
Ένα από τα μεγαλύτερα project είναι αυτό της επέκτασης της Σύμβασης Παραχώρησης της Αττικής Οδού, καθώς η υφιστάμενη σύμβαση (ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΑΕ) λήγει το 2024. Είναι η δεύτερη μεγάλη παραχώρηση μετά το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος κι έχει προσελκύσει το έντονο ενδιαφέρον, όπως είναι φυσικό, όλων των εγχώριων αλλά και σημαντικών τεχνικών ομίλων του εξωτερικού, αφού το τίμημα σύμφωνα με εκτιμήσεις της κατασκευαστικής αγοράς μπορεί να αγγίξει και τα 3 δισ. ευρώ.
Προς το παρόν δεν έχει προσδιοριστεί ο χρόνος της νέας περιόδου παραχώρησης, που θα καθορίσει και το τίμημα το οποίο θα λάβει το ΤΑΙΠΕΔ, αν και το δικαίωμα του Δημοσίου για περαιτέρω παραχώρηση της Αττικής Οδού ανέρχεται έως και σε 25 έτη μετά από τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης.
Αυτό, όμως, που θα καθορίσει τους κανόνες και τα ποσά είναι οι μελέτες που ξεκινούν σε υπουργείο Υποδομών και ΤΑΙΠΕΔ. Στο υπουργείο Υποδομών έχουν ήδη προσλάβει, από το Νοέμβριο του 2020, την αμερικανική εταιρεία συμβούλων Hill International (με ποσό 167.000 ευρώ) για να παραδώσει το πόρισμά της σε διάστημα τεσσάρων μηνών, δηλαδή αν το 2024 θα έχουν εκπληρωθεί στο σύνολο τους οι όροι που αφορούν τόσο την κερδοφορία, την συντήρηση και κατ` επέκταση την κάλυψη όλων των τεχνικών και οικονομικών παραμέτρων εκ μέρους του παραχωρησιούχου.
Το ΤΑΙΠΕΔ από την πλευρά του προκήρυξε τον Οκτώβριο τρεις διαγωνισμούς για την πρόσληψη Τεχνικού, Νομικού και Χρηματοοικονομικού συμβούλου.
Οι καταληκτικές ημερομηνίες υποβολής για τις υποψήφιες προσφορές ήταν 9 Νοεμβρίου για τον Νομικό και Χρηματοοικονομικό και 10 Νοεμβρίου για τον Τεχνικό Σύμβουλο, με τις προκηρύξεις των δυο τελευταίων να παίρνουν παράταση για τις 4 Δεκεμβρίου του 2020.
Στην προκήρυξη η αμοιβή με τετραετή σύμβαση για τον Τεχνικό Σύμβουλο ορίστηκε σε 1,85 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ), για τον Νομικό Σύμβουλο 800.000 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ), ενώ για τον Χρηματοοικονομικό Σύμβουλο 200.000 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠA), προκειμένου να εξετάσουν ζητήματα, όπως την πολιτική διοδίων που θα ισχύσει κατά τη διάρκεια της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, τις πιθανές επεκτάσεις της, τις επιλογές για τη μεγιστοποίηση του οφέλους για το Δημόσιο και την προετοιμασία των τευχών του διαγωνισμού.
Οι υποβολές των υποψηφίων προσφορών έγιναν και ξεκίνησαν οι διαδικτυακές συνεντεύξεις, λόγω κορωνοϊού.
Όμως, παρότι δημόσιος ο διαγωνισμός, δεν έχουν ανακοινωθεί από το ΤΑΙΠΕΔ οι υποψήφιες εταιρείες (εγχώριες και ξένες). Και όποιος ενδιαφέρεται να μάθει ποιοί έχουν καταθέσει προσφορά υπάρχει «ομερτά». Μπορεί να είναι τακτική του ΤΑΙΠΕΔ να μην ανακοινώνει τους συμβούλους, όμως οφείλει να ενημερώνει για λόγους διαφάνειας όταν ερωτάται για πράγματα που έχουν συμβεί.
Διαφορετικά ο κάθε ένας μπορεί να σκεφθεί διάφορα για τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, ειδικά μετά τα όσα συνέβησαν με την μεταγραφή του τέως Προέδρου Αριστείδη Ξενόφου στην Reggeborgh, αφήνοντας μόνο τον διευθύνοντα σύμβουλο Ριχάρδο Λαμπίρη, να χειριστεί καταστάσεις, που περισσότερο από ποτέ χρειάζονται διαφάνεια και ενημέρωση