H Beat στη μετά Δρανδάκη εποχή και η καθυστέρηση στην υλοποίηση του MoU με τη ΔΕΗ

Η επόμενη ημέρα της αποχώρησης του ιδρυτή της εταιρείας Beat, Νίκου Δρανδάκη, βρίσκει τις εργασίες της σε φάση σταδιακής ανάκαμψης και σε διαδικασία ανανέωσης του υπάρχοντος στόλου σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη αλλά χωρίς ακόμα να έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις για την έναρξη του μνημονίου συνεργασίας, το οποίο υπογράφηκε τον περασμένο Ιούνιο με τη ΔΕΗ

της Μαρίας Μπακοπούλου

Ποιός θα φανταζόταν πριν από μερικούς μήνες ότι η εταιρεία-πρότυπο καινοτομίας και ανάπτυξης θα αντιμετώπιζε προβλήματα λόγω της πανδημίας και θα έπαιρνε διαζύγιο με τον ιδρυτή της. Όλα έμοιαζαν ιδανικά. Η γεωγραφική επέκταση στα πέρατα του κόσμου, η πώληση της εταιρείας στην κοινοπραξία Free Now των Daimler-BMW, η ηθική νίκη επί συκοφαντικής δυσφήμισης, το νέο εντυπωσιακό κτίριο στην Αθήνα για να στεγάσει την επιτυχημένη δραστηριότητα. Τα οικονομικά αποτελέσματα έδειχναν ότι  ο αριθμός των διαδρομών της εταιρίας είχε σημειώσει αύξηση κατά 35% και με την εταιρία να «μετρά» στο τέλος του 2019 περισσότερους από 1,6 εκατομμύρια πελάτες – επιβάτες. Εξάλλου, το ίδιο ανοδικά κινήθηκε και ο συνεργαζόμενος στόλος οδηγών ταξί, ο οποίος, επίσης, αυξήθηκε κατά 10%. Αλλά ξαφνικά, όπως στα παραμύθια, η πολυτελής άμαξα μεταμορφώθηκε σε κάτι άλλο…

Το κτίριο που στεγάζει τα γραφεία της Beat στην Αθήνα.

H πανδημία, οι απολύσεις και η βουτιά στον τζίρο

Η πανδημία χτύπησε απότομα την beat, μια εταιρεία που αναπτυσσόταν και δεν γνώριζε από τέτοιες πρωτοφανείς κρίσεις. Ήδη από τον περασμένο Απρίλιο επήλθε κατακόρυφη μείωση τζίρου, η οποία προσέγγισε ακόμα και το 90%, ως απόρροια του lockdown και της απαγόρευσης της κυκλοφορίας στους δρόμους.

Γρήγορα έγιναν 18 απολύσεις με αιτιολογία τη… μειωμένη απόδοση και για αρκετούς από τους υπόλοιπους εργαζόμενους της εταιρίας επιβλήθηκε για τους επόμενους μήνες η εκ περιτροπής εργασία.

Οι καθημερινές κλήσεις μειώθηκαν στο ελάχιστο, κάτι που επίσης υποχρέωσε την Beat να βάλει μέρος του υπαλλήλους της σε πρόγραμμα αναστολής συμβάσεων, ενώ μείωσε και μισθούς έως και 50%.

Ακόμα και σήμερα, οι πληροφορίες θέλουν τον τζίρο της εταιρείας, ο οποίος έκλεισε με θετικό πρόσημο το 2019, να μην έχει επανέλθει στα προηγούμενα επίπεδα, καθώς οι μετακινήσεις συνεχίζονται να επηρεάζονται από το φόβο διασποράς του κορωνοϊού

Οι διαμάχες
Πρόσωπα που γνωρίζουν καταστάσεις στην εταιρία επισημαίνουν στο THECEO.GR ότι οι διαζύγιο εξελισσόταν σταδιακά και δεν έγινε κοινή συναινέσει. Οφείλεται σε προσωπική απόφαση του  Νίκου Δρανδάκη να αποχωρήσει από αυτό που ο ίδιος ξεκίνησε πριν από 9 χρόνια, αφού .οι λόγοι προϋπήρχαν αφορούσαν σε θέματα στρατηγικής, στα οποία οι δύο πλευρές διαφωνούσαν ενώ τα προβλήματα γιγαντώθηκαν μέσα στην περίοδο της υγειονομικής κρίσης. Παρά τις προσπάθειες γεφύρωσης του χάσματος που έγινε μέσα στο καλοκαίρι, τελικά ο ίδιος κατέληξε να αποχωρήσει, παρότι πριν από  λίγο καιρό μιλούσε για τις ενδιαφέρουσες αναπτυξιακές προοπτικές της.

Υπάρχουν, όμως και αυτοί που ισχυρίζονται ότι τον τελευταίο καιρό η «καρέκλα» του άλλοτε κραταιού άνδρα της beat πριονίζονταν επικίνδυνα και ότι τελικά, σε ό,τι αφορά την μελλοντική πορεία της εταιρίας, υπερίσχυσε η γνώμη της άλλης πλευράς και όχι η δική του,
γεγονός που τον έθεσε αυτόματα και με συνοπτικές διαδικασίες, εκτός παιχνιδιού.
Πάντως, στην παρούσα φάση, οι πληροφορίες θέλουν τον Νίκο Δρανδάκη να θέλει να περάσει μια περίοδο σιωπής. Eκεί οφείλεται και η σιγή ιχθύος που επιθύμησε τελικά να
διατηρήσει στα ερωτήματα που του τέθηκαν από το ΤΗΕCEO.GR, αλλά και από άλλα ΜΜΕ τις προηγούμενες ημέρες, μόλις έγινε γνωστή η αποχώρησή του.

