Apivita: Εφέτος ίσως τα καταφέρει ακόμα καλύτερα από πέρυσι, ανοίγοντας 11 νέες αγορές

της Μαρίας Μπακοπούλου

Την ώρα που οι πωλήσεις καλλυντικών, ειδικά των φυτικών, τόσο σε φυσικά καταστήματα όσο και online, δείχνουν να μην έχουν την πτώση άλλων προϊόντων λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και του lockdown στην εγχώρια αγορά, η εταιρεία Apivita έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον της σε ξένες αγορές, μετά την επιστροφή στην κανονικότητα των εξαγωγών. Παρά την αρνητική συγκυρία, τα στελέχη της εταιρίας εκφράζουν συγκρατημένη αισιοδοξία σχετικά με την πορεία των εσόδων και εκτιμούν ότι ίσως το 2020 κλείσει με αύξηση του τζίρου, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Μεταβολή (%) κύκλου εργασιών βασικών προϊόντων λιανεμπορίου
Απρίλιος 2020/ Απρίλιος 2019
Βιβλία-χαρτικά-λοιπά είδη -53,10%
Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων -42,50%
Τρόφιμα-ποτά-καπνός -24,60%
Φαρμακευτικά-καλλυντικά 0,60%
Μεγάλα καταστήματα τροφίμων 8,60%
Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ

Το 2019, ο κύκλος εργασιών αναμένεται να διαμορφωθεί (δεν έχουν ακόμα δημοσιευτεί οικονομικές καταστάσεις) σε 50,4 εκατ. έναντι 46,2 εκατ. ευρώ το 2018, εκ των οποίων 32,3 εκατ. είναι οι πωλήσεις της στην ελληνική αγορά (από 29,5 εκατ. το 2018) και 18,1 εκατ. ευρώ είναι εξαγωγές καλλυντικών της προϊόντων στο εξωτερικό (από 16,7 εκατ. το 2018).

Χωρίς αναστολή συμβάσεων εργασίας

Σύμφωνα με πληροφορίες, του THECEO.gr, η εταιρία συνέχισε τη λειτουργία της καθ’ όλη τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων κατά της διασποράς του κορωνοιού, χωρίς να προχωρήσει σε αναστολή συμβάσεων εργασίας των εργαζομένων της. Το προσωπικό της εταιρείας, το μεγαλύτερο μέρος του, συνέχισε να εργάζεται από το σπίτι, κάτι το οποίο εξακολουθεί να υφίσταται και αυτό προφανώς βοήθησε στο να χαραχθεί έγκαιρα και μεθοδικά η στρατηγική για νέες αγορές του εξωτερικού.

Καλλιέργεια στο Μαρκόπουλο.

Με τα φυτικά καλλυντικά και την ανάπτυξη νέων προϊόντων να αποτελούν διαχρονικά την «αιχμή του δόρατος»’ της επιχείρησης, φαίνεται πως η Ευρώπη πλέον δεν είναι αρκετή για τους επικεφαλής της, οι οποίοι, πραγματοποιούν σταδιακά μέσα στο 2020 και ανάλογα με τις συνθήκες, ένα μεγάλο άνοιγμα σε αγορές που δεν είχαν δοκιμάσει ως τώρα ενώ μετά από τις απαραίτητες έρευνες φαίνεται ότι είναι έτοιμες να δεχθούν τα καλλυντικά Apivita.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά τον τελευταίο καιρό από τη στρατηγική που χαράσσει η εταιρία έντεκα νέες αγορές έχουν ήδη δεχθεί ή αναμένεται να δεχθούν σύντομα τα προϊόντα με την υπογραφή της Apivita. Κάποιες από αυτές είναι εκτός Ευρώπης, όπως η Κολομβία, η Χιλή, το Ισραήλ, ο Καναδάς, ο Λίβανος, οι Φιλιππίνες, η Ταϊλάνδη και η Ταιβάν ενώ στην Ευρώπη η Γαλλία, η Τσεχία και η Λιθουανία.

Η ιδιαιτερότητα της Γαλλίας

Η Γαλλία είναι μια ιδιαίτερη αγορά–στόχος για την Apivita, καθώς εκεί «ποντάρει» στη συνεργασία με την εγχώρια δερμοκαλλυντική εταιρία Uriage, η οποία ανήκει στον ίδιο ισπανικό όμιλο με την Apivita, την Puig, μετά την εξαγορά της πριν από δύο χρόνια, και άρα μπορεί να διευκολύνει την εκεί διανομή της.

Ενδεικτικό του ενδιαφέροντος που υπάρχει για τη Γαλλία είναι και το γεγονός ότι έχει, ήδη, προβεί, σύμφωνα με πληροφορίες, στην ανακατασκευή ειδικού αποθηκευτικού χώρου στη Λιόν, όπου θα τοποθετούνται τα προϊόντά της μέχρι να διανεμηθούν στις αγορές της χώρες, αλλά και σε γειτονικές χώρες, όταν και αν αυτό οργανωθεί.

Το κατάστημα με τα προϊόντα της Apivita στο Χονγκ Κονγκ.

Παράλληλα, η εταιρία εξακολουθεί να μεθοδεύει την καθιέρωσή της και στην αχανή αγορά της Κίνας, στην οποία εξάλλου έχει, ήδη, εισέλθει σταδιακά από τα προηγούμενα χρόνια, αλλά πιο δυναμικά τους προηγούμενες μήνες, πριν την έλευση του κορωνοιού. Ωστόσο, επί του παρόντος η επέκταση προσκρούει σε διάφορες απαγορεύσεις, αλλά και δυσκολίες από πλευράς κινεζικής κυβέρνησης.

Το deal στις ΗΠΑ

Η Apivita «κοιτά» και την αγορά των ΗΠΑ, κλείνοντας συμφωνία με την εταιρεία διανομής Amerikas. Προσβλέπει μέσα από αυτήν τη συνεργασία στην ενίσχυση του κλάδου των προϊόντων health & beauty που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της. H Αmericas αναλαμβάνει την διανομή αυτών των προϊόντων της Apivita (60 προϊόντα προσώπου, σώματος και μαλλιών).