Σούπερ μάρκετ: Το μέγεθος μέτρησε το 2020

Μπορεί η ελληνική οικονομία να βυθίστηκε κατά περίπου 10% το 2020, όμως η κρίση δημιούργησε ευκαιρίες για λίγους. Ένας από αυτούς είναι ο κλάδος των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται 10,4% σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IRI.

Τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IRI έδειξαν ότι την εβδομάδα που έληξε στις 3 Ιανουαρίου 2021 σημειώθηκε αύξηση τζίρου 13,7% στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, αγγίζοντας τα 128,16 εκατ. ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2020 (αυτή που τελείωσε στις 5 Ιανουαρίου) που ήταν 112,76 εκατ. ευρώ. Η ανάπτυξη της αγοράς τη συγκεκριμένη εβδομάδα, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο 52,3% και η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 8,9%.

Αναλυτικότερα, την εβδομάδα που έληξε στις 3 Ιανουαρίου 2021, στις 340 κατηγορίες προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους) 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 15,7%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (9,1% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,5%) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 9,9%).

Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης, διαπιστώνεται ότι η Αττική, με μερίδιο 52,3% σημείωσε αύξηση πωλήσεων 8,9%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,4% εμφάνισαν ανάπτυξη 18,5%, ενώ της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 13,4% εμφάνισαν αύξηση πωλήσεων 16,4%. Η Βόρεια Ελλάδα με μερίδιο 9,2% παρουσίασε αύξηση πωλήσεων 22,4%, η Πελοπόννησος με μερίδιο 7,9% ανάπτυξη 15% και η Κρήτη με μερίδιο 6,8% εμφάνισε ανάπτυξη 28,2%.

Σε ό,τι αφορά τη διασπορά της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος, τα υπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 21,7%, τα μεσαία (2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων 14,3%, τα μικρότερα (1.000 τ.μ έως 400 τ.μ.) αύξηση 10,8% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) αύξηση πωλήσεων 9,1%.