Luca de Meo: Η Renault μικραίνει για να γίνει αποδοτικότερη

«Θα κινηθούμε από μια εταιρεία αυτοκινήτων που συνεργάζεται με την τεχνολογία σε μια εταιρεία τεχνολογίας που συνεργάζεται με αυτοκίνητα»

2020 - Luca DE MEO

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault ανακοίνωσε μείωση κόστους και εστίαση σε μικρότερο αριθμό κερδοφόρων μοντέλων, προκειμένου να αντιμετωπίσει τις μακροχρόνιες επιπτώσεις στη δραστηριότητά της από το τσουνάμι του κορωνοϊού. Η παρουσίαση και οι ανακοινώσεις του CEO Luca de Meo αποτελούν δείγμα για το πως οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες απαντούν στην κρίση του COVID-19.

Στην πρώτη του ενημέρωση για τη στρατηγική της εταιρείας από τότε που ανέλαβε τον περασμένο Ιούλιο, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Luca de Meo δήλωσε ότι θα απλοποιήσει την κατασκευή και θα περιορίσει τις δαπάνες σε τομείς όπως η έρευνα, ενώ θα μειώσει την παραγωγή αυτοκινήτων σε 3,1 εκατομμύρια μονάδες το 2025 από 4 εκατομμύρια το 2019.

Το νέο επιχειρηματικό σχέδιο της Renault είναι επικεντρωμένο στην αποδοτικότητα και την κερδοφορία διαφοροποιώντας το από το επεκτατικό φιλόδοξο σχέδιο που τέθηκε τέσσερα χρόνια πριν από τον πρώην αφεντικό τον φυγόδικο Carlos Ghosn.

«Μεγαλώσαμε αλλά όχι καλύτερα», δήλωσε ο De Meo κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής παρουσίασης που έγινε σήμερα Πέμπτη 14/1, προσθέτοντας ότι το καθήκον τώρα είναι να «οδηγήσουμε την επιχείρησή μας από το μερίδιο αγοράς στο περιθώριο κέρδους».

Για να το κάνει αυτό, η Renault θα κατασκευάσει οχήματα σε λιγότερες κοινόχρηστες πλατφόρμες για να αντισταθμίσει το κόστος κατά 600 ευρώ (730 $) ανά αυτοκίνητο έως το 2023. Τα μισά από τα νέα οχήματα της Renault θα είναι ηλεκτροκίνητες εκδόσεις έως το 2025 και τα ηλεκτρικά μοντέλα θα πρέπει να έχουν καλύτερα περιθώρια κέρδους από οχήματα με ορυκτά καύσιμα.

Επίσης, η Renault σκοπεύει να μειώσει τον χρόνο ανάπτυξης για ένα νέο όχημα κατά ένα έτος, δηλαδή σε τρία χρόνια και ανακοίνωσε μια νέα επιχειρηματική μονάδα, που ονομάζεται Mobilize, επικεντρωμένη σε «νέες ομάδες κερδών» από δεδομένα, κινητικότητα και υπηρεσίες που σχετίζονται με την ενέργεια.

Ο De Meo είπε πως στοχεύει να αντλήσει τουλάχιστον το 20% των εσόδων της Renault από αυτήν την δραστηριότητα έως το 2030.

«Θα κινηθούμε από μια εταιρεία αυτοκινήτων που εργάζεται με τεχνολογία σε μια εταιρεία τεχνολογίας που συνεργάζεται με αυτοκίνητα», είπε.

Σχετικά με τη βελτίωση των περιθωρίων η Renault αύξηση το στόχο εξοικονόμησης κόστους κατά 500 εκατομμύρια ευρώ σε 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2023 και έθεσε στόχους για να αυξήσει σταδιακά τα λειτουργικά περιθώρια κέρδους στο 5% έως το 2023.

Η εταιρεία σχεδιάζει επίσης να μειώσει τις κεφαλαιουχικές δαπάνες και το κόστος έρευνας στο 8% των εσόδων από 10% έως το 2025.

Μαζί, αυτά τα μέτρα θα πρέπει να μειώσουν το επίπεδο οριακού κέρδους της Renault κατά 30% έως το 2023.