Αττική Οδός: Ξεκινάει η μάχη για τη νέα σύμβαση παραχώρησης, επεκτάσεις – Ανοικτό το ενδεχόμενο να σπάσει σε τμήματα

Το υπουργείο Υποδομών προχωρά στην πρόσληψη τεχνοοικονομικού συμβούλου με αντικείμενο τη νέα περίοδο παραχώρησης και τις επεκτάσεις της της Αττικής Οδού, της οποίας η σημερινή σύμβαση παραχώρησης εκπνέει το 2024. Αντικειμένου του συμβούλου θα είναι η διερεύνηση των οικονομικών παραμέτρων που επηρεάζουν το χρόνο λήξης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης και επιστροφής του έργου στο Δημόσιο και των παραμέτρων που συνδέονται με πρόβλεψη εκπλήρωσης συγκεκριμένων υποχρεώσεων εκ μέρους του παραχωρησιούχου (βαριά συντήρηση, τεχνολογική αναβάθμιση συστήματος είσπραξης διοδίων κλπ). Ήδη τρεις εταιρείες έχουν επιλεγεί από το υπουργείο Υποδομών οι RACE Consulting Engineers LP, LDK Σύμβουλοι Μηχανικοί Α.Ε. και η Hill International.

Ανοικτό να σπάσει η εκμετάλλευση σε τμήματα 

Η απόφαση, η οποία υπογράφεται από τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να υπάρξουν περισσότερες από μία συμβάσεις παραχώρησης, δηλαδή και η εκμετάλλευση και λειτουργία της Αττικής Οδού να διασπαστεί σε τμήματα.
“Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προτίθεται να δημοπρατήσει στο άμεσο μέλλον μια ή και περισσότερες Συμβάσεις Παραχώρησης για την εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση ελεύθερης Λεωφόρου Ελευσίνας -Σταυρού -Α/Δ Σπάτων και της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Υμηττού, σε συνδυασμό με την υλοποίηση άλλων κατασκευαστικών αντικειμένων (επεκτάσεις Αττικής Οδού ή / και έργα σε άλλους οδικούς άξονες)” λέει χαρακτηριστικά.

Την εκμετάλλευση του έργου έχει σήμερα η κοινοπραξία “ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Α.Ε.” με μετόχους την ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (που ανήκει στον όμιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ Α.Ε.) και κατέχει ποσοστό 65,75%, την ΑΒΑΞ Α.Ε. που κατέχει ποσοστό 24,19%, η ΕΤΕΘ Α.Ε. (που ανήκει στον Όμιλο ΑΒΑΞ Α.Ε.) με ποσοστό 10,02% και την γαλλική Egis Road Operation S.A. με 0,04%.