
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στον ΑΝΤ1 το Σάββατο για την παρέμβαση της πολιτείας και τη χρηματοδότηση των ηλεκτρικών οχημάτων είπε πως η τιμή τους μειώνεται μεσοσταθμικά κατά περίπου 25% σε σχέση με την σημερινή τιμή τους.
Είπε, όμως και κάτι άλλο για πρώτη φορά, κάτι που δεν ειπώθηκε ούτε από τον Πρωθυπουτγό Κυριάκο Μητσοτάκη, ότι «δεν πάμε να χρηματοδοτήσουμε την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά κυρίως τα scooter και τα ηλεκτρικά ποδήλατα, καθώς αναλογικά τα ποσοστά επιδότησης, επί της τιμής τους, είναι αντίστοιχα 15%, 20% και 40%».
Η δήλωση αυτή δεν είναι αληθής αφού ο Πρωθυπουργός κατά την παρουσίαση των κινήτρων την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2020, επεσήμανε πως στόχος των παρεμβάσεων της πολιτείας είναι να πουληθούν 14.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα τους επόμενους 18 μήνες. Μάλιστα κατά την παρουσίαση ο Πρωθυπουργός είχε δίπλα του ένα παλαιό ηλεκτρικό αυτοκίνητο ελληνικής παραγωγής για να δείξει πως κάποτε η Ελλάδα παρήγαγε και τεχνολογικά την εποχή εκείνη «θαύματα».
Σε ό,τι αφορά τους φορτιστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ο υπουργός Περιβάλλοντος ανέφερε ότι υπάρχουν δεσμεύσεις από τους παραχωρησιούχους ώστε να καλυφθούν όλες οι εθνικές οδοί, ενώ παράλληλα θα υπάρξει κάλυψη σε λιμάνια και άλλα κομβικά σημεία, οι δήμοι οφείλουν μέχρι τον Μάρτιο του 2021 να αναλάβουν σχετική πρωτοβουλία και οι εισαγωγείς αυτοκινήτων έχουν δεσμευθεί για ανάπτυξη 1.200 φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε διάφορα μέρη της χώρας. Παράλληλα, ο κ. Χατζηδάκης σημείωσε ότι υπάρχει πρόνοια για ανάλογες εγκαταστάσεις στα καινούρια κτίρια, καθώς και απλοποίηση των διαδικασιών για τοποθέτηση σημείων φόρτισης σε υφιστάμενα κτίρια.
Σχετικά με τα παμπάλαια εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, δηλαδή τα Euro 1, Euro 2 και Euro 3 αυτοκίνητα, ο κ. Χατζηδάκης είπε ότι απαγορεύεται η εισαγωγή τους, ενώ εάν κάποιος αγοράσει στο εξωτερικό όχημα ηλικίας άνω των 12 ετών (Εuro4), για να το φέρει για κυκλοφορία στην Ελλάδα θα μπει ένα περιβαλλοντικό τέλος 4.000 ευρώ.
Στην ίδια εκπομπή ο υπουργός μίλησε για τη ΔΕΗ και την εθελούσια έξοδο 5.500-5.500 εργαζομένων.



































