Π. Σουρέτης – Intrakat: “Στόχος μας μέρισμα και κέρδη το 2022 – Συζητήσεις με επενδυτές για ΑΠΕ”

Ανοιχτή σε συζητήσεις με τους ξένους για τη συμμετοχή τους στην ανάπτυξη του μεγάλο χαρτοφυλακίου ΑΠΕ δηλώνει εκ νέου η Intrakat ενώ επιδιώκει να δώσει μέρισμα στους μετόχους της για τη φετινή χρήση. Ταυτόχρονα εξετάζει ακόμα το ενδεχόμενο συμμετοχής της στο διαγωνισμό της Αττικής Οδού, καθώς γίνονται συζητήσεις με δύο σχήματα που διεκδικούν την παραχώρηση.

Οπως σημείωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Πέτρος Σουρέτης, κατά της ενημέρωσης των αναλυτών για τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου για το 2021 η Intrakat έτσι κι αλλιώς έχει στον σχεδιασμό της να διατηρήσει στο δικό της χαρτοφυλάκιο έργα ισχύος 250MW τα οποία μπορούν να εισφέρουν στα μεγέθη της 30 με 35 εκατ. ευρώ ετησίως σε επαναλαμβανόμενο στάδιο και να προχωρήσει στην ανάπτυξη του υπόλοιπου «πακέτου» από τα 1,6GW μαζί με ξένο επενδυτή.

Η πρόθεσή της να βρει ξένο στρατηγικό ή αγοραστή στην ενέργεια παραμένει, ωστόσο, όπως σημείωσε ο κ. Σουρέτης, όσα κυκλοφορούν εσχάτως ως σενάρια για αγορά των ΑΠΕ ή μετοχικού μεριδίου της εταιρείας είναι φήμες. Όπως ανέφερε, θεωρείται απαραίτητη η παρουσία ξένου συνεταίρου, ωστόσο, η Intrakat δεν έχει καταλήξει κάπου αν και φαίνεται ότι δεν έχουν λείψει επαφές και ζυμώσεις. «Υπάρχει ενδιαφέρον από ξένους για την ενέργεια, το ακούμε, όταν προκύψει κάτι θα ενημερώσουμε», ανέφερε ο κ. Σουρέτης.

Ο κ. Σουρέτης σημείωσε ότι ένας από τους βασικούς στόχους της Intrakat είναι η παροχή μερίσματος στους μετόχους, ακόμα και μέσα στο 2022, υπό την προϋπόθεση βέβαια ότι δεν θα προκύψει κάποιοι νέο απρόοπτο όπως συνέβη με την εκτόξευση του κόστους υλικών και ενέργειας.

Η διοίκηση της Intrakat προσδοκά ότι σταδιακά θα επανέλθουν σε υψηλά επίπεδα τα περιθώρια μικτού κέρδους και EBITDA τα οποία παραδοσιακά, όπως αναφέρθηκε, ανέρχονται σε 9%-11% και 4-5% αντίστοιχα. Η εταιρεία, όπως απαντήθηκε σε σχετική ερώτηση, σχεδιάζει εφόσον όλα πάνε καλά να διανείμει στους μετόχους της περί το 20% με 35% των συνολικών κερδών καθώς υπάρχουν παράλληλα και μεγάλες χρηματοδοτικές ανάγκες για τη διεκδίκηση μεγάλων έργων υποδομής και βέβαια την ανάπτυξη των ΑΠΕ. Πάντως, αναφέρθηκε ότι θα κάνει ότι είναι δυνατόν για να διανείμει μέρισμα από φέτος κιόλας αναλόγως των συνθηκών.

Πάντως, η βελτίωση των μεγεθών θα εξαρτηθεί, πέραν από τις βάσεις που δίνει το ανεκτέλεστο των 1,1 δις ευρώ, και από την προσδοκία ότι θα εξομαλυνθεί η κατάσταση στο μέτωπο της ανόδου του κόστους υλικών και θα υπάρξουν λύσεις από το υπ. Υποδομών και Μεταφορών.

