Alphabet (Google): Ανώτερα των προβλέψεων τα κέρδη αλλά μείωση εσόδων για πρώτη φορά

Η Alphabet Inc, μητρική εταιρία της Google κατέγραψε μείωση των πωλήσεών της, για πρώτη φορά στα 16 χρόνια από την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο, αλλά η πτώση του 2%, ήταν μικρότερη των εκτιμήσεων, καθώς η πιο διάσημη μηχανή αναζήτησης στο διαδίκτυο κράτησε ζωηρό το ενδιαφέρον των διαφημιστών στη διάρκεια εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19. Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που η εταιρεία ανακοίνωσε την Πέμπτη 30/7, τα συνολικά έσοδα της Alphabet στο δεύτερο τρίμηνο καταγράφηκαν στα 38,3 δισεκατομμύρια δολάρια, μειωμένα κατά 2% σε σύγκριση με το οικονομικό αποτέλεσμα του αντίστοιχου τριμήνου του 2019. Οι αναλυτές ανέμεναν κατά μέσο όρο μία μείωση 4% στα 37,367 δισεκατομμύρια δολάρια (Refinitiv).

Τα έσοδα από τις μηχανές αναζήτησης υποχώρησαν στα $21,3 δισ. από $23,6 δισ. το β΄τρίμηνο του 2019.

Αυξημένα ήταν τα έσοδα από το YouTube στα $3,81 δισ. από $3,6 δισ. πέρυσι. Επίσης αυξήθηκαν τα έσοδα από το Google’s Cloud στα $3,01 δισ. $2,1 δισ. πέρυσι.

Τα καθαρά κέρδη τριμήνου υποχώρησαν στα $6,9 δισ. από $9,9 δισ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 με τα κέρδη ανά μετοχή να διαμορφώνονται στα 10,13 δολάρια σημαντικά ανώτερα της πρόβλεψης των 8,21 δολαρίων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Alphabet, Sundar Pichai δήλωσε ότι ενώ το οικονομικό κλίμα παρέμεινε εύθραυστο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, είδαμε τα πρώτα σημάδια σταθεροποίησης καθώς οι χρήστες επέστρεψαν στην εμπορική δραστηριότητα στο διαδίκτυο.

Ο Pichai είπε ότι οι συνδρομές στο YouTube και στο Google Play σημείωσαν «καλή κίνηση» το τρίμηνο, με τις λήψεις εφαρμογών και παιχνιδιών να αυξάνονται κατά 35%. Πρόσθεσε μερικούς μεγάλους πελάτες στο τμήμα Cloud, συμπεριλαμβανομένης της Deutsche Bank ενώ η Cloud επωφελήθηκε επίσης από τον αριθμό των ατόμων που εργάζονταν από το σπίτι κατά τη διάρκεια της πανδημίας. «Οι πελάτες επιλέγουν το Google Cloud είτε για να μειώσουν το κόστος τους βελτιώνοντας την λειτουργική απόδοση είτε για να οδηγήσουν σε καινοτόμες λύσεις», είπε.

Η Google έγινε ένα μεγάλο κομμάτι της καθημερινότητας των καταναλωτών στη διάρκεια της πανδημίας, καθώς οι εντολές απαγόρευσης της κυκλοφορίας οδήγησαν τους ανθρώπους να στραφούν στο διαδίκτυο, τόσο για την εργασία τους όσο και για τη διασκέδασή τους.