Ηλεκτρικά οχήματα: Η Rivian άντλησε 2,5 δισ. δολάρια στη σκιά των «μεγάλων» Tesla και Nikola

Η μία μετά την άλλη εταιρεία στις ΗΠΑ διεκδικούν μερίδιο στην ηλεκτροκίνηση και στις νέες τεχνολογίες που θα οδηγήσουν την αυτοκινητοβιομηχανία στη νέα εποχή. Έτσι όσο οι μετοχές της κατασκευαστικής εταιρείας ηλεκτρικών ημιφορτηγών Nicola Motor Co. άρχισαν να ανεβαίνουν μετά την εισαγωγή τους στο χρηματιστήριο τον περασμένο μήνα και ο 38χρονος Trevor Milton έγινε ο νεότερος δισεκατομμυριούχος της βιομηχανίας, ένας άλλος επιχειρηματίας ο Robert “R.J.” Scaringe συγκέντρωσε 2,5  δισ. δολάρια για την εταιρία ηλεκτρικών φορτηγών την αμερικανική Rivian. H Rivian παράγει ηλεκτρικά ημιφορτηγά και SUV και ίσως γίνει η πρώτη εταιρεία που θα φέρει ολοκληρωμένα ηλεκτρικά φορτηγά στην αγορά έως τα μέσα του επόμενου έτους.

«Επικεντρωνόμαστε στο να διασφαλίσουμε ότι θα παραδώσουμε», δήλωσε ο Scaringe στο CNBC προτού η εταιρεία ανακοινώσει τον τελευταίο γύρο χρηματοδότησής της την Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020. «Εκτιμούμε πραγματικά την ταπεινοφροσύνη και αφήνουμε τις πράξεις μας να μιλούν πιο δυνατά από τα λόγια μας». Αυτό το λέει ο Scaringe γιατί άλλες εταιρείες όπως η Tesla μονοπωλούν την δημοσιότητα.
Όμως ξαφνικά με σύμβουλο την εταιρεία T. Rowe Price Associates προχώρησε την Παρασκευή σε νέο κύκλο χρηματοδότησης που είναι και ο μεγαλύτερος 2,5 δισ. δολάρια μέχρι τώρα για την εταιρεία.  Άλλοι συμμετέχοντες στην αύξηση κεφαλαίου είναι η εταιρεία Soros Fund Management LLC, η Coatue, η Fidelity Management and Research Company και η Baron Capital Group. Επίσης, υφιστάμενοι μέτοχοι όπως η Amazon και η BlackRock συμμετείχαν επίσης στη χρηματοδότηση, ανέφερε η εταιρεία.

Παρόλο, που η Rivian δεν έχει λάβει τόσο μεγάλη προσοχή όσο η Tesla ο 38χρονος εργάστηκε μεθοδικά. Τον περασμένο Ιούνιο σε συνέντευξή είπε ότι η Rivian δεν έχει άμεσα σχέδια προς δημοσιοποίηση αλλά είναι «ανοιχτή» σε πρόσθετη χρηματοδότηση για να υποστηρίξει τα «επιθετικά αναπτυξιακά της σχέδια». Η εταιρεία έχει συγκεντρώσει χρηματοδότηση συνολικά περί τα 6 δισ. δολάρια μέχρι τώρα. Έλαβε 1,3 δισ. δολάρια τον Δεκέμβριο και τουλάχιστον 2,2 δισ. δολάρια πριν από τον τελευτάιο γύρο των 2,5 δισ., σύμφωνα με το Reuters, με βάση στοιχεία από το Pitchbook.

H Rivian έχει αγοράσει ένα πρώην εργοστάσιο της Mitsubishi ενώ έχει λάβει προ-παραγγελία 100.000 βαν από την Amazon. Τα σχέδιά της για την κατασκευή ολοκληρωμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων καθυστέρησαν αρκετούς μήνες λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Περιλαμβάνουν τα οχήματα R1T pickup (ημιφορτηγό), το R1S SUV καθώς και μια σειρά από φορτηγά για την Amazon. Τα ηλεκτρικά ημιφορτηγά και τα SUV αναμένεται να κυκλοφορήσουν στις αρχές του επόμενου έτους, ενώ η Amazon αναμένεται να έχει 10.000 από τα φορτηγά στο στόλο της έως το 2022. Η Rivian δήλωσε ότι το ημιφορτηγό και το SUV, που ξεκίνησαν στα τέλη του 2018, θα πετύχουν απόσταση οδήγησης άνω των 400 μιλίων με μία μόνο φόρτιση – όπως και το κορυφαίο μοντέλο της Tesla, το Model S Long Range Plus.

