
Ανήμερα την Πρωτοχρονιά, την ώρα που ο κόσμος προσπαθούσε να ξεκουραστεί και να ηρεμήσει από τις δεκάδες και απαιτητικές εκκρεμότητες, που του άφησε η προηγούμενη χρονιά, η Τράπεζα Πειραιώς υπέπεσε σε ένα σοβαρό σφάλμα. Πελάτες της τράπεζας ειδοποιήθηκαν με ηλεκτρονικό μήνυμα ότι έγινε μεταβολή στο λογαριασμό τους. Η μεταβολή αυτή δεν αφορούσε κάποια συναλλαγή που οι πελάτες της τράπεζας έκαναν τα Χριστούγεννα ή τις ημέρες τις Πρωτοχρονιάς δηλαδή κάποια πληρωμή ή είσπραξη. Αφορούσε χρέωση 5 ευρώ και μείωση του υπολοίπου του κάθε λογαριασμού χωριστά. Την οποία χρέωση την εμφάνιζε στο μήνυμα ως «Προμήθεια», με αιτιολογία «Πάγιο τέλος σύνδεσης».
Αμέσως το τηλεφωνικό κέντρο της Τράπεζας Πειραιώς πήρε φωτιά με κάποιους πελάτες να προσπαθούν να καταλάβουν για ποιό λόγο έγινε αυτή η χρέωση. Κάποιοι προσπάθησαν απεγνωσμένα να επικοινωνήσουν αφού η επικοινωνία μέσω του αυτόματου ηλεκτρονικού κέντρου – όπου μιλάει μία ηλεκτρονική φωνή και ζητάει να πληκτρολόγησεις ή να αναφέρεις φράσεις – ήταν αδύνατη.
Η φωνή έλεγε: «Personal banking, δεν είναι να σου ανοίγει κάποιος την πόρτα αλλά τους ορίζοντες, δεν είναι απλά να γνωρίζει κάποιος εσένα, αλλά όλο σου τον κόσμο. Δεν είναι μόνο η δημιουργία μιας προσωπικής σχέσης, αλλά μια σχέση εμπιστοσύνης. Ούτε είναι να έχεις απέναντί σου έναν μόνο άνθρωπο, αλλά την πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα. Pesonal Banking από την Τράπεζα Πειραιώς ή αλλιώς όλοι εμείς που βλέπουμε τις προκλήσεις σου σαν ευκαιρίες. Αναζητήστε τον δικό σας προσωπικό συνεργάτη στα 300 ειδικά διαμορφωμένα σημεία του δικτύου κατασατημάτων της Τράπεζα Πειραιώς. Τράπεζα Πειραιώς η πρώτη Τράπεζα στην Ελλάδα», έλεγε και ξαναέλεγε το μήνυμα, χωρίς ανταπόκριση.
Κάποιοι επέμειναν αρκετά μέχρι κάποιος υπάλληλος της τράπεζας να σηκώσει το ακουστικό του τηλεφώνου. Ο υπάλληλος αναγνώρισε το πρόβλημα και ανέφερε «Υπάρχει ένα ζήτημα που έχει προκύψει. Είναι γενικό πρόβλημα με χρέωση των 5 ευρώ, το οποίο το έχουν πολλοί πελάτες και είμαστε ενήμεροι γι’ αυτό. Το αρμόδιο τμήμα εργάζεται για την αποκατάσταση και αναμένεται να επιλυθεί».
Το θέμα ακόμα κι αν επιλυθεί είναι πολύ σοβαρό, καθώς κανένας οργανισμός δεν μπορεί ούτε από λάθος να αφαιρέσει από τον λογαριασμό χιλιάδων πελατών το οποιοδήποτε ποσό χωρίς κανένα λόγο.
Εκτός από τα ερωτήματα που τίθενται για τα συστήματα της τράπεζας εγείρονται και άλλα ερωτήματα, όπως αν μεταφέρθηκαν τα ποσά αυτά για κάποιο άλλο σκοπό και αν στη συνέχεια θα επιστραφούν στους πελάτες της τράπεζας.
Αυτό βεβαίως θα πρέπει να το ελέγξει η εποπτική αρχή η Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία δεν θα πρέπει να αρκεστεί στις διαβεβαιώσεις της τράπεζας, αλλά να προκαλέσει έρευνα για τους λόγους που προέκυψε το πρόβλημα.