Η μόνη μαρτυρία που υπάρχει για την έξοδό του από την εταιρία θα μπορούσε κανείς να πει ότι είναι το αποχαιρετιστήριο, εσωτερικό mail που έστειλε στους εργαζόμενους την ημέρα της ανακοίνωσης του διαζυγίου.

Beat: Κοινή απόφαση η αποχώρηση – Επανακάμψαμε πλήρως

Για «κοινή απόφαση του group της Free Now και του Νίκου Δρανδάκη», μιλά στέλεχος του τμήματος marketing της Beat στο THECEO.GR τονίζοντας ότι η αποχώρηση του ιδρυτή δεν έχει σχέση με την άσχημη χρονική στιγμή για την εταιρία, λόγω της πανδημίας. «Ήταν η ροή των πραγμάτων, κάτι που αποφασίστηκε και από τις δύο πλευρές και δεν αναμένεται να φέρει αλλαγές εσωτερικά, τουλάχιστον προς το παρόν, πέρα από την – προσωρινή –  τοποθέτηση ως επικεφαλής της εταιρίας του Paul Onnen, ενός ανθρώπου με μεγάλη εμπειρία στο χώρο της τεχνολογίας».

Σύμφωνα με το ίδιο στέλεχος, η εταιρία μετά από ένα διάστημα με πτώση στις δραστηριότητες, μέσα στο καλοκαίρι επανέκαμψε σχεδόν εξ΄ ολοκλήρου. «Μετά τον Μάρτιο ακολούθησαν δύο – τρεις πολύ δύσκολοι μήνες για την Beat με μεγάλη πτώση της δραστηριότητας και με κάποιες απολύσεις, ενώ αξιοποιήσαμε όσες δυνατότητες μας έδωσε το κράτος σε σχέση με τους μισθούς, την αναστολή και την τηλεργασία. Πλέον η πελατεία έχει επανακάμψει και μάλιστα σχεδιάζουμε κάποιες αλλαγές τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Θεσσαλονίκη που θα ενισχύσουν την ασφάλεια όσων χρησιμοποιούν την Beat. Ήδη στο στόλο της Αθήνας έχουν προστεθεί διαχωριστικά σε 1000 οχήματα, θα ακολουθήσουν κι άλλα, ενώ το ίδιο θα κάνουμε και σε μεγάλο ποσοστό οχημάτων και στη Θεσσαλονίκη», δηλώνει στο THECEO.gr.

Στην αναμονή για το deal με τη ΔΕΗ

Την ίδια στιγμή, φαίνεται πως οι πρόσφατες εξελίξεις δεν σταματούν τις διαδικασίες για το μνημόνιο συνεργασίας που είχε υπογραφεί ανάμεσα στη ΔΕΗ και την Beat τον προηγούμενο Ιούνιο. Tο αναφερόμενο MoU συνδέεται με τις δυνατότητες συνεργασίας για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης σε πιάτσες ταξί, στην ανάπτυξη κοινών προϊόντων και υπηρεσιών φόρτισης για τους οδηγούς ηλεκτρικών ταξί, που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της BEAT, στην αναγνώριση συνεργειών για τη χρήση του δικτύου φόρτισης και των σχετικών προϊόντων από επαγγελματίες οδηγούς ηλεκτρικών ταξί και στην από κοινού αναγνώριση ενεργειών για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στους επαγγελματίες οδηγούς ταξί, που θα επιλέξουν «καθαρά» και φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην υπογραφή αυτού του μνημονίου, το οποίο ακούστηκε ότι είχε και πολιτική «χροιά», δεν ενεπλάκη καθόλου ο Νίκος Δρανδάκης, αλλά μόνο ο γενικός διευθυντής της Beat στην Ελλάδα Βασίλης Ντάνιας, ο οποίος το συνυπέγραψε με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΗ Γιώργο Στάσση.

Σύμφωνα με όσα τονίζουν στελέχη της ΔΕΗ στο THECEO.GR «η αποχώρηση του Νίκου Δρανδάκη δεν έχει επηρεάσει το μνημόνιο που υπογράφηκε τον Ιούνιο, δεν έχει ανακοπεί η πορεία της εν λόγω συμφωνίας, ωστόσο δεν έχει αρχίσει και η εφαρμογή της ακόμα. Οι δύο πλευρές βρίσκονται ακόμα σε φάση διαπραγματεύσεων για το πως θα μεταφραστεί τελικά η οριστική συμφωνία τόσο για τη ΔΕΗ, όσο και για την Beat».

Αυτό σημαίνει, πρακτικά, κατά το ίδιο στέλεχος, ότι δεν έχει οριστεί ημερομηνία έναρξης της διαδικασίας και μπορεί να καθυστερήσει η αξιοποίησή της από τους ενδιαφερόμενους οδηγούς.