Για την ώρα, αναφέρθηκε ότι υπάρχει συνεχής διαβούλευση αλλά και διαφορετικές προσεγγίσεις με το υπ. Υποδομών όσον αφορά απαιτήσεις που έχουν οι κατασκευαστές και για την ώρα δεν ικανοποιούνται από τις αρμόδιες αρχές. Οι εταιρείες θα λάβουν κάποιες αποζημιώσεις μέσω αναθεωρήσεων τιμών για το 2021 οι οποίες από τις ίδιες δεν κρίνονται ιδιαίτερα ικανοποιητικές, «δίνεται αγώνας» για τις απαιτήσεις. Πάντως, για τα νέα έργα οι εταιρείες έχουν δώσει χαμηλές εκπτώσεις και το πρόβλημα ίσως να μην είναι μεγάλο εκεί καθώς έχουν πάρει τις προβλέψεις τους και αναμένουν αποζημιώσεις. Προκύπτει πάντως ότι αν και το υπ. Υποδομών έχει προωθήσει πακέτο λύσεων (παρατάσεις χρονοδιαγράμματα, αναθεωρήσεις τιμών υλικών, bonus κ.α.) ακόμα υπάρχει απόσταση και διεκδικήσεις.

Όσον αφορά το ακανθώδες ζήτημα των τιμών των κατασκευαστικών υλικών, ο Πέτρος Σουρέτης επισήμανε πως πρόκειται για ένα πρόβλημα με σημαντικές επιπτώσεις στην κερδοφορία του Ομίλου και το οποίο επηρεάζει όλη την κατασκευαστική αλυσίδα. Ανέφερε, δε, πως το Υπουργείο Υποδομών έχει στη λήψη μέτρων, αλλά χρειάζονται και άλλες λύσεις, όπως για παράδειγμα οι αναθεωρήσεις σε επιπλέον υλικά.

Ένα σημαντικό ζήτημα που επηρεάζει, επιπλέον, τις αναθεωρήσεις των τιμών σύμφωνα με την εισηγμένη,  είναι η απόκλιση μεταξύ των αυξήσεων που καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ και αυτών που σημειώνει ο κατασκευαστικός κλάδος.

Το Υπουργείο, σύμφωνα με τα όσα ειπωθήκαν στην ενημέρωση, λαμβάνει υπόψη τις τιμές που καταγράφει η Στατιστική Αρχή με αποτέλεσμα οι αναθεωρήσεις των τιμών να κινούνται σε χαμηλότερα ποσοστά από αυτά που έχει ανάγκη ο κατασκευαστικός κλάδος.

Όσον αφορά στην απουσία της Intrakat από την αρχική φάση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη νέα σύμβαση της Αττικής οδού, σημείωσε ο κ. Σουρέτης ότι είναι διαγωνισμός που προσελκύει κυρίως ξένα funds σε κάποιο από τα οποία, όπως εκτιμά, θα καταλήξει ο διαγωνισμός. Υπήρξε προσέγγισε από δύο σχήματα για να συνεργαστούμε σε επόμενη φάση, αλλά θα φανεί στην πορεία αν προκύψει κάτι.

Βέβαια, η Intrakat θα διεκδικήσει το κατασκευαστικό αντικείμενο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού, όπως και πολλούς διαγωνισμούς (ΣΔΙΤ, Παραχωρήσεις κ.α.) άνω των 5,1 δις ευρώ συνολικά. Ο κ. Σουρέτης υπενθύμισε ότι προσεχώς θα βγούνε διαγωνισμού και έργα άνω των 40 δις ευρώ αν αθροιστούν εγχώρια και ευρωπαϊκά προγράμματα χρηματοδότησης (και Ταμείο Ανάκαμψης). Σημειώθηκε επίσης ότι η Intrakat έχει πλέον βελτιωμένη χρηματοοικονομική εικόνα μετά την πρόσφατη ΑΜΚ των 51 εκατ. ευρώ ενώ προχωρούν και οι διεργασίες για τη λήψη πρόθεσης χρηματοδότης από τράπεζες, ύψους 120 εκατ. ευρώ, ώστε να υποστηριχτούν επενδύσεις σε ενέργεια και ΣΔΙΤ.

Στο real estate ο όμιλος Intrakat ολοκλήρωσε και έθεσε σε λειτουργία το πρώτο 5άστερο ξενοδοχείο Xenodocheio Milos στην Αθήνα εντός του οποίου λειτουργεί και estiatorio Milos. Επίσης ανακατασκευάζει στο κέντρο της Αθήνας στην οδό Ιπποκράτους, 9-όροφο κτίριο γραφείων το οποίο με την ολοκλήρωση της ανακατασκευής του θα λάβει πράσινη πιστοποίηση LEED. 

Οι βασικοί πυλώνες του ομίλου παραμένουν οι κατασκευές, η ενέργεια, το περιβάλλον το real estate και βέβαια το «κομμάτι» ΣΔΙΤ-Παραχωρήσεις.