Ψηφίστηκαν οι τροπολογίες για ΛΑΡΚΟ, ΔΕΠΑ Υποδομών και ΔΕΔΔΗΕ και ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για τις ιδιωτικοποιήσεις τους

Δεκτή με 158 «ναι» και 140 «όχι» έγινε απόψε από την ολομέλεια η τροπολογία που εισάγει ρυθμίσεις για τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης της ΛΑΡΚΟ, της ΔΕΠΑ Υποδομών και του ΔΕΔΔΗΕ. Η τροπολογία είχε κατατεθεί στο νομοσχέδιο για την «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/904 σχετικά με τη μείωση των επιπτώσεων ορισμένων πλαστικών προϊόντων στο περιβάλλον». Για την τροπολογία διενεργήθηκε ονομαστική ψηφοφορία που είχαν ζητήσει ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ και Κίνημα Αλλαγής.

Νωρίτερα, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης είχε δηλώσει ότι οι ιδιωτικοποιήσεις αποτελούν διακηρυγμένη πολιτική της ΝΔ και είχε επισημάνει ότι οι τροπολογίες περιλαμβάνουν τεχνικές λεπτομέρειες για να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί.

Σύσσωμη η αντιπολίτευση όμως ζήτησε την απόσυρσή τους. Οι διατάξεις για να προχωρήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες είχαν κατατεθεί, ως τροπολογία, στο νομοσχέδιο με το οποίο ενσωματώνεται στην ελληνική έννομη τάξη η Οδηγία για τη μείωση της χρήσης των πλαστικών που ψηφίστηκε, επί της αρχής, των άρθρων και στο σύνολο του κατά πλειοψηφία. Eπί της αρχής του νομοσχεδίου, τα κόμματα τοποθετήθηκαν ως εξής: η ΝΔ ψήφισε «ναι», ο ΣΥΡΙΖΑ «παρών», το Κίνημα Αλλαγής ψήφισε «ναι», το ΚΚΕ, η Ελληνική Λύση και το ΜέΡΑ25 ψήφισαν «όχι».

Η τροπολογία του βουλευτή της ΝΔ Γιώργου Αμυρά για την παράταση ισχύος των κυκλοφοριακών μέτρων πέρασε κατά πλειοψηφία και τα κόμματα τοποθετήθηκαν ως εξής: η ΝΔ ψήφισε «ναι», ο ΣΥΡΙΖΑ, το Κίνημα Αλλαγής και το ΜέΡΑ25 ψήφισαν «όχι», το ΚΚΕ και η Ελληνική Λύση ψήφισαν «παρών». Η τροπολογία του Αμυρά κατατέθηκε καθ΄υπόδειξη του δήμου Αθηναίων, σχετίζεται με τον Μεγάλο Περίπατο και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, μετά την απόφαση του ΣτΕ που ακύρωσε την ίδια νομοθετική διάταξη η οποία είχε ψηφιστεί ως έκτακτη για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού ενώ κάτι τέτοιο δεν ίσχυε.