Οι ιταλοί συγχωνεύουν τις δύο πρώην ΔΕΚΟ: ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ

Οι πρώην ΔΕΚΟ, που ιδιωτικοποιήθηκαν και πουλήθηκαν μέσω διαγωνισμών του ΤΑΙΠΕΔ στην ιταλική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane συγχωνεύονται. Συγκεκριμένα στις 3 Δεκεμβρίου 2019 προγραμματίστηκαν να πραγματοποιηθούν οι γενικές συνελεύσεις των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ (απορροφώσα) και ΕΕΣΣΤΥ (απορροφούμενη) για την συγχώνευσή τους. Η απόφαση περί συγχώνευσης πάρθηκε από τα διοικητικά συμβούλια στο τέλος του περασμένου Σεπτεμβρίου και τον Οκτώβριο συντάχτηκε το Σχέδιο Σύμβασης Συγχώνευσης.

Σύμφωνα με επιστολή που έστειλαν οι διοικήσεις προς τους εργαζομένους των εταιρειών «οι σχετικές διαδικασίες προβλέπεται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους και θα οδηγήσουν σε ενοποίηση των οικονομικών μεγεθών και ενίσχυση των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Και τούτο διότι θα επιτευχθεί αρτιότερη οργάνωση και ορθολογικότερη κατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ των στελεχών και του προσωπικού και θα οδηγήσει στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας και των εταιρικών οικονομικών αποτελεσμάτων».

Την επιστολή υπογράφουν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Φίλιππος Τσαλίδης και για την ΕΕΣΣΤΥ, ο διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Αναγνωστόπουλος.

Παραμένουν ζημιογόνες

Το 2018, το οποίο αποτέλεσε την τελευταία 12μηνη χρήση επί κρατικής διαχείρισης, η ΕΕΣΣΤΥ σημείωσε έσοδα 35,84 εκατ. ευρώ, έναντι 32,72 εκατ. την χρήση του 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 9,54%. Σε επίπεδο τελικού οικονομικού αποτελέσματος, η εταιρεία σημείωσε ζημιές 838.941 ευρώ (με την απομείωση), έναντι ζημιών 2.645.456 ευρώ το 2017.

Σχετικά με τα αποτελέσματα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2018, υπό την ιταλική διοίκηση και διαχείριση ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 116,7 εκατ. ευρώ από 121,1 εκατ. ευρώ το 2017 ενώ οι ζημιές αυξήθηκαν σε 7,3 εκατ. ευρώ από 1,46 εκατ. ευρώ το 2017.

Να σημειώσουμε πως στον κύκλο εργασιών συμπεριλαμβάνεται ποσό 50 εκατ. ευρώ, που είναι η επιδότηση του δημοσίου για Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ), όπως λέγονται οι υπηρεσίες προς όφελος του κοινού.