Την απαιτούμενη εξασφάλιση των εγκρίσεων για την απόκτηση του επιπρόσθετου ποσοστού 48,53% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW, αυξάνοντας έτσι το ποσοστό της στο 98,83% της τελευταίας, και την υλοποίηση της σχετικής αύξησης κεφαλαίου μέσω της οποίας αποπληρώνεται το συνολικό τίμημα της συμφωνίας, εξασφάλισε η Attica Συμμετοχών.
Στη γενική συνέλευση των μετόχων της εισηγμένης, μέλους του Ομίλου Marfin Investment Group (ΜΙG), οι μέτοχοι ενέκριναν όλα τα θέματα της ημερήσιας διάταξης με κυριότερο την πραγματοποίηση αύξησης κεφαλαίου που είχε συμπεριληφθεί ως μέρος του συνολικού τιμήματος εξαγοράς, συνολικού ύψους 152,5 εκατ.ευρώ.
Μέχρι σήμερα και στο πλαίσιο της εξαγοράς, η Attica Group κατέβαλε τοις μετρητοίς 109,11 εκατ. ευρώ. Το υπολειπόμενο οφειλόμενο ποσό, 43,46 εκατ. ευρώ, προς τους πωλητές, την Τράπεζα Πειραιώς και την Operations Enterprises Ltd (μέτοχος μειοψηφίας της HSW), είχε συμφωνηθεί ότι θα εξοφληθεί με την παράδοση σε αυτούς συνολικά 24,1 νέων μετοχών της Attica Group, ονομαστικής αξίας 0,30 ευρώ και τιμής διάθεσης 1,80 ευρώ ανά μετοχή, που θα προκύψουν από αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Attica Group με κεφαλαιοποίηση των σχετικών απαιτήσεων των ανωτέρω πωλητών και κατάργηση του δικαιώματος προτίμησης.
Για την πραγματοποίηση της εν λόγω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου και της έκδοσης νέων μετοχών, δόθηκε η έγκριση από τους μετόχους της εισηγμένης στη χθεσινή Γενική Συνέλευση της εταιρείας που πραγματοποιήθηκε με αυξημένη απαρτία. Σύμφωνα με τον πίνακα των μετόχων που αναρτήθηκε για τη συμμετοχή στην τακτική γενική συνέλευση, η MIG Shipping κατέχει το 69,08% του μετοχικού κεφαλαίου, η MIG το 10,31% και η Τράπεζα Πειραιώς ποσοστό 11,84%.
Με τη λήψη των απαιτούμενων εγκρίσεων, βαίνει προς ολοκλήρωση και τυπικά η απόκτηση του πλήρους ελέγχου της HSW, έπειτα από μια σύνθετη συμφωνία που επετεύχθη τον περασμένο Οκτώβριο μεταξύ της Attica και του ομίλου Γκριμάλντι, για την απόκτηση των μετοχών που κατείχαν οι Μινωικές Γραμμές στην Hellenic Seaways. Σημειώνεται ότι το σύνολο των 76.707.337 μετοχών της HSW (98,83%) μεταβιβάστηκε ήδη από τους πωλητές στην Attica Group. Από το συνολικό ποσοστό, 1,61% κατείχε ήδη η θυγατρική Blue Star Ferries. Από 1ης Ιουνίου 2018, η HSW ενοποιείται στην Attica Group με τη μέθοδο της ολικής ενσωμάτωσης.
Κυρίαρχη η Attica στην εγχώρια ακτοπλοΐα
Μετά το πέρας της γενικής συνέλευσης, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Attica Group, Σπύρος Πασχάλης χαρακτήρισε την εξαγορά της Hellenic Seaways ως μια από τις μεγαλύτερες πράξεις στην ελληνική ακτοπλοία τα τελευταία 20 χρόνια. Από την πλευρά του ο Κυριάκος Μάγειρας, πρόεδρος του δ.σ. του Ομίλου έκανε λόγο για την απόκτηση του πιο μεγάλου ανταγωνιστή της Attica Group. Παράλληλα, σημείωσε πως είναι ώρα η ελληνική ακτοπλοΐα να αποκτήσει μεγαλύτερη εξωστρέφεια και ένα πιο corporate (εταιρικό) προφίλ, και να ξεφύγει από τα στερεότυπα των προηγούμενων δεκαετίων.
Ερωτηθείσα, τέλος, η διοίκηση για την εκτιμώμενη πορεία της Attica και τις επιπτώσεις από την άνοδο της τιμής του πετρελαίου, ανέφερε πως ο κλάδος βίωσε ανάλογες καταστάσεις το 2012 – 2013 και όπως όλα δείχνουν ετοιμάζεται για το ίδιο τόσο το 2018, όσο και το 2019. “Πρόκειται για έναν αστάθμητο παράγοντα. Πρέπει να μάθουμε να ζούμε με αυτό το ρίσκο. Το κάναμε στο πρόσφατο παρελθόν και ετοιμαζόμαστε για ανάλογες καταστάσεις”, σημείωσε σχετικά ο κ. Μάγειρας.