Σε άνοδο ο τζίρος των μεγάλων σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο

Στο +20% ο τζίρος των υπερμάρκετ κατά την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου

Αύξηση τζίρου 7,2% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σημειώθηκε την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου (αυτή που τελείωσε στις 18/10) αγγίζοντας τα 117,12 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη του 2019 (αυτή που τελείωσε στις 20/10) που ήταν 109,24 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, me μερίδιο σχεδόν 54% στο σύνολο της αγοράς και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 7%.

Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI, την τρίτη εβδομάδα του Οκτωβρίου και αφορά σε 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 είναι τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 6%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (8,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 5,7%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 16,7%).

Ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 20%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 7,1%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 4,2% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 3,4%.

Στο σύνολο της αγοράς είχε προηγηθεί αύξηση πωλήσεων 5,5% την δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου, όπου ο τζίρος στο οργανωμένο λιανεμπόριο άγγιξε τα 118,26 εκατ. ευρώ, έναντι 112,11 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο έναν χρόνο πριν.

Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι μετά την Αττική που κατέχει την μερίδα του λέοντος με μερίδιο 53,9%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,4% εμφάνισαν ανάπτυξη 6,1% και της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 12,9% εμφάνισαν ανάπτυξη 8,6%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 8,6% παρουσίασε ανάπτυξη 6,6%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,6% ανάπτυξη 13,3%, ενώ η Κρήτη με μερίδιο 6,6% εμφάνισε ανάπτυξη 2,6%.