Οι αυξημένες πωλήσεις της Κωτσόβολος δείχνουν που πάνε τα λεφτά της κατανάλωσης

Τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση πωλήσεων μεταξύ όλων των χωρών που δραστηριοποιείται είχε η βρετανική Dixons Cardphone PLC, είχε σε μία χώρα στο νότο της ΕΕ. Σε ποιά χώρα; Στην Ελλάδα. Ως γνωστόν η βρετανική εταιρεία δραστηριοποιείται στη χώρα μας με την αλυσίδα καταστημάτων λιανικής πώλησης ηλεκτρικών και άλλων ειδών, Κωτσόβολος.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, που έδωσε στη δημοσιότητα η Dixons Cardphone πριν λίγες ημέρες σχετικά με την πορεία των πωλήσεων κατά την περίοδο 10 εβδομάδων πριν τις 4 Ιανουαρίου 2020 (ουσιαστικά περιλαμβάνει χρονική περίοδο πριν και μετά τις εορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, όταν κορυφώνονται οι λιανικές πωλήσεις) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο της προηγούμενης χρονιάς, οι πωλήσεις της αυξήθηκαν 7% στην Ελλάδα σε τοπικό νόμισμα ή 6% σε όρους like to like, δηλαδή συγκρίνοντας πωλήσεις ίδιων καταστημάτων.

Διαφοροποίηση

H εξέλιξη αυτή είναι σημαντική για την εταιρεία και για την Ελλάδα, διότι δείχνει ότι η Ελλάδα διαφοροποιείται από άλλες χώρες της Ευρώπης και επιτυγχάνει υψηλότερο ρυθμό μεγέθυνσης της αγοράς, μετά από τα χρόνια της κρίσης.
Αυτό φαίνεται από την εν γένει δραστηριότητά του ομίλου Dixons στις βασικότερες και μεγαλύτερες αγορές που δραστηριοποιείται, όπου τα έσοδά της παρουσιάζουν πτώση ή μένουν στάσιμα.
Συγκεκριμένα, σε σύνολο ομίλου οι πωλήσεις (σε τοπικό νόμισμα) παρέμειναν στάσιμες.  Στη Βρετανία και στην Ιρλανδία τα έσοδα από ηλεκτρικές συσκευές (σε τοπικό πάντα νόμισμα) αυξήθηκαν μόλις 1%. Στις ίδιες περιοχές, οι πωλήσεις του ομίλου στην κινητή τηλεφωνία υποχώρησαν με διψήφιο ποσοστό 11%.
Αντίθετα, Ελλάδα και χώρες της Σκανδιναβίας παρουσιάζουν το μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης των πωλήσεων 7% και 3% αντίστοιχα σε τοπικό νόμισμα ή 3% και 6% σε πωλήσεις like to like.

Περίδος κορύφωσης εμπορικής δραστηριότητας 2019/2020 Δημοσιευμένα Στοιχεία

Μεταβολή %

Τοπικό νόμισμα

Μεταβολή%

Like-for-like  

Μεταβολή%

  UK & Ireland Electricals 1% 1% 2%
  International -1% 4% 3%
   – Nordics -1% 3% 3%
   – Greece 3% 7% 6%
Electricals 0% 2% 2%
  UK & Ireland Mobile -11% -11% -9%
Group 2% 0% 0%

 

Τα στοιχεία αυτά δίνουν και την εξήγησή τους για το που κατευθύνονται οι λιανικές πωλήσεις στη χώρα μας αφού η πρόσφατη έρευνα της ΕΣΕΕ για την πορεία των Χριστουγεννιάτικων αγορών έδειξε ότι το 47% των καταστημάτων κατέγραψαν πτώση εσόδων σύμφωνα με τις αναφορές των καταστηματαρχών. Αντίθετα, μικρός αριθμός μεγάλων εταιρειών και μεγάλων καταστημάτων αντλεί το μεγαλύτερο μέρος της έστω και μέτριας ανοδικής κίνησης.

Χρήστος Ιωάννου
cioannou@theceo.gr