικαλέστηκε επίσης την πρόσφατη δημιουργία θέσεων εργασίας και έκανε αναφορά στο θέμα της μεταχείρισης των εργαζομένων στην αποθήκη της Amazon, κάτι που αποτέλεσε αντικείμενο ελέγχου τους τελευταίους μήνες. Ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon επισήμανε ότι ο ελάχιστος ωριαίος μισθός είναι 15 δολάρια και προκάλεσε άλλους μεγάλους εργοδότες να «κάνουν το άλμα στα 15 $».

Η Amazon είναι μία από τις λίγες εταιρείες που συνέχισε να αυξάνει τον αριθμό των πελατών της εν μέσω μιας ευρύτερης οικονομικής ύφεσης. Η εταιρεία απασχολεί πλέον περισσότερους από 1,12 εκατομμύρια υπαλλήλους πλήρους απασχόλησης σε όλο τον κόσμο, αύξηση 50% σε ετήσια βάση. Αυτός ο αριθμός δεν περιλαμβάνει το δίκτυο εργολάβων και προσωρινών εργαζομένων της Amazon.

Η μονάδα υπολογιστικού νέφους της Amazon, Amazon Web Services, πραγματοποίησε πωλήσεις 11,6 δισ. δολαρίων για το τρίμηνο, αύξηση 29% σε ετήσια βάση και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Μία άλλη κατηγορία εσόδων της εταιρείας, η οποία αποτελείται κυρίως από τη διαφημιστική δραστηριότητα είχε έσοδα 5,4 δισ. δολαρίων, αύξηση 51% σε ετήσια βάση. Οι συνδρομητικές υπηρεσίες, οι οποίες περιλαμβάνουν έσοδα από τα μέλη της Prime, αυξήθηκαν κατά 33% σε ετήσια βάση ή ε 6,58 δισεκατομμύρια δολάρια.