Το γεγονός ότι η Rivian διαθέτει ήδη το εργοστάσιο 2,6 εκατομμυρίων τετραγωνικών ποδιών, συμπεριλαμβανομένου ενός καταστήματος βαφών που πλησιάζει στην ολοκλήρωσή του, την βάζει μπροστά από άλλες εταιρείες όπως η Nikola και η Tesla, η οποία δεν έχει ακόμη καθορίσει μια τοποθεσία παραγωγής του Cybertruck.

Αυτό δεν σημαίνει ότι η Rivian δεν αντιμετωπίζει προκλήσεις και εμπόδια αφού η παραγωγή αξιόπιστου ηλεκτρικού οχήματος είναι εξαιρετικά πολύπλοκη. Ακόμη και όταν είχε ξεκινήσει η παραγωγή από την Tesla στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων οι φίλοι της περίμεναν μήνες, αν όχι χρόνια τα οχήματά της.
Προς το παρόν, η Rivian εταιρεία θεωρείται ως πρωτοπόρος για τα ηλεκτρικά ημιφορτηγά οχήματα, συμπεριλαμβανομένης της «ψήφου εμπιστοσύνης» από την Amazon, σύμφωνα με τον Sam Abuelsamid, μηχανικό και κύριο ερευνητή της Navigant. Σε αυτό το στάδιο, βρίσκονται πιο μακριά σχεδόν από οποιονδήποτε», είπε. «Εργάζονται σε αυτό και αναπτύσσουν αυτό το φορτηγό και την πλατφόρμα εδώ και πολύ καιρό. Σίγουρα, περισσότερο από ό, τι η Tesla δούλευε το Cybertruck ή η Nikola δούλευε το Badger.”

Η Rivian λαμβάνει προπαραγγελίες για το πλήρως-ηλεκτρικό ημιφορτηγό και το SUV που περιλαμβάνει 1.000 $ επιστρεφόμενες καταθέσεις. Η εταιρεία αρνήθηκε να συζητήσει πόσες κρατήσεις έχει κάνει από παραγγελίες αλλά δεν δίστασε να πει πως είναι «ευχαριστημένη με τους αριθμούς κρατήσεων και είναι σίγουρη για τη ζήτηση».

Η Rivian, όπως η Tesla, σχεδιάζει να πουλήσει τα οχήματά της απευθείας στους καταναλωτές, παρακάμπτοντας τους προμηθευτές franchise που χρησιμοποιούνται από «παραδοσιακές» αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η GM και η Ford.

Ο Scaringe, ο οποίος ζει στη Νότια Καλιφόρνια, είναι γνωστός για την ισχυρή προσωπικότητά του, αλλά και για τη μετριοπάθειά του ως σχεδιαστής που ανησυχεί για την παραμικρή λεπτομέρεια. Αφήνει τις πράξεις του να μιλούν πιο δυνατά από τα λόγια του… ή τα tweets, λένε οι άνθρωποι που τον γνωρίζουν.

Η Rivian έχει αυξήσει τους υπαλλήλους της από 700 το 2018 σε 2.400 άτομα σήμερα και έχει προσελκύσει διάφορα στελέχη από αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ, από την Tesla αλλά και την κατασκευάστρια μοτοσυκλετών Harley-Davidson. Στις πρόσφατες προσλήψεις περιλαμβάνονται ο Rod Copes, ο οποίος συνεργάστηκε 16 χρόνια με την Harley-Davidson και πιο πρόσφατα εργάστηκε για την κατασκευάστρια μοτοσικλετών Royal Enfield. Ο Matt Horton, πρώην διευθύνων σύμβουλος της κατασκευάστριας εταιρείας ηλεκτρικών λεωφορείων Proterra, ως εκτελεστικός αντιπρόεδρος· και οι βετεράνοι της Tesla Charly Mwangi, πρώην ανώτερος διευθυντής μηχανικών της Tesla, ως εκτελεστικός αντιπρόεδρος και ο Cindy Nicola, πρώην αντιπρόεδρος προσλήψεων της Tesla.

Από την άλλη πλευρά,  η Rivian έχει χάσει μερικά ανώτερα στελέχη, συμπεριλαμβανομένου του James Morgan, ενός βετεράνου της Ford και του πρώην διευθυντή τεχνολογίας Mike Bell, πρώην στέλεχος της Apple και της Intel, μεταξύ άλλων.