Pandora: Εκλεισε το 30% των καταστημάτων της

Ένα από τα μεγαλύτερα brands κοσμημάτων στον κόσμο, η Pandora, που κατά τη διάρκεια της προηγούμενης κρίσης γνώρισε άνθηση και αγαπήθηκε από το καταναλωτικό κοινό και στις 5 ηπείρους, ανάμεσά τους και στους Έλληνες καταναλωτές, είδε τις πωλήσεις της να συρρικνώνονται λόγω κορωνοϊού.

Σήμερα η δανέζικη εταιρεία κοσμημάτων ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των καταστημάτων της που κατέβασαν ρολά λόγω πανδημίας, αυξήθηκε από το 10% στο τελευταίο τρίμηνο του 2020, σε ποσοστό 30% τον Ιανουάριο.

Η εταιρεία που πουλά τα χαρακτηριστικά βραχιόλια με γούρια, σκουλαρίκια και κολιέ σε πάνω από 7.000 σημεία πώλησης σε όλο τον κόσμο, ανακοίνωσε ότι η οργανική ανάπτυξη υποχώρησε κατά 3% και η ανάπτυξη των πωλήσεων μειώθηκε κατά 8% τον Ιανουάριο σε σχέση με έναν χρόνο πριν.

Η Pandora ανακοίνωσε πως οι επιδόσεις της τον Ιανουάριο ήταν αντίστοιχες με τις προσδοκίες και τις οικονομικές εκτιμήσεις για το 2021, που κάνουν λόγο για οργανική ανάπτυξη 8% και το περιθώριο των ΕΒΙΤ πάνω από το 21%.

Η Pandora ξεκίνησε ως ένα μικρό κοσμηματοπωλείο το 1982 στην Κοπεγχάγη, από ένα ζευγάρι Δανών, τον Περ και την Γουίνο Ενιβόλντσεν, στο οποίο, μεταξύ άλλων, πωλούν χειροποίητα κοσμήματα που εισάγουν από τα ταξίδια τους στην Ταϊλάνδη. Τα πρωτότυπα σχέδια κεντρίζουν σύντομα το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού, καθώς και άλλων κοσμηματοπωλείων που διεκδικούν μέρος της παραγωγής. Σιγά σιγά, το μικρό κοσμηματοπωλείο μετατράπηκε σε εταιρεία και στράφηκε στο κομμάτι της χονδρικής πώλησης. Το 1989, η παραγωγή μεταφέρθηκε στην Ταϊλάνδη και το brand Pandora απέκτησε παγκόσμιες διαστάσεις.

Όπως είχε ανακοινώσει η εταιρεία πριν από λίγες ημέρες, η αρνητική οικονομική επίπτωση του κλεισίματος καταστημάτων της, αντισταθμίζεται εν μέρει από τη μετακίνηση των δαπανών των καταναλωτών απο τα ταξίδια και τις υπηρεσίες προς την αγορά δώρων και πολυτελών ειδών. Προειδοποίησε, ωστόσο, ότι η κλιμάκωση των κρουσμάτων της COVID-19 αυξάνει την αβεβαιότητα για τις οικονομικές επιδόσεις το 2021.